V Silverstone začal nejlépe Red Bull, Hamilton druhý

Petr Hlawiczka, 9. července 2010, 12:30 Google+

SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Vítězem prvního tréninku před Velkou cenou Británie na upravené trati v Silverstone se stal Sebastian Vettel na Red Bullu. Tři desentinky na něj ztratil druhý Hamilton, rychlý byl i třetí Kubica s Renaultem se ztrátou 0,445 sec.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 09.07. 14:14) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Do prvního tréninku nastoupily mnohé týmy s velkými úpravami: McLaren jezdil s novými bočnicemi, výfuky u podlahy a novým difuzorem; Red Bull s upraveným F-kanálem - v horní části monopostu se objevil nový vysokotlaký vstup vzduchu.

Velké změny proběhly i na voze Willimasu, o jehož testu na letištní rovince tento týden jsme vás informovali (zde). Vůz má nové bočnice, kapotáž, výfuky u podlahy, křídla, F-kanál i difuzor. Po čtvrtém místě Barrichella vkládají do víkendu velké naděje.

Ferrari jezdilo se dvěma různými konfiguracemi svých monopostů: Massa bez F-kanálu, Alonso s  ním a navíc i s novým předním křídlem.

Počasí týmům přálo, teplota se držela nad 20 °C a asfalt měl 34 °C. Odpoledne by mělo přibývat oblačnosti, pršet by však nemělo. Velké změny doznala i trať samotná, která byla o 745 m prodloužena.

hulkenberg
Hülkenberg se před svým prvním výjezdem v Silverstone opírá o nové zadní křídlo svého vozu

Velké změny byly vidět i na vozech nováčků u Virginu a Lotusu. HRT toho moc nového nepřivezli - krom pilota Sakona Jamamota, jenž tento víkend vystřídá Bruna Sennu.

Jako první vyjel na novou silverstonskou závodní trať testovací pilot Force Indie Paul di Resta, po něm k instalačním kolům vyrazil zbytek pole kromě testovacího pilota Lotusu Fauzyho a Tima Glocka. Po 15 min provoz na dráze zcela utichl, inženýři studovali telemetrii a mechanici kontrolovali vozy.

McLaren_FW
Srovnání nové a staré části předního křídla McLarenu

Po 20 min přerušil ticho Jenson Button, jehož tým sledoval hlavně vývoj teplot na zádi kolem nových výfuků. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu 1:37,994, po osmi minutách jej vylepšil na 1:35,580 min.

Po půlhodince od začátku ranní měřené části jej překonal Webber - nejprve 1:34,681, krátce na to 1:33,905 min. Hamilton v tu chvíli figuroval na třetím místě 1:35,586 min. Měl ovšem problémy v nové části okruhu (Village), stejně jako před ním Schumacher, který v onom místě dostal smyk.

McL_sidepod
Nová bočnice McLarenu s výfukem u podlahy

V polovině tréninku bylo pořadí následující: 1. Rosberg (1:33,622 min), 2. Webber (+ 0,283 sec), 3. Kubica (+ 0,675 sec), 4. Hülkenberg (+ 0,793), 5. Barrichello (+ 0,942), 6. Buemi (+ 1,525), 7. Alguersuari (+ 1,696), 8. Di Resta (+ 1,717), 9. Alonso (+ 1,957), 10. Button (+ 1,958), 11. Hamilton (+ 1,964), 12. Schumacher (+ 2,041), 13 Massa (+ 2,089), 14. Vettel (+ 2,451).

Fauzy
Dnes se v Silverstone povozil i testovací pilot Lotusu Fairuz Fauzy

Di Grassi si stěžoval na aerodynamického vyvážení svého monopostu - žádal si více přítlaku na příď, mechanici mu proto v polovině před delšími jízdami změnili úhel předního křídla. Jamamoto s sebou přinesl velký balík peněz na potřebná vylepšení vozu - na svého kolegu Chandhoka ale ztrácel téměř tři vteřiny. Zřejmě s sebou přinesl opravdu hodně peněz.

Kubica jezdil hodně rychle, stěžoval si ale na nedotáčivost monopostu R30 v rychlých zatáčkách a kluzkost povrchu v nové části okruhu. Po hodině zůstal stát na konci boxové uličky kvůli poruše jednoho z čidel Virgin Di Grassiho, mechanici si pro něj doběhli a zatlačili vůz zpět do garáže.

Patnáct minut před koncem dopolední části se na druhéh místo za nejrychlejšího Vettela (1:32,280 min) vyšvihl Hamilton (+ 0,334 sec), čímž rozdělil duo Red Bullu na čele. Schumacher si tou dobou stěžoval na problém v zatáčce č. 11 - oním problémem myslel velký hrbol na vjezdu do Abbey. Hned po něm tam pěkně poposkočil i Glock, který se kameramanovi odvděčil ohňostrojem jisker.

Ke konci vyjel bez F-kanálu i Alonso, Feerrari si chtělo porovnat data a zjistit, jak evektivně jim systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle funguje. Fernando přiznal, že data z tunelu jim sice pasují, ale výhoda na trati byla často menší, než očekávali.


Počty ujetých kol

Nejvyšší rychlost (v místě speed trap čidla před zatáčkou č. 11, tj. ne v nejrychlejším místě okruhu, kde se Sutil prohnal 302 km/hod) byla dopoledne naměřena Adrianu Sutilovi s vozem Force India - 299 km/hod. Druhý byl Button - 298, 3. Hamilton - 297, 4. Alguersuari - 295, 5. Di Resta - 294 a 6. Buemi - 294 km/hod.

První trénink byl zejména o sběru dat, inženýři McLarenu vybízeli, ať se vůbec nedíváme na zajížděné časy: zkoumali hlavně teploty, nový systém chlazení a výfuků.

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:32,280
2. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,334
3. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 0,445
4. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,467
5. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 0,688
6. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 1,038
7. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 1,097
8. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 1,239
9. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 1,675
10. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 1,736
11. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 1,852
12. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 2,085
13. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari+ 2,210
14. 14 Paul DI RESTA gbrKingfisher Force India F1 + 2,300
15. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 2,430
16. 22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1+ 2,621
17. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 2,757
18. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 3,038
19. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 4,467
20. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 5,050
21. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 5,238
22. 20 Karun CHANDHOK indHispania Racing F1 Team+ 6,455
23. 19 Fairuz FAUZY mysLotus Racing+ 7,230
24. T Sakon JAMAMOTO jpnHispania Racing F1 Team+ 7,393

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: V Silverstone začal nejlépe Red Bull, Hamilton druhý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 09.07.2010 14:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mateschitz, Dietrich

Mateschitz: Cokoliv jiného než titul je absurdní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud