Čím je zajímavý a jaké jsou parametry nového Silverstonu?

Petr Hlawiczka, 8. července 2010, 06:50 Google+

Přestože Silverstone od minulého roku prošel významnou stavební úpravou, byl zachován jeho vysokorychlostní charakter a jeho první sektor s unikátními rychlými zatáčkami zůstal nedotčen. Podíváme se na úpravy, které okruh doznal, a na jeho parametry.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Británie (Silverstone)

GP Británie (Silverstone) | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Velká cena Británie načne druhou polovinu letošní sezóny Formule 1. Zmodernizovaný okruh přináší pro týmy řadu nových výzev v místě bohatém na historii - vždyť první velká cena F1 se zde jela již v roce 1950!

Pro mnohé týmy se jedná o domácí závod - většina z nich má totiž ve Velké Británii své továrny. I výrobce motorů Cosworth má své výrobní prostory v Northamptonu, který leží 16 km od okruhu. Cosworth v tamějším regionu patří k největším zaměstnavatelům - ve fabrice, kde se vyrábějí i všechny motory CA2010, pracuje kolem 300 lidí.


Nový Silverstone, zdroj: Formula1.com

Dráha v Silverstone nově měří 5 891 m, je tedy zhruba o 745 m delší než původní verze. Závod je vypsán na 52 kol, jeho vítěz tedy v neděli  11. července 2010 bude muset ujet 306,747 km.

Okruh obsahuje 18 zatáček, z toho 10 pravotočivých a 8 levotočivých. Jezdí se ve směru hodinových ručiček. V nové části přibyla i pro Silverstone poměrně netypická věc - převýšení.

Na nové konfiguraci se očekávají časy pod 1:30 min na kolo, což je o trochu pomaleji než na loňské verzi. Průměrná rychlost bude o něco vyšší, ale na titul nejrychlejšího okruhu v kalendáři to stačit zřejmě nebude - ten si podle mě Monza podrží.


Letecký pohled na loňský Silverstone

Okruh obsahuje několik velmi rychlých zatáček i tři dlouhé rovinky - monoposty zde na několika místech přesahují rychlost 300 km/hod, přesto zde týmy volí kvůli konfiguraci zatáček střední přítlak - o něco málo nižší než loni.

Z pohledu brzd se nejedná o náročnou trať, během závodu zde dochází k jejich nízkému opotřebení. Průměrná spotřeba paliva zde loni činila 2,36 kg paliva na kolo, letos bude zřejmě o něco málo vyšší. Časová ztráta při průjezdu boxovou uličkou se zde pohybuje kolem 12,5 sekundy.

Bridgestone s sebou na víkend veze měkkou (tzv. option, se zeleným proužkem) a tvrdou (prime) směs ze své škály pneumatik na suchou vozovku stejně jako vloni. Krom nich má přibalené samozřejmě i přechodné pneumatiky (intermeidate) a pneumatiky do deště (wet).


Jedno kolo v Silverstone na simulátoru s Markem Webberem



Představení nového Silverstonu Williamsem

 

Vytisknout

Diskuze: Čím je zajímavý a jaké jsou parametry nového Silverstonu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp monaka

Force India rozšíří řady KERS týmů v roce 2011

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud