F-kanál Red Bullu: O kolik zrychlil monopost RB6?

Petr Hlawiczka, 26. června 2010, 19:06 Google+

Red Bull představil svůj systém F-kanálu již během tréninků v Turecku, ale nebyl s jeho výsledky spokojen. Do Kanady jej nepřivezl vůbec, nepřijel ani Newey, který zůstal v továrně a pracoval na jeho vyladění. Dnes jej poprvé použil i v kvalifikaci, byť s jeho výsledků nebyl ani včera úplně nadšen - kolik díky němu získali?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Způsobil F-kanál ten rozdíl, který dnes oddělil Red Bull od třetího místa a zbytku pole? "Myslím, že tak velký rozdíl neudělal. Vidíme, kolik je toho můžné získat na pilotech kolem nás. Oni ho již podle mě využívají optimálně, my se však každé kolo, každou jízdu, stále učíme.

Včera jsme s ním nebyli moc spokojeni, ale přes noc jsme udělali další pokrok, všichni zde na dráze a lidé v továrně byli před monitory a snažili se ho ještě doladit a vylepšit. Myslím, že dnes pracoval lépe, takže i díky němu jsme ve velmi dobré pozici pro zítřejší závod," uvádí Vettel.

rb_fduct_1
Verze F-kanálu, kterou použil Red Bull v dnešní kvalifikaci

Kolik přesně ale díky němu Red Bull získal? "To je těžko říct. Jak jsem řekl, nebyli jsme s ním včera 100% spokojeni. Myslím, že jsme dnes udělali pokrok, ale nechtěl bych zabíhat do přílišných detailů. Máme ho na voze, takže věříme, že nám poskytuje výhodu.

U ostatních vidíme, jaké zisky může přinášet: možná kolem 0,4 - 0,5 vteřiny na kolo, pokud vám opravdu dobře funguje a máte správně nastavená křídla atd. Myslím, že nám momentálně tolik nepřináší, ale cítíme, že je výhodný," prozrazuje dále německý pilot ve službách Red Bullu.

Proč s ním ale nebyli doposud moc spokojeni? Že by kvůli němu byli pomalejší v zatáčkách či celkově přišli o část svého přítlaku? "Je to velmi komplikovaný systém. McLaren, jak víme, s ním pracuje již velmi dlouho a týmy se snaží stáhnout jejich náskok, jak jen to jde. Zůstáváme ale při zemi: nikdy se nám zřejmě nepodaří tento systém tak dobře zaintegrovat do monopostu jako v případě McLarenu, protože svůj vůz navrhli kolem něho. Musíme zvolit při jeho nasazení mírně odlišnou cestu a zkusit ho přimět fungovat.

Neztrácíme s F-kanálem v zatáčkách. Věříme, že náš vůz se chová dobře. Veříme, že je o něco rychlejší, proto jsme se rozhodli, že jej použijeme i v závodě.

rb_fduct_2
Vítěz kvalifikace ve Valencii

V Turecku tomu tak nebylo a drobné problémy jsme s ním měli i zde, abych byl upřímný. Musíme si dávat pozor, protože drobné problémy s ním očekáváme, není to jednoduchá věc. Učíme se. I dnes dopoledne ve třetím tréninku jsme zkoušeli různé specifikace mezi našimi vozy, abychom jej vylepšili. Doufáme, že v Silverstone a dalších podnicích z něj dostaneme ještě více," říká druhý pilot Red Bullu Mark Webber.

Sebastian jej doplňuje: "Jak řekl Mark, není to moc jednoduchý systém. Když se vám ho povede vyladit, pak opravdu můžete získat výhodu, není to však jednoduché jej nastavit a velmi snadno vás může zavést na scestí. Myslím, že se nám zde podařilo nalézt velmi dobrý kompromis. Musíme jej v budoucnu ale dále vylepšit."

Na závěr přídám lehce úsměvný výrok jednoho inženýra Mercedesu, který svědčí o tom, jak obtížné je  F-kanálu správně vyladit. Stručně jej totiž popsal jako "systém 'nasaď a doufej!'"

Vytisknout

Diskuze: F-kanál Red Bullu: O kolik zrychlil monopost RB6?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Turecka

Kubica se rozhodne do měsíce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud