Týmy již nevyvíjejí balíky, které by nasazovaly pouze na vybrané závody v sezóně - nové díly představují v každém závodě. "Jak léta plynou, týmy si uvědomily, že závody ve vývoji během sezóny jsou stejně důležité, jako návrh nového vozu," potvrzuje důležitost neustálého vývoje Allison.
"Obecně v každém závodě na auto nasadíme něco nového. Zhruba tolik, co jsme v minulých letech přidávali v každém třetím či čtvrtém závodě. Dělají to tak všechny týmy, proto musíme udržet vysoké tempo po celý rok. Znamená to, že lidé pracují usilovněji a tolik hodin, kolik bychom si dříve ani nepomysleli. Například přední křídlo, s nímž budeme o víkendu jezdit ve Valencii, je už letos v osmé verzi - a to jsme teprve v devátém závodě!"
Renaulty během Velké ceny Kanady
Vzhledem ke zmraženému vývoji motorů musí týmy letos, kdy je navíc zakázáno testování v průběhu sezóny, nacházet dodatečné setinky ve výkonu na straně šasi. Proč je nutné držet se tak zběsilého tempa? "Protože všechny vozy v poli se neuvěřitelně zlepšují, musíme přidávat každé vylepšení na vůz, jakmile na něj přijdeme - spíše než šetřit díly pro větší úpravy. Každá vteřina, která uplyne od doby, kdy přijdete na nějaké zlepšení, ale nedáte ho na vůz, představuje ztrátu výkonnosti na trati," vysvětluje technický ředitel Renaultu.
Někteří z personálu pracují na vývoji monopostu R30 neustále od sestavení vozu v listopadu loňského roku: "Reakce továrny na výzvy, jimž čelíme, je fantastická. Množství práce, které můžete od lidí očekávat, je však omezené. Musíte proto zvolit správné vyvážení mezi vysokým tempem vývoje a přehnanou pracovní zátěží."
V aerodynamickém tunelu se zmenšeným modelem R30
Renault disponuje velmi výkonným výpočetním centrem, které je v dnešní době velmi důležité. "CFD a aerodynamický tunel jsou neuvěřitelně užitečné pro odhad toho, jaké se náš aerodynamický balík bude chovat na trati. Tyto nástroje nám umožňují odhadnout velikost zlepšení na trati s chybovostí podstatně menší než 0,5% celkového přítlaku monopostu.
U mechanických částí spoléháme na počítačové simulace, které pak vyhodnocujeme na testovací stolici pro šasi. Máme stolice pro testování výdrže, kde vystavujeme komponenty takovým zatížení a silám, abychom si byli jisti, že si poradí v prostředí F1. Tyto nástroje zvětšují naši důvěru a dávají nám jistotu, že nové díly jsou spolehlivé a budou podávat takové výkony, které od nich očekáváme.
Petrovovi žel závod v Montrealu vůbec nevyšel
Jak sezóna pokračuje, část zdrojů se musí zaměřit na paralelní vývoj vozu pro příští rok. "Během roku se podíl zdrojů, které se věnují novému vozu, zvyšuje na úkor toho současného. Je to vždy náročné se rozhodnout, kolik toho do budoucnosti investovat. Na voze pro rok 2011 pracujeme od ledna a přesto se nám daří držet velmi vysoké tempo vývoje nového vozu, což jasně vypovídá o tom, jak usilovně všichni uvnitř Renaultu pracují," dodává James Allison.