DISKUZE K ČLÁNKU F-kanál a Red Bull? V Barceloně ještě ne

Ani příští víkend v Barceloně se ještě neobjeví na vozech Red Bullu inovace, s níž letos přišel McLaren a kterou všichni kopírují jako diví - systém F-kanálu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F-kanál a Red Bull? V Barceloně ještě ne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 03.05.2010 14:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 02.05.2010 13:23
To tam jezdili zase jen na rovince nebo jsou… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 02.05.2010 13:32
Týmy mají povolené 4 dny pro aerodynamické testy… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 02.05.2010 21:10
Pasivní = fungují bez zásahu pilota. V případě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Ja jsem to napsal samozřejmě přehnaně zjednodušeně (roura s dírou). Samozřejmě že se jedná o velmi sofistikovaný systém, který soudruzi ve Wokingu vyvíjeli téměř 2 roky!

    Nechci nikterak snižovat tvé schopnosti zhotovit komplexní F-kanál systém a la McLaren po jednom nahlédnutí do kokpitu: ale jedna věc se na systém podívat a druhá jej vyrobit a nasadit tak, aby ti opravdu fungoval a nenarušil ti fungování (mechaniku, aerodynamiku) stávajícího monopostu - což konkurenci ještě nějaký ten pátek potrvá. Ono se řekne housle, ale zahrát na ně!
    Další problém je, že části monopostů (monokok, nárazové struktury,..) jsou letos homologovány - není možné jednoduše postavit B-auto, což týmům ztěžuje okopírování systému F-kanálu McLarenu.

    K tvé poslední otázce: pro konkurenci (a nejen pro ni) je určitě zajímavé, jak to uvnitř řeší. Každy zná obecný princip, jak by to mělo fungovat, ale okopírováním mohou leccos ušetřit. Jinak já bych na to dokázal čučet pořad 04

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    No to je pěkné, ale spíše to dokazuje nějaký sofistikovanější systém než rouru s dírou, protože by to jinak stačilo okouknout i mě jednou a dokonce bych si to zapamatoval a v továrně překreslil (možná i zhotovil.:). Takže co na tom je tak zajímavého, že na to stále čučí?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Tohle mě hodně pobavilo:

    - ze společného focení (Bahrajn)
    [odkaz na stránku]
    - a pořád mu to nedá pokoj (Čína) 12
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    U McL mají strucne receno diru v trubce (vzduch veden kanalem od periskopu v kokpitu az do kridla, v kokpitu je v nem otvor). Kdyz do ni strci koleno, vzduch proudi do zadniho kridla a dochazi ke stallingu. Zadna membrana, klapka, dil navic.
    Kdyz potrebuji brzdit, pritlaci na brzdovy pedal, tim se posune koleno a otevre otvor, vzduch do kridla neproudi (klade pak v zatackach odpor, ale zvysuje pritlak).

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Dobře tedy a jak to ovládá jezdec u mcl či sub.? To tam mají opravdu přiveden vzduch přímo na nohu (bok) a ovládají to přímo tělem nebo to vedou kolem jezdce v hadicích a ty případně přiškrtí tělem?
    Já si z tvých slov o automatické aktivaci vzal to, že to je vybaveno právě čidlem co uvolňuje přívod vzduchu....

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Díky za dokonalé vysvětlení, jen nechápu jedno, pokud je povolené automatické aktivování tak proč by nešlo takový systém doplnit o tlačítko na aktivaci pro pilota (prostě by stiskem tlačítka otevřel nějakou klapku) nebo pokud není povolena elektronika tak by to vedli za pomocí táhla a měl by tam páčku?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Není tam žádná klapka, žádné šoupátko. Pohyblivé díly jsou zakázány, proto nějaké tlačítko nepřichází v úvahu.
      Při změně rychlosti/tlaku prostě vzduch sám proudí odlišně, na tom není nic zas tak světoborného - důmyslné využití jeho fyzikálních vlastností.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Pasivní = fungují bez zásahu pilota. V případě McLarenu hovoříme o aktivním, protože jej pilot ovládá kolenem (u Sauberu kolenem, popř. i rukou).
    U pasivních systému se systém aktivuje sám při dosažení určité rychlosti proudění vzduchu (změně tlaku).

    To je jednak mnohem náročnější na vyladění (je třeba pečlivě ladit pro každý okruh zvlášť), a také méně efektivní. U aktviního systém jej jezdci mohou využít i na kratších rovinkách, kde je dosahována nižší rychlost než v nejrychlejší zatáčce okruhu, dle které by se měl pasívní systém nastavit.
    Navíc aktivní systém může být využíván pro vyvážení vozu, resp. zvolení správného kompromisu mezi aerodynamickým a mechanickým přítlakem - což by mohla být ještě větší výhoda než dosažení vyšší maximální rychlosti.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Jak fungují ty pasivní systémy? Je tam nějaká membrána kterou otevře jen určitý tlak vzduchu (rychlá jízda po rovince)? Nebo je tohle zakázané? Nějak to nedovedu pochopit, protože pokud tam jde vzduch stále, tak v rychlých zatáčkách by přece hodně vzduchu narušilo přítlak a to by byl průšvih?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Týmy mají povolené 4 dny pro aerodynamické testy.

    Ve Vairanu již měli ploutev otevřenou, zatím to vypadá na pasívní systém, uvidíme:
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    To tam jezdili zase jen na rovince nebo jsou povoleny i nějaké jiné testy?
    Každopádně už poslední týden, tak snad nám to uteče. 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • -

    XXX
    Našel jste někdo nějaký fotky z toho testu Ferrari ve Vairanu?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama