Glock s Di Grassim za Virgin Racing

Petr Hlawiczka, 15. prosince 2009, 11:30 Google+

Po Lotusu dnes oznámila další stáj své jezdecké složení pro příští rok. Za Virgin Racing (dříve Manor) budou závodit Timo Glock a Lucas di Grassi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
di Grassi, Lucas

di Grassi, Lucas | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Oznámení nezpůsobilo žádné velké překvapení. S týmem již dříve podepsal bývalý pilot Toyoty Timo Glock, potvrzen byl Brazilec Lucas di Grassi, testovací jezdec Renaultu.

Ten se za francouzský tým se účastnil ještě nedávného testu mladíků v Jerezu. Konečně se tedy dočká svezení ve Formuli 1, k níž měl již velmi blízko po vyhození Piqueta, jr. z Renaultu. Lucas strávil poslední čtyři sezóny v GP2, kde si vedl poměrně dobře (v roce 2009 a 2008 skončil celkově třetí, v roce 2007 dokonce druhý), byť na titul v této sérii nikdy nedosáhl.

Timo Glock a Lucas di Grassi

Záložními piloty budou Álváro Parente (třetí v britské Formuli 3 v roce 2005, vítěz Světové série Renault v roce 2007, účastník GP2, A1GP a letos Superleague Formule za FC Porto) a 20letý Brazilec Luiz Razia (vítěz jihoamerické F3 v roce 2006, třetí v Eurosérii 3000 a čtvrtý v italské Formuli 3000 v roce 2007, účastník GP2).

Virgin Racing při té příležitosti představil také nové logo a představil veřejnosti své piloty v Notting Hillu poblíž Londýna.

Richard Branson, majitel společnosti Virgin, která převzala Manor GP, potvrdil dlouhodobý zájem ve Formuli 1: "Náš první rok v F1 (se stájí BrawnGP) byl pro značku Virgin ohromný, takže proč do toho nejít od počátku s novým týmem? Když se podíváte na historii Virginu, zjistíte, že jsme velmi rádi podporovali technické novinky, velké inženýry - a nyní na tomto projektu pracuje neustále kolem 120 inženýrů.


Virgin Racing je jedním ze čtyř nových týmů, které rozšíří startovní pole Formule 1 v příští sezóně z 9 na 13 účastníků. Bude operovat zřejmě s nejnižším rozpočtem ze všech - kolem 40 milionů liber (1,15 miliard Kč). Jako jediní vyvíjeli vůz bez použití aerodynamického tunelu - což se jim podlě mě vymstí. V dnešní době není možné spoléhat jen na CFD (výpočty je třeba alespoň občas ověřit).

Šéf Manoru John Booth, který bude mít tým na starosti, si je vědom nelehké úlohy, jež před ním leží: dát dohromady konkurenceschopný vůz: "Celou noc jsem se ptal sám sebe, jak se nám to vlastně podařilo dostat se až sem. Pomohly nám pravidla na snížení rozpočtů, nyní jsem v sedmém nebi. Jsme novými hráči na tomto poli a musíme si vysloužit naše místo na startu."

Na závěr si nemohu odpustit jednu perličku z dnešní prezentace, a to poznámku Jarna Trulliho na adresu Michaela Schumachera: "Mně to je jasné - vrací se."

Vytisknout

Diskuze: Glock s Di Grassim za Virgin Racing

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

di Montezemolo, Luca

Di Montezemolo potvrdil, že Schumachera uvolní pro návrat k závodění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud