Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

Robert RoBertino Pavelka, 12. října 2017, 08:30 Google+

Psal se rok 2012 a španělská pilotka Maria de Villotaová, dcera někdejšího závodníka F1 Emilia de Vilotty, těžce havarovala při testu vozu Marussia. Případ se ale táhl dál, zkoumala s míra zavinění, aby nakonec situace dopadla pro obě strany smírně.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.10. 11:03) Napište svůj názor
Maria de Villotaová fatálně havarovala v roce 2012

Maria de Villotaová fatálně havarovala v roce 2012 | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Rodačka z Madridu se poprvé posadila do vozu F1 v roce 2011, kdy na okruhu Paul Ricard absolvovala 180 kol s vozem Renault R29. O rok později se přesunula ke stáji Marussia, kde byla větší pravděpodobnost, že by se mohla podívat i do světa Grand Prix, i když od samého počátku byla neustále připomínána otázka její chybějící superlicence.

Její první test na britském letišti Duxford se konal 3. července 2012 a skončil katastrofou. Tehdy dvaatřicetiletá Španělka kolem 9:30 narazila v rychlosti kolem 55 km/h do spuštěného hydraulického čela nákladního automobilu a utrpěla těžké zranění lebky. V nemocnici Addenbrokes se lékaři snažili zachránit ženě několikahodinovou operací pravé oko, ale to se nepodařilo.

Po několika operacích a 17 dnech byla de Villotaová transportována do Španělska, kde v nemocnici La Paz University Hospital pokračovala její léčba. Bylo jasné, že bez oka už Maria závodit nebude, ale zdálo se, že se s následky nehody psychicky vyrovnala, dokonce se v roce 2013 vdala. O to větším šokem byla zpráva o jejím úmrtí 11. října téhož roku, kdy byla nalezena mrtvá v hotelovém pokoji ve městě Sevilla.

Její rodina následně zahájila soudní spor  s týmem Marussia, později Manor, protože bylo nejasné, zda nedošlo k pochybení po technické stránce, případně zda nebyla chyba na straně pilotky, která si nákladního vozu nevšimla. Další otázkou bylo údajně nepředpisové nastavení hydraulické rampy. Po dlouhotrvajícím sporu bylo oznámeno prostřednictvím britské advokátní kanceláře Slater & Gordon, že došlo k oboustranné dohodě.

"Rodina Marie de Villotaové s potěšením oznamuje, že ohledně svého sporu s týmem Manor F1 týkajícího se nehody ze 3. 7. 2012 došlo k dohodě. Incident byl důsledkem řady událostí, z nichž jedna spočívala v zaparkování nákladního vozu se spuštěnou rampou v oblasti boxů. Maria na nehodě nenesla žádnou vinu. Byla to tragická nehoda, která byla šokem pro všechny, kdo Mariu znali," praví se v oficiálním prohlášení zveřejněném ve středu 11. října 2017.

img-responsive

Maria v depu Manoru, u kterého očekávala šanci na vstup do světa Grand Prix F1 | foto: Manor Racing

"Dohoda je důležitým okamžikem, protože rodina nyní může vynaložit veškeré úsilí, aby pokračovala v odkazu Marii. Týká se to především nadace Maria's Legacy, zaměřené na děti neurodegenerativními chorobami a lidi s omezenými finančními možnostmi. Rodina chce ještě jednou poděkovat fanouškům, přátelům a všem ostatním, kteří Mariu během podporovali nejen během její závodní kariéry, ale zejména po nehodě. Dík patří rovněž těm, kteří dále šíří vzpomínku na ni a starají se o ty, kteří to nejvíc potřebují," dodal Paul Tapner z advokátní kanceláře Slater & Gordon, zastupující rodinu de Villotaové.

Tým Manor F1 přestal existovat v březnu letošního roku, ale je zřejmé, že zmíněná dohoda byla uzavřena se společností Manor odpovídající za veškeré závazky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.10.2017 11:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica usiluje o návrat do F1

Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  3. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud