DISKUZE K ČLÁNKU Přehled konzistence časů a nejrychlejších kol brazilského závodu (doplňeno)

K nejrychlejším vozum patřily i dnes monoposty Red Bullu a stejně jako v minulém závodě v Japonsku byl o fous rychlejší Mark Webber než Sebastian Vettel. Přehled byl doplněn o údaj, jenž vypovídá o konzistenci rychlostí pilotů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přehled konzistence časů a nejrychlejších kol brazilského závodu (doplňeno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 20.10.2009 11:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 20.10.2009 07:18
Predne diky za tipy. 03 Ano, mate pravdu, s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    OK, jak bych mel tedy pri vypoctu postupovat presne? Nebo. posli link, kde to delaji tak, jak se ti to libi.. jsem ochoten svuj postup upravit a "dotahnout ho k dokonalosti."

    Problemem ale potom je znalost hmotnosti vozu po dotaknovani - presny cas zastavek se da zjistit, ale presny cas tankovani ne - nebyl jsem v boxech se stopkama v ruce, tento udaj se nezverejnuje (pokud ano, tak me oprav, pak by to bylo jednoduche: dotankovani = sec * 12 l/s). Potreboval bych to pro "vypocet prirozeneho zrychleni vznikle ubytkem paliva."

    Dalsi vec: paliva sice ubyva, ale degraduje vykonnost pneumatik (cca 0,04 sec / kolo). Neda se tedy rict, ze cim jsou lehci v zavode, tim mu rychleji musi jezdit (viz Fisichella ke konci). Bylo by pak treba zohlednit i toto.. neni to zas tak jednoduche.

    A jeste jedna vec: proc by melo byt nejrychlejsi kolo nic nerikajici velicinou? Jak bys pak chtel pocitat rozmezi rychlych kol - resp. ktera povazovat za konzistentni a ktera ne? (Netvrdim, ze je z hlediska konzistence nejak dulezite, ale je treba definovat casove rozmezi - nebo jsi to myslel tak, ze je v te tabulce zbytecne? Pokud by pro tebe bylo zajimave doplnit nejrychlejsi kolo z kvalifikace, proc ne i nejrychlejsi kolo?).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Když bys to chtěl dotáhnout k dokonalosti, tak by se hodilo zahrnou do výpočtu ono přirozené zrychlení vzniklé vlivem úbytku paliva. Ale stejně je to pořád jen statistika .....

    Jasné je, že zejmána kvůli konzistentnost rychlosti je nejrychlejší kolo nicneříkající veličina.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Predne diky za tipy. 03 Ano, mate pravdu, s ubyvajicim palivem jsou auta rychlejsi. Uz z toho je zrejme, ze uplne rovnomerme jezdit nemohou (s prazdnou nadrzi by se flakali).

    Tato statistika nicmene smysl ma - nikdo se nesnazi jezdit rovnomerne, ale co nejrychleji. A vsichni jezdci zrychluji s ubyvajicim palivem stejne - a tak jako ma smysl srovnavat nejrychlejsi kola, ma smysl srovnavat i stabilni rychlost (proto take hodnoceni "nejrychlejsi kolo + 1 %"). Ostatne tymy se take hodne venuji prave analyze konzistence. Je rozdil zajet jedno kolo rychle, nebo jezdit pravidelne rychla kola, coz se ceni.

    Tabulku bych mohl doplnit o nejrychlejsi cas z kvalifikace (pokud si nemyslite, ze uz tak je tam sloupcu prilis), bude-li zajem. Zel zrovna v Brazili by to myslim moc valny smysl nemelo, kdyz piloti jezdili minimalne o 6 vterin pomaleji (kvuli pocasi) nez v zavode.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    XXX
    Neměli by vzhledem k ubývajícímu palivu během stintu rovnoměrně zrychlovat? Za to jak rychle jim budou odcházet pneu nemůžou, naopak když si je v úvodu stintu rychlou (tj. rovnoměrnou) jízkou zničí, tak pak s lehkým autem už rychle jet nemůžou. Neni v tomto kontextu rovnoměrnost spíše na závadu? Co to srovnat třeba s nej. časem z kvalifikace?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu