Hamilton ještě nevypudil zisk titulu z mysli

Lucie Vyčichlová, 3. září 2009, 20:51 Google+

Rozhovor se stále úřadujícím mistrem světa o tom, jak se cítil po nečekaně rychlém vypadnutí ze závodu ve Spa, jak vyplní přestávku mezi závody v Belgii a Itálii a také o tom, že dokud je sebemenší šance, nepřestává myslet na zisk letošního titulu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

Sdílejte článek

Váš závod ve Spa byl hodně krátký – pro vás není obyklé skončit v závodě a sledovat ho jen jako divák, že?

Lewis Hamilton: Ano, byl to zvláštní pocit marnosti, stát vedle trati a sledovat ostatní, jak projíždějí okolo za zpomalovacím vozem. Upřímně si ani nepamatuji, kdy naposledy jsem nedokončil závod – spolehlivost našeho auta je tak fenomenální, že se to stává jen vzácně – takže to byl rozhodně pocit, na jaký nejsem zvyklý. Byla to ale škoda, mám rád závodění ve Spa a opravdu jsem se těšil na silné, útočné odpoledne. Neměl jsem nejlepší start a ztratil pár míst, ale byl jsem si hodně jistý, že máme pod sebou auto, které nám pomůže na body.

Jak jistý jste si tempem MP4-24 před několika následujícími závody?

LH: Víme, že jsme s autem od začátku léta hodně pokročili, ale je frustrující, že jsme neviděli naše tempo v neděli ve Spa. Máme však nový nízkopřítlakový balíček úprav a nějaké další novinky před Singapurem, takže věřím, že budeme na dosah čelním pozicím. Nejdůležitější je, že se neustále učíme z tohoto auta, abychom z toho na příští rok udělali vítěze.

Co vás čeká před Monzou?

LH: Vrátil jsem se do továrny na pozávodní rozbor Spa a přípravu do Monzy, pak nějaké marketingové závazky v Mcercedes-Benz světě v Brooklandu pro jejich Akademii mladých řidičů. Měli velké finále. Předvedl jsem tam několik jízd a podepsal hodně autogramů. Vlastně jsem strávil asi dvě hodiny podepisováním! Chtěl jsem si být jistý, že neodejdu dřív, než bude každá osoba mít jeden podpis!

V neděli navštívím Brands Hatch jako host Mercedes-Benzu na závodě DTM. Je to skvělý den. Byl jsem tam loni a opravdu mě uchvátilo, kolik tam bylo lidí. Později tento měsíc také pojedu na Frankfurt Motor Show, znovu jako host Mercedes-Benzu, takže je to pěkně nabité.

Monza je poslední evropský závod v sezóně. Těšíte se na Velkou cenu Itálie?

LH: Podle mě bude Monza trochu jiná, než v minulosti, protože už tam před závodem netestujeme. V předešlých letech byl vždycky před závodem na Monze velký test, který umožnil získat správné vyvážení a pilotovi připravit se na vysoké rychlosti na trati.

Teď přijedeme v pátek ráno nezahřátí a bude to stát trochu úsilí u každého, přimět auta, aby dobře pracovala a zvyknout si na nízký přítlak, který v Monze potřebujete. To může mít naopak velmi zajímavý efekt, hlavně když jízdy ovlivní počasí, jako loni.

Co dělá z Monzy výjimečnou trať?

LH: Myslím, že všichni jezdci Monzu milují – je to jedna z neznámějších a nejstarších tratí v kalendáři, jako Spa, Monako a Silverstone. Vyhrát jakýkoli z těchto čtyř velkých závodů je zvláštní mezník, jakožto pilot si připadáte jako součást historie, když vidíte fotky a televizní záběry z těch okruhů staré spoustu let.

Na lídra šampionátu vám schází 45 bodů, k mání jich je do konce sezóny ještě 50. Frustruje vás, že se letos neucházíte o titul, když matematicky je to stále možné?

LH: Vím, že jsem měl štěstí. V posledních dvou sezónách se o titulu rozhodovalo v posledním závodě a já byl mezi uchazeči, takže to letos rozhodně je trochu jiný pocit. Ale je to prostě zábava, tlačit se jako blázen dopředu a snažit se dostat z auta maximum v každém závodě místo zajišťování si pohodlnějšího náskoku na čele tabulky.

Můžeme útočit kdekoliv a posledních pět závodů by pro nás mohlo být dobrých z několika důvodů. Možná jsem Spa vynechal, ale v Monze chci vyhrát a uvidíme, jak se nám bude dařit v trénincích. Posledních pět okruhů je skvěle různorodých a na všechny se těším.

Ale pořád se budu snažit do toho jít a získat všechny body, co budu moct. Vím, zní to šíleně, ale nevyženu si titul z hlavy, dokud nebudu vědět, že je matematicky nedosažitelný.

Vytisknout

Diskuze: Hamilton ještě nevypudil zisk titulu z mysli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fisichella, Giancarlo

Giancarlo Fisichella: Jsem v sedmém nebi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud