K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Grosjean: Brembo se v Bahrajnu hodně zlepšilo, ale brzdy Carbone Industrie jsou lepší

Petr Hlawiczka, 19. dubna 2017, 06:20 Google+

Romain Grosjean si po víkendu pochvaloval zlepšení, které se svým brzdovým systémem dosáhlo Brembo, přesto však usiloval o to, aby jeho Haas vyzkoušel také konkurenční produkt. Jak hodnotil jeho včerejší testování?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brzdy Brembo

Brzdy Brembo | foto: Brembo

Sdílejte článek

Loni i v prvních dvou podnicích letošní sezóny si stěžoval na nekonzistentní chování brzd Brembo. To učinilo před Velkou cenou Bahrajnu úpravy na zakázku pro Haas a Grosjean si je pochvaloval, zlepšení bylo citelné a v závodě mu umožnilo jezdit blíže limitu.

V úterý testoval s brzdami Carbone Industrie a hodnotil: "Stále kolem nich máme hodně práce a uvidíme, jak na tom bude výkonnost, ale chovají se lépe než loni. Jinak to je celkem podobné. Musíme jen zjistit, jestli budou fungovat s veškerým našim mapováním."

Údaje o brzdění v Bahrajnu

Údaje o brzdění v Bahrajnu | zdroj: Brembo

Měl z nich o tolik lepší pocit, že by stálo na ně do příštího závodu přejít? "Myslím, že bychom je pro Rusko mohli nasadit. Vše je připraveno. Uděláme to ale pouze tehdy, pokud si budeme jistí, že v Rusku začneme bez potíží, jelikož si nemůžete dovolit přijít o první trénink a část druhého jen kvůli tomu, že nemáte to správné mapování. Dnes jsme nasbírali spoustu dat a myslím, že kluci na tom budou pracovat."

Klíčové budou dnešní jízdy, kdy za volant usedne Magnussen. Haas musí nové brzdy dostatečně poznat a spokojeni s nimi musí být také inženýři: "Na datech vidíme, že některé části jsou lepší. Od Číny jsme dostali některá vylepšení brzd Brembo a ty pak fungovaly mnohem lépe. Na ta vylepšení jsme ale museli rok a půl čekat," odhaluje Grosjean.

img-responsive

Romain Grosjean při prudkém brzdění | foto: Pirelli

"Nyní jsme nasadily ty druhé. Lépe se mi moduluje konec brzdění, což mám rád. Pokud je dostaneme tam, kde je chceme mít, pak to bude dobré," pochvaluje si Francouz brzdy Carbone Industrie. Připouští však, že poslední pokrok Bremba jim rozhodování stěžuje.

"S Brembem máme základ. Víme, jak fungují. S těmi druhými jsme pracovali jedno odpoledne, ale to není moc. Zvládli jsme sedm či osm jízd. Chvíli to trvá, než změníte vyvážení brzd, mapování a dostanete je víceméně tam, kam chcete. Myslím, že Kevin bude ve středu pokračovat a pak se rozhodneme," dodává Grosjean.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Grosjean: Brembo se v Bahrajnu hodně zlepšilo, ale brzdy Carbone Industrie jsou lepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jiskry za Red Bullem Maxe Verstappena

Verstappen v Monaku za tunelem nejrychlejší - dosáhl 293,5 km/h

Daniel Ricciardo se dočkal a konečně slaví v Monaku vítězství

Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku

Max Verstappen s Red Bullem v Monaku

Nejrychlejší kolo Velké ceny Monaka zajel Verstappen startující z posledního místa

Daniel Ricciardo v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě v Monaku: Riccardo musel překonat mnoho nástrah

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku

ANALÝZA SEKTORŮ: Ricciardo suverénní, Alonso měl na 6. místo. Ferrari na rovinkách 289 km/h

Sebastian Vettel v tréninku v Monaku

Ferrari v Monaku použilo nové zadní zavěšení

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RIC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu

Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

  2. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  3. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku - Ricciardo první, Verstappen poslední

  6. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud