Hamilton po proražení pneumatiky, které utrpěl na startu, jezdil poslední. Otázal se týmovou vysílačkou, zda nemá raději „ušetřit motor a převodovku“. Byl mu však dán pokyn, aby se „soustředil na řízení a strategii nechal na týmu“. Nika Lauda k této situaci pronesl: „Tohle bych si nedovolil. Jezdec má řídit, to je to, za co ho platí.“
Šéf sportovního oddělení Mercedesu pochopil Laudovu výtku jako výpad a odpověděl v útočném duchu. „Někdo, kdo říká, že by si to nedovolil, by si měl vzpomenout na vlastní zajetí do boxů a vzdání závodu,“ naráží Haug na Velkou cenu Japonska 1976, která mohla rozhodnout o Laudově titulu. Rakušan tehdy odmítl závodit v prudkém dešti pod Fudži.
Niki Lauda
Haug dále říká, že je naprosto nemístné obviňovat Hamiltona ze ztráty motivace jen proto, že stojí mimo bitvu o titul.
„Mám pocit, že lidi prostě hledají něco, co budou moci kritizovat,“ a vysvětluje, že Hamilton na Nürburgringu naopak ukázal „inteligenci“ a schopnost zvažovat strategie při jízdě.
Dlužno dodat, že Niki Lauda se považuje za fanouška mladého britského pilota a jeho výtku není možné chápat jako osobní útok na Hamiltona.