Max Mosley obhajuje svůj návrh

Daniel Šupa, 10. ledna 2004, 22:57 Google+

Prezidentem FIA navržený systém penalizací se nesetkal s nadšením, ale Mosley ho i přesto hájí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Max Mosley se ukázal překvapivě nebojácným a neoblomným bojovníkem při prosazování změn na začátku minulé sezony, které se nakonec ukázaly spolu s dalšími souvislostmi velmi přínosnými pro zvýšení atraktivity a zajímavosti Formule 1, jež se dlouhodobě potýká se snižujícím se zájmem ze strany diváků a následně i sponzorů.

V listopadu roku 2003 se vrátil Mosley k diskutovaným a kritizovaným penalizacím a představil nový návrh. Dle něj by nebyli jezdci za své přestupky trestáni přímo při závodě, ale po důkladném prošetření by jim byly připsány trestné body. Při dosažení stanovené hranice by pak následoval zákaz startu v další Grand Prix. Autor návrhu je přesvědčen o jeho efektivitě a průhlednosti ve srovnání se stávajícím průjezdem boxy a nebo trestem stop & go.

„Nový systém by byl spravedlivější,“ tvrdí prezident Mezinárodní automobilové federace v rozhovoru pro Autosport. Připouští, že existuje silná skupina hlasů, která prosazuje okamžité rozhodování, podobné tomu, jaké má rozhodčí fotbalového zápasu. Také požadují skupinu komisařů, která by měla být neměnná a měla by cestovat s kolotočem po všech závodech.

„Naším prvním úkolem je být spravedliví, a to co máme nyní k dispozici je vždy ovlivněno subjektivním pohledem. Dokonce i když není rozhodnutí nefér, jistá část lidí si vždy bude myslet, že je, a to není dobré.“

Mosley si proto myslí, že je lepší v klidu zvážit všechny důkazy a teprve poté přistoupit k penalizaci. „Velkou výhodou totiž je, že pokud s penalizací jezdec nebo tým nebude souhlasit, pak je tam příležitost pro obě strany k jednání a dokazování,“ vyzdvihl základní rozdíl autor návrhu.

Loňskou nejvíce diskutovanou penalizací byl trest Juana Pabla Montoyi při GP USA za kontakt s Rubensem Barrichellem, který prakticky rozhodl souboj Montoya - Schumacher v neprospěch kolumbijského jezdce stáje BMW Williams. Montoya byl po závodě velmi rozzlobený a připomněl, že za podobný kontakt mezi Schumacherem a Alonsem při GP Velké Británie nikdo potrestán nebyl.

K hlavním odpůrcům Mosleyho návrhu patří Frank Williams, jenž tvrdí, že Formule 1 je také o riskování a kolizích a pokud by se zavedl systém trestných bodů, nebudou to závody, ale opatrné kroužení po okruhu v jednom směru...


Foto: Archiv

Vytisknout

Diskuze: Max Mosley obhajuje svůj návrh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

R5 předběhne oficiální prezentaci - anotační foto

R5 předběhne oficiální prezentaci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud