USF1: Za rok jsme na startu!

Daniel Šupa, 24. února 2009, 21:42 Google+

Přes finanční krizi míří do formule 1 nový tým. V USA roste zcela nová stáj pod vedením Kena Andersona a Petera Windsora. Oficiální představení proběhlo prostřednictvím televize SpeedTV. Na Američany bylo až nezvykle konzervativní a skromné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
USF1

USF1 | foto: www.usf1.com

Sdílejte článek

Plány a přípravy nové stáje sahají až do roku 2006, kdy se poprvé bavili na téma vlastního týmu s Bernie Ecclestonem a získali jeho podporu, neboť Mistr E se nikdy nevzdal boje o prosazení F1 v USA. „Byli jsme v kontaktu a když jsme potřebovali poradit nebo pomoct, vždy nám ochotně vyšel vstříc. Kupříkladu DVD o loňské sezoně, se kterým jsme chodili po investorech v USA, nám moc pomohlo.“

Podle šéfa týmu Andersona by měl mít k dispozici asi sto zaměstnanců. Prvním úkolem bylo zajištění finančních prostředků na delší období, což se podařilo splnit. Nyní se pracuje na technickém zajištění, především otázka motorů je významnou.

„Všichni výrobci motorů F1 dostanou dopis, aby věděli, že jsme tady. Pro všechny je americký trh největší. Tedy až na Renault, ale v alianci s Nissanem to může být i pro ně zajímavá možnost,“ vysvětlil šéf týmu.

USF1 má tři základní cíle už ve vínku. Měl by využívat výrobků a systémů vyrobených v USA, jeho vozy by měli pilotovat Američani a jako první by měla být stáj mnohem blíže fanouškům, než je tomu v případě současných týmů.

Windsor našel vzor v NASCAR. „I my chceme být takto otevření a pro lidi. Když se F1 prezentovala v USA, byly tam skvělé vozy, fantastická technika, obrovské peníze, ale vše bylo od lidí na míle vzdálené. My chceme dostat formuli 1 k lidem,“ vysvětlil sportovní ředitel.

USF1 plánuje postavit přímo v továrně místnost, kam budou mít přístup fanoušci, aby mohli sledovat prostřednictvím televizní produkce přípravu a výrobu závodního vozu. „Lidé to budou moci zažít na vlastní kůži.“

Windsor odmítá, že by F1 neměla v Americe příznivce, jen je potřeba dát jim ten správný impuls, důvod. „Scott Speed měl v Indianapolis frontu před prodejem suvenýrů snad 300 metrů a přitom se mu moc nedařilo.“

Sídlo týmu je v Charlotte a jedná se podle Windsora o supermoderní, i když ne rozsáhlou továrnu. „Není sice taková, jako má Ferrari či McLaren, ale je srovnatelná s jinými v Evropě. Nám chybí jen historie, ale půjdeme na to vlastním způsobem, tak jak je to v Americe zvykem.“

Všechny týmy formule 1 sídlí v Evropě, USF1 však o základně na starém kontinentě vůbec neuvažoval. "Většinu technologií budeme mít z USA a náklady na podnikání v motorsportu jsou v USA o hodně menší,“ vysvětlil Anderson.

Otázka pilotů zakladatele netrápí a už se moc těší na schůzky s možnými jezdci jako Marco Andretti, Graham Rahal a další.

Anderson a Windsor jsou přesvědčeni, že si pro vstup do F1 vybrali naprosto ideální okamžik. Ještě před rokem by soupeřili s giganty s téměř nevyčerpatelnými zdroji, ale dnes je vše jinak a i automobilky musí šetřit každý dolar. Také FIA změnila přístup a zápisné 48 milionů USD již nevyžaduje.

„Zapomeňte na stomilionové rozpočty a desetimilionové platy jezdců, za rok, dva tři bude vše jinak,“ kalkuluje Windsor a jeho kolega doplnil: „Krize je paradoxně na naší straně. Vezměte si třeba uhlíková vlákna. Ještě nedávno jich byl nedostatek, vše skoupili výrobci letadel, nyní ruší objednávky a vláken je nadbytek, ceny jdou dolů a příkladů můžeme najít celou řadu.“

Vytisknout

Diskuze: USF1: Za rok jsme na startu!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dennis, Ron

Dennis: Můj vztah k Ferrari se úplně změnil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud