KERS příští rok zamíchá pořadím

Kovalainen, Heikki

Kovalainen, Heikki | foto: McLaren

Šéf inženýrů v McLarenu Paddy Lowe očekává, že zavedení KERSu na některých okruzích pěkně zamíchá pořadí v roce 2009.

Příští rok bude povoleno využívat KERS pro získání a uchování energie vznikající při brždění a její následné využití pro dočasné zvýšení výkonu, což pomůže předjetí či ubránění se ztráty pozice.

Lowe věří, že KERS na některých okruzích poskytne větší výhodu než na jiných. Díky tomu bude docházet ke změnám na špici závod od závodu v závislosti na tom, jak dobře budou mít týmy systém vyvinutý a jak bude vyhovovat okruhu.

"Rozdíly mezi týmy se budou měnit okruh od okruhu," řekl pro oficiální internetové stránky týmu. "KERS bude hrát větší úlohu na některých tratích, na jiných prozměnu velký vliv mít nebude, takže se pořadí může mezi okruhy více měnit."



Paddy Lowe dodal, že sestrojení dobrého KERSu úzce  souvisí s jeho nízkou hmtností a vysokou efektivitou, spíše než s výkonem, jenž je omezen na cca 80 koní. Týmům dělá nyní starost to, že tento systém zvyšuje základní hmotnost jeji monopostů, a tak ji posouvá blíže ke stanovené minimální váze 600 kg, což omezuje možnost úpravy rozložení hmotnosti ve voze díky variabilní dodatečné zátěži. Proto bude dle Paddyho Lowa hlavní boj při vývoji KERSu zaměřen na redukci hmotnosti a optimalizaci jeho integrace v návaznosti na nastavení vozu.

"Během roku bude docházet k neustálému vývoji KERSu," říká Lowe. "Je třeba brát v úvahu to, že jeho celkový, často idealizovaný, přínos má své hranice - protože je omezen v síle i energii. Takže pokud z něj dosáhnete maximum, začnete se více zaměřovat na omezování jeho váhy a zvyšování jeho efektivity a spolehlivosti."

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu