Spa-Francorchamps dalším mrzákem?

Pavel Stavebník, 1. září 2008, 15:00 Google+

Formule 1 je jedna velká změna. Zatímco na jedné straně obdivujeme legendy minulosti, ať už jde o jezdce, týmy nebo okruhy, na straně druhé na nás čekají další a další změny nebo novinky. Podle čerstvých informací čeká slavný belgický okruh amputace a ne právě malá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Yamamoto, Sakon

Yamamoto, Sakon | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

Ať už jsou kroky šéfa formule 1 Bernieho Ecclestonea vedeny vnitřním přesvědčením nebo čistě obchodním myšlením, požadavky na neustálé změny závodních drah mají jedno velké plus a v rámci zachování rovnováhy ovšem i jedno velké mínus.

K pozitivním změnám nesporně patří větší bezpečnost závodů samotných díky stále modernějším a modernějším okruhům, ale doplácí na tuto praxi i závodní dráhy, jejichž sláva sahá do nebe, přesto jim to nebude nic platné.

Historie formule 1 pamatuje celou řadu tratí, které se postupně měnily v důsledku nových požadavků, jež byly na ně kladeny ze strany organizátorů nebo diváků. Trnem v oku v případě belgického Spa je jeho délka. Sedmikilometrová závodní dráha je nejdelším v šampionátu F1 a kolem diváků proletí monoposty při standardní délce závodu 300 kilometrů jen 44krát. Porovnejme kupříkladu Monako s jeho 78 koly. To je údajně hlavní argument “Mistra E“.

V médiích na západ od našich hranic se objevily informace o tom, že je nutné okruh zkrátit podobně, jako v minulosti třeba Nürburgring a Hockenheimring. V případě Spa by došlo k “amputaci“ klasického úseku klesání od Double gauche do zatáčky Stavelot a následné stoupání na plný plyn k Blanchimont. Mezi Double gauche a Blanchimont by vznikla nová spojka.

Změna by měla být realizována pro sezonu 2010. Kromě většího počtu kol s sebou případná úprava nese redukci nákladů na udržování povrchu dráhy v dokonalém stavu, ale i redukci obsluhy a zdravotní péče při samotných závodech.

Bez zajímavosti avšak není ani první oficiální stanovisko majitele samotného okruhu. "Je rozdíl mezi návrhy a realitou. Náš okruh je takový jaký je a změny nechystáme," uvedl tiskový mluvčí Luc Willems. Koneckonců na případu úspěšně vzdorující Austrálie dostali další odvážní pořadatelé jistou naději, že lze požadavkům Ecclestonea neustoupit a přitom si pořadatelství závodu F1 zachovat.

Nechám na posouzení čtenářů, zda by se raději přiklonili na stranu Bernieho Ecclestonea a jeho argumentů nebo by se vyslovili pro zachování tradičního okruhu, který mnozí považují za nejhezčí s nejzajímavější z celého seriálu, v nezměněné podobě...

Foto: www.spa-francorchamps.be
Vytisknout

Diskuze: Spa-Francorchamps dalším mrzákem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone - Theissen

Ecclestone: Maxa určite privítam

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud