Pre Hondu sú peniaze nepodstatné

Marcel Letko, 3. června 2008, 11:40 Google+

Japoncom sa darí vo viacerých sférach, ale F1 k nim nepatrí. Posledné výsledky projektov Toyoty a Hondy sú príliš slabé, hoci investície, ktoré do "efjednotky" ročne pumpujú nadobúdajú takmer astronomické rozmery. Peňazí je však stále dosť...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Výkonný riaditeľ Hondy Takeo Fukui prezradil úzkej skupinke reportérov na tlačovke v Tokiu, že finančné prostriedky investované do projektu F1 nikdy nehrali významnú rolu, to čo sa vždy počítalo boli úspechy. Tie sa žiaľ ani po rokoch nesmierneho úsilia nevedia dostaviť.

Fukui uviedol, že ak by to Honde pomohlo, je ochotný zainvestovať aj čiastku 5 biliónov amerických dolárov. Sen o víťazstvách sa ukazuje byť v Takeovom prípade prednejší než "hora" peňazí.

"Náš doterajší výsledok v F1 je nulový. Toto zistenie ma doslova zabíja," vyjadril sa Fukui pre Reuters. "Ak by som to mohol vyriešiť investovaním triliónov japonských yenov, urobím to. Žiaľ, nejedná sa o problém, ktorý by vedeli vyriešiť peniaze."

Pre vysvetlenie, trilión yenov predstavuje dvojnásobnú hodnotu zisku, ktorý dosiahla spoločnosť Honda Motor Co. za predošlý rok. Rovnako hovoríme o čiastke, ktorá by vedela pokryť náklady bežného tímu súťažiacom v F1 na obdobie 10-tich rokov! 

"Urobili sme všetko, čo bolo potrebné pre dosiahnutie víťazstva. Myslím, že teraz je to už len otázka času, kedy sa naše ciele naplnia," dodal optimisticky výkonný riaditeľ Hondy.  

Dnes už 63-ročný Fukui sa pridal k Honde už dávnejšie. Dokonca pôsobil aj ako jazdec, i pretekový inžiner.

Preslávená značka bola vôbec prvým japonským výrobcom, ktorá vstúpil do majstrovstiev F1. Svoje zlaté roky prežila najmä v spolupráci s tímom McLaren, odoberajúcom v tej dobe jej vynikajúce pohonné jednotky.  Od roku 2006 kedy sa Honda rozhodla zúčastňovať veľkých cien s vlastným tímom nazbierala 98 majstrovských bodov a zásluhou Jensona Buttona zaznamenala víťazstvo na upršanej Grand Prix Maďarska. Najúhlavnejší rival Toyota sa napríklad môže pochváliť len 52 majstrovskými bodmi a žiadnym triumfom. /údaje sú myslené od obdobia, kedy Honda opätovne vstúpila do F1/   

 

Vytisknout

Diskuze: Pre Hondu sú peniaze nepodstatné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toyota

Lewisova minuloročná stratégia bola správna

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud