Lewisova minuloročná stratégia bola správna

Marcel Letko, 3. června 2008, 10:25 Google+

O niekoľko dní sa opäť rozbehne seriál MS F1, pričom ďalšou zastávkou je Veľká cena Kanady. Na obľúbenom okruhu Gillesa Villeneuva vypukne súboj desiatich tímov a dvadsiatich pilotov. Nemalú úlohu pri tom všetkom zohrajú pneumatiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Spoločnosť Bridgestone Potenza tentokrát zvolila mäkký a supermäkký variant a to najmä vzhľadom k špecifickému povrchu trate.

Na okruhu Gillesa Villeneuva sa v priebehu roka jazdí minimálne. Zväčša sa jedná o špeciálne motoristické podujatia, pretože monoposty F1 v Kanade nestestujú. Aj kvôli tejto skutočnosti býva začiatkom víkendu asfalt pomerne špinavý a úroveň gripu veľmi nízka. Postupne sa okruh vyčisťuje, nanášajú sa naň vrstvy gumy a zvyšuje sa priľnavosť.

Počasie v tejto oblasti amerického kontinentu vyniká svojou premenlivosťou a neraz spôsobuje vrásky na čele tímových meteorológov. Diváci na okruhu môžu byť svedkami jedného z najhorúcejších pretekárskych víkendov roka, ale rovnako ich môžu nemilo prekvapiť chladnejšie teploty.  

Okruh Gillesa Villeneuva vyniká vysokorýchlostnými pasážami, typicky dlhou rovinkou a úsekmi, ktoré sú extrémne náročné na brzdy. Pneumatiky tak dostávajú zabrať a ich správny výber je pre jednotlivé tímy kľúčový. Minuloročný víťaz Lewis Hamilton v priebehu pretekov použil nasledovnú stratégiu: britský pilot začínal na  mäkkých zmesiach, pričom rovnaké obul i počas svojej prvej výmeny. Na samotný záver si nechal supermäkký variant, ktorý síce dokáže pomôcť pri produkovaní rýchlych kôl, ale až príliš skoro "odchádza."  Použitá voľba v podaní McLarenu sa ukázala ako jednoznačne správna, alebo aspoň fungovala v prípade Lewisa Hamiltona.

 "Okruh Gillesa Villeneuva je pre nás naozajstnou výzvou. Nehosťuje priveľa motoristických podujatí a aj preto ponúka dosť šmykľavý povrch. Kvôli tomu sme sa rozhodli ku Kanade pristupovať podobne ako ku Monaku a privážame najmäkšie zmesi z našej ponuky. Jedná sa o mäkký a supermäkký variant," vysvetľuje Hirohide Hamashima, riaditeľ vývojového oddelenia spoločnosti Bridgestone Potenza. "Oproti Monaku však vidíme i rozdiely. Montrealská trať disponuje niekoľkými vysokorýchlostnými úsekmi, ktoré neskôr vyúsťujú do pasáži náročných na brzdy. Pri prudkom brzdení sa pneumatika extrémne zahrieva, preto ich výdrž ako i správny prístup zo strany pilotov, sú v Kanade veľmi dôležité." 

Vytisknout

Diskuze: Lewisova minuloročná stratégia bola správna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Glock, Timo

Glock chce navázat na sedmé a druhé místo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud