Skutečně je Ralf Schumacher viníkem nehody?

Daniel Šupa, 4. srpna 2003, 00:36 Google+

Na tuto otázku není pravděpodobně jednoznačná odpověď, ale traťoví komisaři ji již našli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Každý kdo viděl startovní manévr dnešní GP Německa a následující horké chvilky 17 jezdců startovního pole má asi na věc případné viny svůj vlastní názor. Záměrně jsem uvedl 17 jezdců, neboť pouze raketově startující Montoya a oba piloti stáje Renault neměli se vzniklou kolizí problémy.

První reakce asi byla ta, že za viníka byl označen Rubens Barrichello, jenž nenechal kolem svého vozu proklouznout Raikkonena. Pozdější zpomalené záběry z horních kamer však ukázaly, že Brazilec byl sevřen do kleští dvěma zbývajícími aktéry.

Příznivci Ferrari budou vinit Schumachera a Raikkonena, fanoušci McLarenu zase Barrichella a Schumachera a ti, kteří by měli rádi z R. Schumachera mistra světa asi Barrichella a Raikkonena.

Na druhý pohled bylo jasné, že Ralf tlačil Barrichella co nejvíce ke krajnici, ale tam již byl v tu chvíli velmi rychlý Raikkonen. Brazilec neměl možnost uhnout a zablokoval kola, na odvrácení kolize však již bylo příliš pozdě.

Z tohoto pravděpodobně vyšli i důslední traťoví komisaři a překvapivě penalizovali domácího Ralfa pro příští závod posunem na startu o 10 míst dozadu. Tým BMW Williams se proti rozhodnutí okamžitě odvolal a případ se bude řešit u zeleného stolu.

Z třetího pohledu a s odstupem času však vypadá situace poněkud jinak. Ralf neměl na méně pogumované straně trati vydařený start a viděl v zrcátcích Barrichella na ideální stopě. Po Severní zatáčce následuje dlouhá rovinka a aby ho Brazilec nemohl ohrozit, bylo mu jasné, že ji musí projet co nejrychleji, tedy si ji co nejvíce narovnat, tedy najet do ní pokud možno co z vnější strany.

Plynule přesunul svůj modrobílý FW25 k Barrichellovi, jenž mírně uhnul doleva a pokračoval k zatáčce již v přímém směru, přičemž tam nechal pilotovi Ferrari dostatek místa. Kámen úrazu však byl v tom, že Ralf s největší pravděpodobností neviděl ve svých miniaturních zrcátcích na krajnici balancující McLaren Raikkonena. Fin chtěl za každou cenu využít vydařeného startu a poslal vůz do pomalu se uzavírající vnější stopy. Barrichellovi nechal Němec místa dostatek, ale pro dva vozy to již bylo přece jen málo.

Skutečně tak nese celou vinu za nebezpečnou havárii, v jejímž důsledku skončilo 5 vozů mimo trať a Wilson jen o několik kol později v boxech Ralf Schumacher? Troufám si říci, že po vyprchání veškerých emocí lze vidět v dnešní kolizi jen souhru faktorů, které u závodů Formule 1 mohou končit i nehodou a odstoupením aktérů.

Zvykli jsme si, že se v F1 většina věci dramatizuje, ale osvědčené přísloví „Všeho s mírou“, by v tomto případě dle mého názoru neškodilo. Na druhou stranu bych si nepřál, aby někdo nabyl dojmu, že mám představu o F1 jako o volném ringu! Penalizace tohoto typu by se však měly udělovat za tak nebezpečné manévry, jako když Senna vytláčel svého soka Prosta na betonovou zeď a nebo za nečistý boj Michaela Schumachera s jezdci Williamsu v roce 1996 a 1997 při boji o titul mistra světa. V těchto příkladech k tomu totiž došlo záměrně a cíleně…

Vytisknout

Diskuze: Skutečně je Ralf Schumacher viníkem nehody?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Belgie 2004 skutečností - anotační foto

GP Belgie 2004 skutečností

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  6. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud