BMW; BMW F1.06 představeno

Daniel Šupa, 17. ledna 2006, 10:39 Google+

V 9:00 bylo oficiálně zahájeno slavnostní show na počest F1.06, který mnichovská automobilka prostřednictvím svého továrního týmu BMW Sauber vyšle do boje o mistrovské body.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Představení se koná ve Valencii a ve 13:00 se ukáže nový vůz v celé své parádě i na závodním okruhu. Jezdeckou sestavu tvoří 28letý Nick Heidfeld, 34letý Jacques Villeneuve a 21letý Polák Robert Kubica na postu testovacího a náhradního pilota.

Poprvé v historii vlastní BMW tým F1
Shrňme si základní informace o vzniku stáje automobilky BMW. 22. června 2005 bylo potvrzeno, že BMW nasadí svůj vlastní tým do závodů Grand Prix poprvé v roce 2006. 16. září byl oznámen podpis tříleté smlouvy s Nickem Heidfeldem a 14. listopadu bylo oznámeno jméno týmu BMW Sauber F1. Jacques Villeneuve byl týmem potvrzen 1. prosince 2005 a 20. prosince oznámila stáj angažmá Roberta Kubicy. Od 1. ledna 2006 je BMW většinovým podílníkem Swiss Sauber Holding AG.

Stávající šéf BMW Motorsport Mario Theissen bude také řídit BMW Sauber F1 a ve Valencii uvedl: „V posledních sedmi měsících jsme pracovali velmi pilně. Posunuli jsme kupředu integraci našich dvou center, vyjeli s přechodným vozem, uzavřeli smlouvy s jezdci i partnery. To není špatné, ale neděláme si iluze. Čeká nás ještě dlouhá cesta a rok 2006 je rokem přestupním. Cílem je vše nasměrovat správným směrem.“

Sauber, který je základem nového týmu skončil loni v Poháru konstruktérů na osmém místě, a to je i startovní pozice nového seskupení. „Z tohoto místa chceme jít nahoru tak rychle, jak jen to bude možné, ale netřeba připomínat, že přes noc se něco takového zkrátka nepodaří. Potřebujeme trpělivost s výdrž, ale máme oboje.“

Nick Heidfeld a Jacques Villeneuve nabízí týmu zkušenosti ze 250 závodů Grand Prix. Kanaďan je navíc mistrem světa z roku 1997. „Už se moc těším na novou sezonu. V týmu znám skutečně mnoho lidí. Jako závodník jsem přirozeně netrpělivý úspěchu, ale musíme zůstat při zemi. Nejdůležitější bude dělat postupné kroky správným směrem,“ prohlásil Heidfeld, kterého doplnil Villeneuve slovy: „Sestavení nového týmu je opravdu komplikovaným úkolem, už jsem tím jednou prošel, ale v tomto případě jsem přesvědčen, že se sešly všechny předpoklady pro brzký úspěch. Chci udělat to nejlepší, abych stáji pomohl k jeho dosažení.“

Nový motor
V případě letošní sezony se nejedná o evoluci, ale přímo revoluci, neboť přechod na motory V8 s objemem 2400 ccm s sebou nese nutnost nového řešení. Proti V10 jsou u nového motoru vážným problémem vibrace. Proti předchozí jednotce, kdy nastávaly v otáčkách kolem 13000 ot/min, se u motoru V8 projevují až při 16000 ot/min. U motoru V10 se dalším zrychlením ztratily, ale u V8 mají nepříjemný dopad na pevnost dílů šasi.

Nový podvozek
Celkové rozměry vozu zůstaly prakticky nezměněny díky platným předpisům FIA. Kratší motor a menší nádrže přinesly více prostoru pro úpravu designu zadní části vozu. Přenos síly bude zajišťovat sedmirychlostní převodovka z titanu. Těžištěm návrhu vozu byla aerodynamická účinnost, což ale není jen přítlak, ale také efektivita šasi.

Změny proti předchozímu Sauberu doznala přední část vozu F1.06, která byla snížena, jinak jsou řešeny přední závěsy, přední spoiler a aerodynamické díly pro usměrnění proudění vzduchu. Snížená potřeba chlazení u menšího motoru umožnila zmenšit vstupní otvory a použít menších chladičů. Podobně je redukován ochranný oblouk s dalším přívodem vzduchu nad jezdcovou hlavou.

Také zadní náprava je kompletně přepracovaná a plně by už měla být oproti svému předchůdci C24 přizpůsobena pneumatikám Michelin.


Foto: BMW Motorsport

Vytisknout

Diskuze: BMW; BMW F1.06 představeno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota zrychluje vývoj Bridgestone

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud