DISKUZE K ČLÁNKU Klimatizace ve voze F1? Po potížích Alonsa v Kataru na ní pracujeme, prozrazuje Aston Martin
Nadměrné horko v Kataru minulý víkend působilo týmům a jezdcům nemalé potíže. Formule 1 proto začíná hledat řešení, jak chránit zdraví a bezpečnost pilotů, pokud teploty vystoupají příliš vysoko.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Klimatizace ve voze F1? Po potížích Alonsa v Kataru na ní pracujeme, prozrazuje Aston Martin
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
RoBertino
18:15 16.10.2023 185.63.97.XXX
Pokud by tehdy život nic neznamenal, tak sezónu dojezdí zcela jiní piloti než na začátku. Od Grahama bych takovou podpásovku nečekal. Samozřejmě že je nikdo neposílal na smrt, protože v dané době byl nějaký technický úzus a od něj se vše odvíjelo. Nebo budeme tvrdit, že když udělali konstruktéři dodávky, kdy řidič seděl před přední nápravou, tak se také pohrdalo životem? Já to myslel tak, že v době Maria Andrettiho pilot klidně v pátek jel kvalifikaci F1, v sobotu na INDY 500, v neděli závod a potom hurá za oceán do "staré cihelny". Ale to není nic nenormálního, choulostivějí nám i sportovci v dalších odvětvích, takový tenis by mohl vyprávět. Smyslem mého příspěvku bylo poukázat pouze na to, že ačkoliv jsou dnešní piloti F1 speciálně cvičení, mají fitness programy, vyváženou stravu a všelijaké podpůrné nápoje, tak vydrží méně než chlapíci, co se prali z dnešního pohledu prehistorickými vozy a dokázali je nejen zkrotit, ale ještě si po závodě skočiili zahrát na dvě hodinky tenis - samo ne všichni, ale takový "děda" Regazzoni skoro ve čtyřiceti po GP USA 1979 to zvládl bez problémů.
jumpman
12:41 15.10.2023 95.80.230.XXX
já ti budu trochu oponovat. Tehdy možná byly podmínky stejně tvrdé, neli tvrdší, ale tehdy "topil" jenom motor a pilot víc "koukal" z auta ven a tím byl i lépe chlazen proudícím vzduchem. Když dnes obloží kokpit řídícími jednotkami, které se dokáží nahřát nad 100°C tak si pilot musí připadat jako kuře v grilu... Navíc v těch 70-tých letech se piloti nad svojí fyzičkou příliš nepozastavovali, takže si myslím, že takovéto hodnocení není úplně fér vůči současné generaci...
Racek
05:22 15.10.2023 78.80.232.XXX
No, piloti měli v tomto prostředí obrovské štěstí, že nikdo neomdlel za jízdy, k čemuž měli asi hodně blízko.. Samozřejmě, není to vina jen počasí a místu závodů, dosti k tomu přispívá i sama konstrukce vozu, jak bylo zmíněno. Tak co dělat? Víte, za podmínek co byly v Kataru jezdí denně po světě miliony aut, z nichž jen některé klimošku mají. A za mého mládí měl klimatizaci snad jen RR, i když v USA již byly běžnější. A z těch cest k moři v rozpáleném embéčku je mi horko ještě dnes ..
Takže, přizpůsobit vozy a též oblečení pilota. Co jiného chcete dělat? Horko bylo vždy a i zima. Holt udělat s F1 skleníkovou květinku není asi to správné, i když se to pomalu stává skutečností, Nějak se ovšem zapomíná na řidiče... bohužel. Kvůli pár kilům...
Takže, přizpůsobit vozy a též oblečení pilota. Co jiného chcete dělat? Horko bylo vždy a i zima. Holt udělat s F1 skleníkovou květinku není asi to správné, i když se to pomalu stává skutečností, Nějak se ovšem zapomíná na řidiče... bohužel. Kvůli pár kilům...
RoBertino
12:08 14.10.2023 185.63.97.XXX
No jo, Tome, blížíme se k momentu, kdy i kytka ve váze bude nahrazena plastickou atrapou, protože to je v mnoha směrech něco. Už dávno nejde o závodění, ale přehlídku nabitých prkenic - ne že by to v minulosti bylo jinak, ale tradice, úcta a přístup byl někde jinde. Teď už jenom čekám, až nějaký pošuk s naditým kontem přijde na nápad, že by se mohlo jet v Arktidě.
RoBertino
12:04 14.10.2023 185.63.97.XXX
Nejspíš budu za blahoslaveného chudého duchem, ale nějak mi připadá, že jsme nejen my, ale i piloti víc a víc choulostiví. Vzpomínám si totiž (a to je asi moje velká chyba, vědět, kam do historie sáhnout) třeba na závod v Argentine 1977, v Dallasu 1984 a další, kdy byly podmínky proti dnešku mnohem tvrdší, ale piloti to většinou vydrželi - pravda, pár jich bylo na omdlení. Ale nijak se to neřešilo. Vím, že se mi třeba někdo bude smát, ale postupně opravdu míříme k tomu, že se bude jezdit jen na simulátorech a ve vymazleném studiu, nebo ještě hůř, nastoupí AI. Život byl vždy o zdolávání překážek a dobývání vrcholů, momentálně se spíš řeší, jak sedět v klidu v údolí a koho za sebe nahoru poslat.
jumpman
13:54 13.10.2023 95.80.230.XXX
na druhou stranu, není třeba klimatizace, jak ji chápeme my, ale i termoelektrický systém by pomohl srazit pár stupínků a to není příliš velké ani těžké zařízení a hlavně by stačilo udělat nějaký průduch do kokpitu, který by byl schopný pilota trošku ofukovat...
ale to vše zvýší hmotnost, případně aerodynamickou účinnost a pokud to nebude v pravidlech, tak to dobrovolně nikdo nenasadí...
ale to vše zvýší hmotnost, případně aerodynamickou účinnost a pokud to nebude v pravidlech, tak to dobrovolně nikdo nenasadí...
tom11
10:24 13.10.2023 77.48.94.XXX
jestli ono by nebylo řešením do takových extrémních lokalit prostě pořádání závodů F1 prostě nedávat.
no jo, ale prachy nesmrdí, a že je pilotům zle? no je to přece šou a tohle tam krásně zapadá. jen mne v tomto kontextu udivuje, že jsme v přímém přenosu neslyšeli tu Oconovu vysílačku, když zvracel do přilby...
ale pokud mají být F1 "zkušební laboratoří" pro běžná auta - proto prý od 2026 ty poloelektrické pohony - tak je montáž nejen klimatzace, ale i vytápění a ideálně i mlhovek, stěračů... na pořadu dne.
holt se asi máme nač těšit
no jo, ale prachy nesmrdí, a že je pilotům zle? no je to přece šou a tohle tam krásně zapadá. jen mne v tomto kontextu udivuje, že jsme v přímém přenosu neslyšeli tu Oconovu vysílačku, když zvracel do přilby...
ale pokud mají být F1 "zkušební laboratoří" pro běžná auta - proto prý od 2026 ty poloelektrické pohony - tak je montáž nejen klimatzace, ale i vytápění a ideálně i mlhovek, stěračů... na pořadu dne.
holt se asi máme nač těšit
Aktuálně
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek