DISKUZE K ČLÁNKU "Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Fernando Alonso při začínajícím deště zamířil v 54. kole do boxů dříve než lídr Velké ceny Monaka Max Verstappen, k překvapení všech se však vrátil na trať na hladkých pneumatikách, zatímco ostatní již přezouvali na přechodné. Nebýt toho, zřejmě by včera vyhrál.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 30.05.2023 15:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Senor (Hlasovali 3 lidé) 29.05.2023 10:41
Promarnena sance na vitezstvi nikoli promarnene… »
» Hwrychlik H. (Hlasovali 2 lidé) 29.05.2023 12:29
Určitě? Prvním pitstopem ztratil FA cca 18 sekund… »
» Loqenc (Hlasovali 2 lidé) 29.05.2023 15:00
Zde se projevila Alonsova nezkušenost 12 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Podle toho, co sem dal Petr, máš pravdu. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo, tohle vypadá jasně. Uznávám. Díky. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Čas už nevrátíme, takže je vše kdyby.. je však velmi pravděpodobné, že by Alonso byl zastávce Maxe před ním - viz např. tento video rozbor: [odkaz na stránku]
Proto jsem to napsal takto (i s tím "zřejmě").

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Přišel o první místo v závodě, potvrdil to i Horner v některém z rozhovorů.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Kdo byl v tom 55 kole o kterém se bavíme brzděn a kým? Nebo je to jen další výkřik do tmy jak "zpochybnit", že by se pravděpodobně dostal FA na první místo pokud by rovnou přešli na Intermedie?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Racek

Racek

78.80.232.XXX
No, do té matematiky má co mluvit též obrovský provoz na trati a zmatky při přezouvání a zařazení při výjezdu z boxů atd... takže moc relevantní to není. Jen málo jezdců mělo tzv. čistý vzduch.. takže ... sám Alonso získal docela dost při Maxově předjíždění opozdilců o kolo.. Tady opravdu to funguje poněkud jinak

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Racek

Racek

78.80.232.XXX
No, i s tou ztrátou zkusil Maxe několik kol stahovat, několik vteřin i získal, ale pak už jel na jistotu, náskok byl příliš veliký.
Věřím, že při správném rozhodnutí se mohl dostat Maxovi na chvost, ale předjet by asi nedokázal, jen by čekal na Maxovu chybu. Mohla přijít, ale i jeho. Takže skutečně nepřišel o vítezství, přišel jen o přímý boj o vítězství s určitou šancí. Max ovšem jel výborně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Racek

Racek

78.80.232.XXX
03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Outlapy z 55 kola, první sektor:
- FA na M: 28.6
- OC na I: 27.6
- LH na I: 27.4
- GR na I: 26.1

Nevypadá to, že by první sektor okruhu byl suchý a rychlejší na hladkých pneu.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Chápu, ale je tam hodně proměnných. Nevíš jak by ho zajel na I a nevíš, co ostatní sektory, které byly podle Alonsa suché. Evidentně nejvíc pršelo na začátku druhého sektoru, kolem nádraží. Neztratil by v tom prvním a třetím? Sám píše, že trať byla z 99% suchá. Byť jde zjevně o nadsázku, celkem z toho vyplývá, že mimo pasáž u nádraží byla trať jinde suchá a rychlejší na suchých. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Loqenc

Loqenc

85.71.3.XXX
Zde se projevila Alonsova nezkušenost 12

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Bože, Bože, to je jak u Tatarů na dvorku. Odkud myslíš že ty data jsou? Že jsem si je vymyslel?
Takže pro ty pomalejší ještě jednou a jednodušeji:
- Zajetí FA v 54 kole do boxů, jeho ztráta před vjezdem 8 sekund
- Po vyjetí a ustálení jeho ztráta 26 sekund
- Takže pitstopem ztratil 18 sekund což potvrzuje uváděných 19 sekund v grafice
- Po druhém společném pitstopu po vyjetí ztrácí FA 20 sekund na MV. To znamená, že pokud by ušetřili ten jeden pitstop a nasadili rovnou intermedie, tak by už jen tím byl maximálně 1-2 sekundy za MV po jeho přezutí, bez jakéhokoliv započítání jízdy po trati.

A pak jasně píši, že FA zajel prostřední sektor na nových M za 51.7 a hned za ním VB na I za 49.6, Ocon 48.8, LH 47.1
Takže jen v prostředním sektoru by na intermediich zajel daleko lépe a dostal se do čela.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Píšu, že by to chtělo livetiming. Úvaha dobrá, ale asi by tam chtělo započítat, že Alonso měl to 1 kolo fungl nové žluté, zatímco Max už na nich jel 52 kol. Ikdyž bylo mokro, rozdíl v nich bude. Přesto vyjel Alonso 20s za ním. Délku pitstopu uváděli celou dobu 19s. Mně to nějak nevychází, že by vyjel před ním. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
Určitě? Prvním pitstopem ztratil FA cca 18 sekund (ztráta 8 sekund před, 26 sekund po). A po druhém společném pitstopu po vyjetí ztrácel 20 sekund. Tudíž pokud by rpovnou nasadili Intermedie tak by se hrálo o desetiny. Bylo by jen otázkou, zda by na nich dokázal najet o 2 sekundy více než na nových Medium.
FA zajel prostřední sektor za 51.7 a hned za ním VB na I za 49.6, Ocon 48.8, LH 47.1, takže by to bylo opravdu na hraně ale pokud by zajel outlap stejně jako LH, tak by byl bezpečně první.

Edit: A ještě doplnění. MV zajel v 55 kole 1+2 sektor za 28,6+55,5
VB za 24.5+49,6 takže rychleji o 10 sekund. A to LH dokázal zajet 2 sektor ještě o 2.5 sekundy rychleji.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.77.XXX
Tak to jo, zase tolik by Max neztratil 11

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Reagoval jsem na toto: "Nebýt toho, zřejmě by včera vyhrál."
Asi by to chtělo kouknout na livetiming, ale nemyslím si, že byli v tom kole o 8s pomalejší, než ostatní na zelených.
Ale chvilka napětí by jistě byla, třeba u předjíždění jezdců o kolo.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.73.XXX
Promarnena sance na vitezstvi nikoli promarnene vitezstvi. Ale souhlas, nevyhral by, ale musim rici, ze jel moc pekne, jedinej, kdo Maxe ohrozoval. Davam mu 11 Bylo by hodne zajimave, kdyby se AM podarilo auto posunout o par desetin nahoru, by Maxovi mohl slusne zatopit, mozna 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nevyhrál. Max měl dost slušný náskok, aby ho neztratil za jedno kolo. 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama