DISKUZE K ČLÁNKU "Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství
Fernando Alonso při začínajícím deště zamířil v 54. kole do boxů dříve než lídr Velké ceny Monaka Max Verstappen, k překvapení všech se však vrátil na trať na hladkých pneumatikách, zatímco ostatní již přezouvali na přechodné. Nebýt toho, zřejmě by včera vyhrál.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Hwrychlik H.
(Hlasovali 2 lidé)
29.05.2023 12:29
Určitě? Prvním pitstopem ztratil FA cca 18 sekund… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Petr
11:52 30.05.2023 109.81.245.XXX
Čas už nevrátíme, takže je vše kdyby.. je však velmi pravděpodobné, že by Alonso byl zastávce Maxe před ním - viz např. tento video rozbor: [odkaz na stránku]
Proto jsem to napsal takto (i s tím "zřejmě").
Proto jsem to napsal takto (i s tím "zřejmě").
Hwrychlik H.
19:36 29.05.2023 90.183.80.XXX
Přišel o první místo v závodě, potvrdil to i Horner v některém z rozhovorů.
Hwrychlik H.
19:34 29.05.2023 90.183.80.XXX
Kdo byl v tom 55 kole o kterém se bavíme brzděn a kým? Nebo je to jen další výkřik do tmy jak "zpochybnit", že by se pravděpodobně dostal FA na první místo pokud by rovnou přešli na Intermedie?
Racek
18:36 29.05.2023 78.80.232.XXX
No, do té matematiky má co mluvit též obrovský provoz na trati a zmatky při přezouvání a zařazení při výjezdu z boxů atd... takže moc relevantní to není. Jen málo jezdců mělo tzv. čistý vzduch.. takže ... sám Alonso získal docela dost při Maxově předjíždění opozdilců o kolo.. Tady opravdu to funguje poněkud jinak
Racek
18:31 29.05.2023 78.80.232.XXX
No, i s tou ztrátou zkusil Maxe několik kol stahovat, několik vteřin i získal, ale pak už jel na jistotu, náskok byl příliš veliký.
Věřím, že při správném rozhodnutí se mohl dostat Maxovi na chvost, ale předjet by asi nedokázal, jen by čekal na Maxovu chybu. Mohla přijít, ale i jeho. Takže skutečně nepřišel o vítezství, přišel jen o přímý boj o vítězství s určitou šancí. Max ovšem jel výborně.
Věřím, že při správném rozhodnutí se mohl dostat Maxovi na chvost, ale předjet by asi nedokázal, jen by čekal na Maxovu chybu. Mohla přijít, ale i jeho. Takže skutečně nepřišel o vítezství, přišel jen o přímý boj o vítězství s určitou šancí. Max ovšem jel výborně.
Hwrychlik H.
15:55 29.05.2023 90.183.80.XXX
Outlapy z 55 kola, první sektor:
- FA na M: 28.6
- OC na I: 27.6
- LH na I: 27.4
- GR na I: 26.1
Nevypadá to, že by první sektor okruhu byl suchý a rychlejší na hladkých pneu.
- FA na M: 28.6
- OC na I: 27.6
- LH na I: 27.4
- GR na I: 26.1
Nevypadá to, že by první sektor okruhu byl suchý a rychlejší na hladkých pneu.
Mike17
15:05 29.05.2023 185.149.130.XXX
Chápu, ale je tam hodně proměnných. Nevíš jak by ho zajel na I a nevíš, co ostatní sektory, které byly podle Alonsa suché. Evidentně nejvíc pršelo na začátku druhého sektoru, kolem nádraží. Neztratil by v tom prvním a třetím? Sám píše, že trať byla z 99% suchá. Byť jde zjevně o nadsázku, celkem z toho vyplývá, že mimo pasáž u nádraží byla trať jinde suchá a rychlejší na suchých.
Hwrychlik H.
14:36 29.05.2023 90.183.80.XXX
Bože, Bože, to je jak u Tatarů na dvorku. Odkud myslíš že ty data jsou? Že jsem si je vymyslel?
Takže pro ty pomalejší ještě jednou a jednodušeji:
- Zajetí FA v 54 kole do boxů, jeho ztráta před vjezdem 8 sekund
- Po vyjetí a ustálení jeho ztráta 26 sekund
- Takže pitstopem ztratil 18 sekund což potvrzuje uváděných 19 sekund v grafice
- Po druhém společném pitstopu po vyjetí ztrácí FA 20 sekund na MV. To znamená, že pokud by ušetřili ten jeden pitstop a nasadili rovnou intermedie, tak by už jen tím byl maximálně 1-2 sekundy za MV po jeho přezutí, bez jakéhokoliv započítání jízdy po trati.
A pak jasně píši, že FA zajel prostřední sektor na nových M za 51.7 a hned za ním VB na I za 49.6, Ocon 48.8, LH 47.1
Takže jen v prostředním sektoru by na intermediich zajel daleko lépe a dostal se do čela.
Takže pro ty pomalejší ještě jednou a jednodušeji:
- Zajetí FA v 54 kole do boxů, jeho ztráta před vjezdem 8 sekund
- Po vyjetí a ustálení jeho ztráta 26 sekund
- Takže pitstopem ztratil 18 sekund což potvrzuje uváděných 19 sekund v grafice
- Po druhém společném pitstopu po vyjetí ztrácí FA 20 sekund na MV. To znamená, že pokud by ušetřili ten jeden pitstop a nasadili rovnou intermedie, tak by už jen tím byl maximálně 1-2 sekundy za MV po jeho přezutí, bez jakéhokoliv započítání jízdy po trati.
A pak jasně píši, že FA zajel prostřední sektor na nových M za 51.7 a hned za ním VB na I za 49.6, Ocon 48.8, LH 47.1
Takže jen v prostředním sektoru by na intermediich zajel daleko lépe a dostal se do čela.
Mike17
13:43 29.05.2023 185.149.130.XXX
Píšu, že by to chtělo livetiming. Úvaha dobrá, ale asi by tam chtělo započítat, že Alonso měl to 1 kolo fungl nové žluté, zatímco Max už na nich jel 52 kol. Ikdyž bylo mokro, rozdíl v nich bude. Přesto vyjel Alonso 20s za ním. Délku pitstopu uváděli celou dobu 19s. Mně to nějak nevychází, že by vyjel před ním.
Hwrychlik H.
12:29 29.05.2023 90.183.80.XXX
Určitě? Prvním pitstopem ztratil FA cca 18 sekund (ztráta 8 sekund před, 26 sekund po). A po druhém společném pitstopu po vyjetí ztrácel 20 sekund. Tudíž pokud by rpovnou nasadili Intermedie tak by se hrálo o desetiny. Bylo by jen otázkou, zda by na nich dokázal najet o 2 sekundy více než na nových Medium.
FA zajel prostřední sektor za 51.7 a hned za ním VB na I za 49.6, Ocon 48.8, LH 47.1, takže by to bylo opravdu na hraně ale pokud by zajel outlap stejně jako LH, tak by byl bezpečně první.
Edit: A ještě doplnění. MV zajel v 55 kole 1+2 sektor za 28,6+55,5
VB za 24.5+49,6 takže rychleji o 10 sekund. A to LH dokázal zajet 2 sektor ještě o 2.5 sekundy rychleji.
FA zajel prostřední sektor za 51.7 a hned za ním VB na I za 49.6, Ocon 48.8, LH 47.1, takže by to bylo opravdu na hraně ale pokud by zajel outlap stejně jako LH, tak by byl bezpečně první.
Edit: A ještě doplnění. MV zajel v 55 kole 1+2 sektor za 28,6+55,5
VB za 24.5+49,6 takže rychleji o 10 sekund. A to LH dokázal zajet 2 sektor ještě o 2.5 sekundy rychleji.
Mike17
11:58 29.05.2023 185.149.130.XXX
Reagoval jsem na toto: "Nebýt toho, zřejmě by včera vyhrál."
Asi by to chtělo kouknout na livetiming, ale nemyslím si, že byli v tom kole o 8s pomalejší, než ostatní na zelených.
Ale chvilka napětí by jistě byla, třeba u předjíždění jezdců o kolo.
Asi by to chtělo kouknout na livetiming, ale nemyslím si, že byli v tom kole o 8s pomalejší, než ostatní na zelených.
Ale chvilka napětí by jistě byla, třeba u předjíždění jezdců o kolo.
Senor
10:41 29.05.2023 89.111.73.XXX
Promarnena sance na vitezstvi nikoli promarnene vitezstvi. Ale souhlas, nevyhral by, ale musim rici, ze jel moc pekne, jedinej, kdo Maxe ohrozoval. Davam mu Bylo by hodne zajimave, kdyby se AM podarilo auto posunout o par desetin nahoru, by Maxovi mohl slusne zatopit, mozna
Aktuálně
Poslední závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 09.06.2024
GP Kanady 70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuitdní | hod | min | sek