DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest
Red Bull vyjednává s Mezinárodní automobilovou federaci ohledně přijetí dohody o uznání porušení pravidel týkajících se nákladových stropů za rok 2021. Soupeři jej mají za podvodníka a volají po exemplárním trestu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
17:39 21.10.2022 95.80.230.XXX
sorry, ale mcl měl nakročeno k dvouletému dsq to co dostal je více než zametení kauzy pod koberec... FIA v podstatě nikdy moc nechtěla konat... A jak říká klasik, pokud v F1 nepodvádí, tak se dost nesnaží. Spíš jde o to, že se red bull nechal takhle hloupě chytit (stejně jako mcl v roce 2007)
NickickiN
16:54 21.10.2022 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
odin
16:06 21.10.2022 90.182.210.XXX
Jumpmane tvé vnímání mi příjde trochu "podivné". Psal jsem o roce 2007 a pokud vím, tak v tom roce McL nepoužil nic z dokumentace Ferrari. (Ale mohu se mýlit). A že ji analizovali? Tak to si opravdu dovolili hodně. A jistě jim to výrazně pomohlo k vítězství, které jim bylo odebráno.
Občas žasnu, co dokážeš vyplodit ve své úzkostlivé snaze hájit Ferrari, zatímco tvůj pohled na ostatní týmy a dění okolo nnich považuji za seriózní. (Ale nesmí se to nijak dotýkat rudých).
Použití brzd v sezóně 2008 už je jaksi PO aféře a PO trestu, který McLaren vyfasoval. Tak že souvislost s mým vnímáním (příkladem) veškerá žádná.
A že se z toho dostávají dodnes, je fakt, ať si o tom ty myslíš cokoliv. 100 milionů dolarů není malý badget. A mít možnost nainvestovat 100 mega do vývoje auta a nemít, je veliký rozdíl. I když vy od Ferrari to takto nejspíš nevnímáte. A to zdaleka není všechno. Víš vůbec, co se dělo v McLarenu v důsledku této aféry? Daimler odešel a s ním 40% akcií a založili Mercedes. Dennise vyštípali z vedení stáje, aby se pak záhy vrátil, ale Ojjeh s Mumtalaketem se ho definitivně zbavili. Zkrátka tam probíhaly mocenské boje a na závodění nebyl čas ani prostředky. Tudíž si myslím, že jsem se tolik nemýlil, když jsem napsal, že se McL z postihu vzpamatovává dodnes...
Občas žasnu, co dokážeš vyplodit ve své úzkostlivé snaze hájit Ferrari, zatímco tvůj pohled na ostatní týmy a dění okolo nnich považuji za seriózní. (Ale nesmí se to nijak dotýkat rudých).
Použití brzd v sezóně 2008 už je jaksi PO aféře a PO trestu, který McLaren vyfasoval. Tak že souvislost s mým vnímáním (příkladem) veškerá žádná.
A že se z toho dostávají dodnes, je fakt, ať si o tom ty myslíš cokoliv. 100 milionů dolarů není malý badget. A mít možnost nainvestovat 100 mega do vývoje auta a nemít, je veliký rozdíl. I když vy od Ferrari to takto nejspíš nevnímáte. A to zdaleka není všechno. Víš vůbec, co se dělo v McLarenu v důsledku této aféry? Daimler odešel a s ním 40% akcií a založili Mercedes. Dennise vyštípali z vedení stáje, aby se pak záhy vrátil, ale Ojjeh s Mumtalaketem se ho definitivně zbavili. Zkrátka tam probíhaly mocenské boje a na závodění nebyl čas ani prostředky. Tudíž si myslím, že jsem se tolik nemýlil, když jsem napsal, že se McL z postihu vzpamatovává dodnes...
Senor
15:26 21.10.2022 89.111.77.XXX
Slo o umysl v McL a ten tam byl. U Ferrari budis, je to staj ktera dela F1, tak ji to proste odpustime a nakonec me to uplne taky nevadilo. Ale bylo vtipne, jak v tu dobu Honde zakazovala FIA spoustu veci v sede zone a nebo i mimo, kdyz se Hondy ptala na nazor dopredu Ferarri je kapitola, je vzdycky o krucek pred konkurenci
Senor
15:23 21.10.2022 89.111.77.XXX
Tady jde o to, ze to netajili a ze to nebylo umyslne prekroceni vydaju na vyvoj auta.
"Problém nemá být v tom, že by utratila víc kupříkladu za vývoj auta, dle neoficiálních zpráv měla chybně nezapočítat obědy zdarma pro své zaměstnance a špatně účtovat o nákladech souvisejících s nemocenskou."
"různé zdroje ale hovoří o překročení o stovky tisíc až po nízké jednotky milionů USD."
Takze kde je ta vyhoda za lonsky a letosni rok, ze by vice najedeni zamestnanci? Proste spatne zauctovane veci a satne priohnuty dokumenty. Mergl loni vyvijel a utracel jako divej a nakonec vlastne v pohode.
Je to jen komedie. Nechci se navazet do Ferarri, ale kdyz oni meli umyslne cheatlej motor, tak se to nejak s FIA poresilo a klid a ted by chteli za spatny vyuctovani nekoho popotahovat? Nemas mysl se vzrusovat, je to politika, kterou treba Honda nema rada a prave proto se japoncici nechteji moc F1 ucastnit, protoze se jde vybranym na ruku.
"Problém nemá být v tom, že by utratila víc kupříkladu za vývoj auta, dle neoficiálních zpráv měla chybně nezapočítat obědy zdarma pro své zaměstnance a špatně účtovat o nákladech souvisejících s nemocenskou."
"různé zdroje ale hovoří o překročení o stovky tisíc až po nízké jednotky milionů USD."
Takze kde je ta vyhoda za lonsky a letosni rok, ze by vice najedeni zamestnanci? Proste spatne zauctovane veci a satne priohnuty dokumenty. Mergl loni vyvijel a utracel jako divej a nakonec vlastne v pohode.
Je to jen komedie. Nechci se navazet do Ferarri, ale kdyz oni meli umyslne cheatlej motor, tak se to nejak s FIA poresilo a klid a ted by chteli za spatny vyuctovani nekoho popotahovat? Nemas mysl se vzrusovat, je to politika, kterou treba Honda nema rada a prave proto se japoncici nechteji moc F1 ucastnit, protoze se jde vybranym na ruku.
Senor
15:15 21.10.2022 89.111.77.XXX
Tak on to byl mega rozdil, jedno umyslna spionaz a druhe spatne zapoctene naklady, ktere nebyly na vyvoj auta. Proste nesmysl a necekam, nejaky extra trest, snad maximalne neco jako ze jim seberou v lonskem roce 50 bodu z PK Ja bych RB sebral 200 bodu z PK za rok kdy to spatne vycislily, tedy za rok 2021. 200 bodu to uz preci zaboli, ne? Tak teda 250 bodu z PK dolu, at je potrestame
rock
14:52 21.10.2022 85.160.68.XXX
"není to záviděnihodná situace pro FIA a ty co mají rozhodovat."
To určitě není. Ale dostali se do ní sami. Kdyby FIA trvala na dodržování pravidel, které sama stanoví a kdyby jejich porušování trestala předem definovaným způsobem, neměli by teď o čem rozhodovat. Celý proces by se zkrátil z týdnů a měsíců tahanic na 60 sekund, během kterých by úředník (ani by tím nemuseli zatěžovat vedoucí pracovníky) v tabulce vyhledal prohřešek a k němu příslušný trest.
Jenže když FIA není schopna definovat ani pitomý traťový limity, není schopna stanovit, kdy došlo k jejich porušení a když už se k tomu v konkrétním případě rozhoupá, není schopna rychle a předvídatelně stanovit trest a i takovou banální situaci řeší vždycky ad hoc, tak co můžeme čekat u pravidel komplexnějších nebo majících dopad ne na jednu pozici v závodě, ale na celou sezónu nebo dokonce na několik sezón.
To určitě není. Ale dostali se do ní sami. Kdyby FIA trvala na dodržování pravidel, které sama stanoví a kdyby jejich porušování trestala předem definovaným způsobem, neměli by teď o čem rozhodovat. Celý proces by se zkrátil z týdnů a měsíců tahanic na 60 sekund, během kterých by úředník (ani by tím nemuseli zatěžovat vedoucí pracovníky) v tabulce vyhledal prohřešek a k němu příslušný trest.
Jenže když FIA není schopna definovat ani pitomý traťový limity, není schopna stanovit, kdy došlo k jejich porušení a když už se k tomu v konkrétním případě rozhoupá, není schopna rychle a předvídatelně stanovit trest a i takovou banální situaci řeší vždycky ad hoc, tak co můžeme čekat u pravidel komplexnějších nebo majících dopad ne na jednu pozici v závodě, ale na celou sezónu nebo dokonce na několik sezón.
jumpman
14:47 21.10.2022 95.80.230.XXX
sorry, ale trošku si to motáš. Bylo jednoznačně prokázáno, že mcl měl k dispozici kompletní dokumentaci ferrari, kterou analyzoval a používal k nastavení vozů a zároveň bylo nezpochybnitelně dokázáno, že mcl použil u vozu pro rok 2008 kompletně okopírovaný brzdový systém ferrari, ale FIA s tím NIC neudělala. Takže stesky, že se z nějakého trestu mcl vzpamatovává doteď. Bída mcl přišla při změně koncepce vozu, nikoliv s trestem od FIA
jumpman
14:43 21.10.2022 95.80.230.XXX
trest mcl byl v konečné fázi směšný. Dostali pokutu a byli diskvalifikování z PK. Posléze jim z pokuty byly odečteny prize money, o které přišli v rámci diskvalifikace z PK a pokutu neplatili žádnou a znalosti z konstrukce ferrari použili i v roce 2008 kdy získal hamilton titul. Asi tolik k FIA a jejich trestům.
Tajná dohoda s ferrari vznila pouze díky tomu, že ferrari nechtělo, aby jejich motor FIA veřejně rozebírala a dala opět jejich know how k dispozici všem výrobcům, jako to udělala v roce 2007... A ještě si uvědom, že ferrari řeklo FIA v čem našli díru, FIA sama nebyla schopná přijít na to, co ferrari dělá a kdyby tohle ferrari neudělalo tak nebylo dva roky ve středu pole...
Tajná dohoda s ferrari vznila pouze díky tomu, že ferrari nechtělo, aby jejich motor FIA veřejně rozebírala a dala opět jejich know how k dispozici všem výrobcům, jako to udělala v roce 2007... A ještě si uvědom, že ferrari řeklo FIA v čem našli díru, FIA sama nebyla schopná přijít na to, co ferrari dělá a kdyby tohle ferrari neudělalo tak nebylo dva roky ve středu pole...
Limbi
14:38 21.10.2022 147.228.70.XXX
Přání je to pěkné, ale když si člověk vzpomene na aféry, tak poslední z roku 2019 a motory Ferrari se ututlala bez vysvětlení. Opravdu jediné, kde si FIA vylila žluč (řekl bych osobně na Rona Denise) byla aféra McLarenu 2007, kdy ještě podvod neprobíhal na úrovni vedení stáje, ale dílčích inženýrů a spíše ještě odpadlíků z Ferrari. Vtipné bylo, že se neprokázalo použití ani šroubku na voze a McLaren dostal největší trest v historii F1. FIA bohužel nejedná v zájmu dodržování pravidel a Fair-play, ale v zájmu zachování kreditu a atraktivity sportu. Aktuálně se moc nehodí, aby byl Red Bull zásadně pranýřován i vzhledem k aféře posledního závodu loňské sezóny, takže očekávám podobný průběh jako v případě Ferrari a jejich motorů. Za měsíc se bude celá F1 tvářit, že se nikdy nic neřešilo...
jumpman
14:37 21.10.2022 95.80.230.XXX
Sorry ale o nestranosti FIA si myslím své. Nechápu, proč nejsou schopni kulantně zveřejnit zprávu a rovnou udělit trest. Pokud je pravda, že překročení je spíš v oblasti zaměstnanecké, tak bych z toho nedělal hon na čarodejnice, ale na druhou stranu trest padnout musí, pokud švindlovali u určování cen náhradních dílů (což je asi pravděpodobnější varianta) a zde si udělali "vatu" pro vývoj, tak musí trest pořádně bolet a být zanesen do sportovní stránky věci. Ferrari bylo penalizováno na dva roky do středu pole a to jim jejich motor nepřinesl žádný titul a nikdy ani nezaznělo od FIA, že se jednalo o podvod. Red bull by měl být podobným mechanismem poslán do středu pole...
Zip
14:25 21.10.2022 88.103.225.XXX
Můj názor je, že bychom neměli zapomínat, že informace jsou k nám podávány ne vždy zcela přesné. Spíše tak aby to budilo rozruch, vášně...atd. Mě osobně nezbývá než spoléhat na to, že zainteresovaní a ti co o tom rozhodují(FIA) bude jednat čestně v zájmu Fair play. Ostatně ověřit si stejně nic nemohu.
airwar1939
13:30 21.10.2022 85.158.196.XXX
Ať se na to FIA vykašle a rovnou celou soutěž zruší. Loni kryli podvod Massiho díky kterému získal Max v posledním závodě titul.
Ale tohle je ještě větší fraška, protože RedBull porušil loni finanční strop a díky tomu podváděl jak loni, tak i letos, takže ve výsledku dva jezdecké tituly z let 2021 a 2022, a titul v týmech v roce 2022 byly získány podvodem.
Pokud McLaren v roce 2007 přišel o titul a musel zaplatit mega pokutu, tak i nyní by měl RB a Max vracet tituly a dostat mega pokutu.
Ale tohle je ještě větší fraška, protože RedBull porušil loni finanční strop a díky tomu podváděl jak loni, tak i letos, takže ve výsledku dva jezdecké tituly z let 2021 a 2022, a titul v týmech v roce 2022 byly získány podvodem.
Pokud McLaren v roce 2007 přišel o titul a musel zaplatit mega pokutu, tak i nyní by měl RB a Max vracet tituly a dostat mega pokutu.
odin
13:28 21.10.2022 90.182.210.XXX
Tak já to vidím v ještě horším světle než ty. Podle mě už tento problém dávno FIA přes hlavu přerostl. V F1 se točí neskutečné množství peněz ze kterých jsou živi všichni (včetně pánů od FIA). Nechci je vinit z korupce. To si ani nemyslím, že by je někdo podplácel, ale rozhodují s vědomím, že pokud by ti bohatí odešli, tak to můžou zabalit všichni. A proto "Svaté trojici" (Mercedes, RedBull a Ferrari) prochází mnohem více, než ostatním. Respektive, jsou trestáni jen symbolicky.
Že se zkouší, co projde, považuji za "legitimní" ze strany týmů a pilotů. Ale právě v těchto případech by měla zasahovat FIA co nejtvrději a garantiju, že by během jediné sezóny bylo u všech po "zkoušení, co projde".
Že se zkouší, co projde, považuji za "legitimní" ze strany týmů a pilotů. Ale právě v těchto případech by měla zasahovat FIA co nejtvrději a garantiju, že by během jediné sezóny bylo u všech po "zkoušení, co projde".
Poky
13:25 21.10.2022 46.254.64.XXX
Díky těm, co to potají vynesli, tu nemáme opět další tajnou dohodu. Tedy prozatím.
Pokud dají jen peněžitý trest, tak se nic neděje. Díky prvnímu místu v PK se jim ty prachy vrátí s přehledem letos a další roky budou stále v plusu. Že by dostali trest jako Mcl o tom pochybuju.
Pokud dají jen peněžitý trest, tak se nic neděje. Díky prvnímu místu v PK se jim ty prachy vrátí s přehledem letos a další roky budou stále v plusu. Že by dostali trest jako Mcl o tom pochybuju.
Aktuálně
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek