DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Red Bull vyjednává s Mezinárodní automobilovou federaci ohledně přijetí dohody o uznání porušení pravidel týkajících se nákladových stropů za rok 2021. Soupeři jej mají za podvodníka a volají po exemplárním trestu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 25.10.2022 23:54 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    85.158.196.XXX
    Ať se na to FIA vykašle a rovnou celou soutěž zruší. Loni kryli podvod Massiho díky kterému získal Max v posledním závodě titul.
    Ale tohle je ještě větší fraška, protože RedBull porušil loni finanční strop a díky tomu podváděl jak loni, tak i letos, takže ve výsledku dva jezdecké tituly z let 2021 a 2022, a titul v týmech v roce 2022 byly získány podvodem.
    Pokud McLaren v roce 2007 přišel o titul a musel zaplatit mega pokutu, tak i nyní by měl RB a Max vracet tituly a dostat mega pokutu.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Zip

      Zip

      88.103.225.XXX
      Můj názor je, že bychom neměli zapomínat, že informace jsou k nám podávány ne vždy zcela přesné. Spíše tak aby to budilo rozruch, vášně...atd. Mě osobně nezbývá než spoléhat na to, že zainteresovaní a ti co o tom rozhodují(FIA) bude jednat čestně v zájmu Fair play. Ostatně ověřit si stejně nic nemohu.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        Sorry ale o nestranosti FIA si myslím své. Nechápu, proč nejsou schopni kulantně zveřejnit zprávu a rovnou udělit trest. Pokud je pravda, že překročení je spíš v oblasti zaměstnanecké, tak bych z toho nedělal hon na čarodejnice, ale na druhou stranu trest padnout musí, pokud švindlovali u určování cen náhradních dílů (což je asi pravděpodobnější varianta) a zde si udělali "vatu" pro vývoj, tak musí trest pořádně bolet a být zanesen do sportovní stránky věci. Ferrari bylo penalizováno na dva roky do středu pole a to jim jejich motor nepřinesl žádný titul a nikdy ani nezaznělo od FIA, že se jednalo o podvod. Red bull by měl být podobným mechanismem poslán do středu pole...

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.70.XXX
        Přání je to pěkné, ale když si člověk vzpomene na aféry, tak poslední z roku 2019 a motory Ferrari se ututlala bez vysvětlení. Opravdu jediné, kde si FIA vylila žluč (řekl bych osobně na Rona Denise) byla aféra McLarenu 2007, kdy ještě podvod neprobíhal na úrovni vedení stáje, ale dílčích inženýrů a spíše ještě odpadlíků z Ferrari. Vtipné bylo, že se neprokázalo použití ani šroubku na voze a McLaren dostal největší trest v historii F1. FIA bohužel nejedná v zájmu dodržování pravidel a Fair-play, ale v zájmu zachování kreditu a atraktivity sportu. Aktuálně se moc nehodí, aby byl Red Bull zásadně pranýřován i vzhledem k aféře posledního závodu loňské sezóny, takže očekávám podobný průběh jako v případě Ferrari a jejich motorů. Za měsíc se bude celá F1 tvářit, že se nikdy nic neřešilo...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Senor

      Senor

      89.111.77.XXX
      Tak on to byl mega rozdil, jedno umyslna spionaz a druhe spatne zapoctene naklady, ktere nebyly na vyvoj auta. Proste nesmysl a necekam, nejaky extra trest, snad maximalne neco jako ze jim seberou v lonskem roce 50 bodu z PK 18 Ja bych RB sebral 200 bodu z PK za rok kdy to spatne vycislily, tedy za rok 2021. 200 bodu to uz preci zaboli, ne? Tak teda 250 bodu z PK dolu, at je potrestame 18

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Senor

        Senor

        89.111.77.XXX
        Slo o umysl v McL a ten tam byl. U Ferrari budis, je to staj ktera dela F1, tak ji to proste odpustime a nakonec me to uplne taky nevadilo. Ale bylo vtipne, jak v tu dobu Honde zakazovala FIA spoustu veci v sede zone a nebo i mimo, kdyz se Hondy ptala na nazor dopredu 12 Ferarri je kapitola, je vzdycky o krucek pred konkurenci 03

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          jestli myslíš, že to, že ferrari bylo posláno do středu pole bylo odpuštění viny, tak pro ně tedy ne. Zvlášť když FIA přiznala, že vůbec netušila co ferrari dělá a teprve až se ferrari přiznalo a celý trik odhalilo, tak se teprve o něčem začalo jednat. Kdyby to ferrari jen přestalo používat a drželi ústa a krok, tak na to FIA nikdy nepřišla...

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Senor

            Senor

            178.255.168.XXX
            Tak ono to Ferrari prestalo jen pouzivat a diky tomu padli, ne diky FIA, ne diky trestu. To ze se priznali prave znamenalo, ze se jim nic nestalo.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              hele, trošku si něco zjisti. Ferrari předělalo na požadavek kompletně spalovák a potom FIA vydala pravidlo, že je vývoj motorů zmražený a ferrari bylo víš kde... Ferrari to nejspíš přestalo používat už koncem sezony, kdy ztratili část výkonu, ale ten propad byl až následující sezonu a museli udělat ten motor znova a nesměli jej vyvíjet. Druhá teorie říká, že ferrari sice muselo předělat spalovák, ale zároveň dostali takovou pokutu, že jim nezůstali peníze na vývoj a navíc měli povinně uškrcený výkon na motoru (proto i propad zákazníků) Ale rozhodně to nebylo tak, že ferrari přestalo používat svoji fičuru a padli s výkonem někam k VW...
              Navíc ta jejich vychytávka nejspíš dokázala nějak shromáždit větší množství paliva v potrubí za senzorem a posléze při akceleraci překročit povolený průtok do válců, takže to navýšení bylo spíš krátkodobého charakteru, ale v okamžiku, kdy dokázali získat asi víc času na kolo

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama