Audi vstupuje do Formule 1

Petr Hlawiczka, 26. srpna 2022, 06:20 Google+

Německá automobilka Audi dnes dopoledne potvrdila, že od sezóny 2026 vstoupí do Formule 1 jakožto dodavatel pohonných jednotek.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 27.08. 11:53) Napište svůj názor
Prezentace Audi Sport

Prezentace Audi Sport | foto: Audi Sport Press

Sdílejte článek

Krátce poté, co byla oznámena nová pravidla pro pohonné jednotky, oznámilo Audi svůj záměr vstoupit do královské disciplíny motorsportu. Ta od roku 2026 své motory zjednoduší, zlevní a vydá se ekologičtější cestou.

V6 přeplňované 1,6litrové agregáty zůstanou zachovány, ale přijdou například o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a posílí elektrickou část, což F1 činí atraktivnější pro automobilky - o svém zapojení přemýšlí například i Porsche, jež uvažuje o partnerství s Red Bullem.

Audi, jež je součástí skupiny Volkswagen, láká zavedení udržitelných paliv a rozpočtových stropů pro výrobce motorů (již od příštího roku) a snaha dosáhnout čistých nulových emisí uhlíku do roku 2030.

img-responsive

Vizualizace monopostu Audi | foto: Audi Sport Press

"Je mi potěšením přivítat Audi ve Formuli 1. Jde o ikonickou automobilovou značku, o průkopníka a technologického inovátora. Tohle je velkým okamžikem našeho sportu podtrhujícím obrovskou sílu, kterou jako globální platforma máme a která dále sílí," uvádí šéf F1 Stefano Domenicali.

"Je to velké uznání toho, že náš přechod na hybridní motory s udržitelným palivem v roce 2026 je řešením budoucnosti pro automobilový sektor. Těšíme se na logo Audi na roštu a brzy se od nich dozvíme další detaily o jejich plánech," slibuje bývalý zaměstnanec VW na dnešní mimořádné tiskové konferenci ve Spa-Franchorchamps.

Předseda správní rady Audi AG Makus Duesmann k tomu říká: "Motorsport je nedílnou součástí DNA Audi. Formule 1 je globálním jevištěm pro naši značku a vývojovou laboratoří velkých výzev. Kombinace vysoké výkonnosti a soutěžení je vždy pohonem pro inovace a přenos technologií do našeho průmyslu. S novými pravidly je pro nás nyní ten správný čas, abychom se zapojili. F1 i Audi navíc sledují jasné síle udržitelnosti."

Předseda správní rady technického vývoje Oliver Hoffmann dodává: "Při pohledu na velké technologické skoky, které série učiní v roce 2026 směrem k udržitelnosti, můžeme hovořit o nové Formuli 1. F1 se mění a Audi chce tuto cestu aktivně podporovat. Těsné pouto mezi naším projektem F1 a technickým oddělením Audi umožní synergie."

Audi zatím vůbec nezmiňuje Sauber ani jiný tým, s nímž bude spolupracovat na dodávkách pohonných jednotek. Prozrazuje ale, že ve své továrně v Neuburgu už má testovací stolic pro F1 motory i pro elektromotory a baterie.

V současnosti pracují na zajištění personálu, budov a technické infrastruktury do konce letošního roku. Pak budou mít tři roky na to, aby vyvinuli a vyladili před vstupem do F1 svou pohonnou jednotku. Výkonným ředitelem jejich F1 projektu byl jmenován Adam Baker, který má zkušenosti s vedoucími pozicemi u několika výrobců a týmů v motorsportu.

Vytisknout

Diskuze: Audi vstupuje do Formule 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 27.08.2022 11:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Oscar Piastri

Piastri hraje nebezpečnou hru, upozorňuje Villeneuve. Před čím varuje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud