DISKUZE K ČLÁNKU Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1
Současné monoposty bez paliva váží 798 kg. Jak tuto hmotnost po úvodní části sezóny 2022 vnímají samotní piloti? Jak se jim s novými vozy jezdí? Max Verstappen brzké řešení nevidí, George Russell nad tím díky vyšší bezpečnosti přivírá oči.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
tom11
12:15 20.08.2022 194.212.104.XXX
určitě jsem to nemyslel tak, že bychom vážili díly samostatně, to ne. ale materiály jednotlivých dílů jsou i dnes dány. a třeba nová motorová pravidla jsou toho příkladem. tam je také určeno, z čeho některé součásti smí a nesmí být. tím je vyloučeno užívání ultradrahých materiálů. stejně by tomu mohlo být i na dalších dílech a tím by bylo zajištěno nezvětšování rozdílů ve výkonnosti mezi "chudými" a "bohatými" týmy.
Fanda.LH
23:30 19.08.2022 85.162.8.XXX
Chápu jak to myslíš, ale dle mého je to velice praktické a snadno kontrolovatelné... Podrobné prohlídky se dějí namátkově, nemůžeš rozebrat všech 20 aut a dopodrobna je analyzovat... Zvážit je můžeš, to zase není takový problém...
Vem si, kdyby ti policajti nedávali dejchnout při kontrole na alkohol, ale místo toho ti dělali xx testů na všechny možné druhy... Zkrátka je nějaká hranice u nás 0, v Rakousku 0,5 a tu nesmíš překročit... Stejně jako u té váhy...
Vem si, kdyby ti policajti nedávali dejchnout při kontrole na alkohol, ale místo toho ti dělali xx testů na všechny možné druhy... Zkrátka je nějaká hranice u nás 0, v Rakousku 0,5 a tu nesmíš překročit... Stejně jako u té váhy...
Petr
21:24 19.08.2022 78.157.160.XXX
Opět nemáš pravdu. Ten hmotnostní limit jezdce určuje FIA vždy při prvním závodu sezóny tak, aby pokryl i toho nejtěžšího pilota, a kdykoliv během sezóny může být změněn. Nemůže se tedy stát, že nějaký zbytek těžkého pilota přesáhne 798 kg, jak se snažíš naznačit.
tom11
19:34 19.08.2022 194.212.104.XXX
o bezpečnost bych se nebál. tam jsou hranicí nárazové testy a odolnosti struktur, ne rozměry a hmotnost. stejně tak materiálově se to dá "ošetřit" v pravidlech, kde je už teď stejně spousta určených a naopak zakázaných materiálů. a u pilotů určit "minimální" hmotnost a dovažovat - taky nic nového.
prostě se mi v dnešní situaci jeví určování minimální hmotnosti jako zcela zbytečný parametr.
prostě se mi v dnešní situaci jeví určování minimální hmotnosti jako zcela zbytečný parametr.
jumpman
19:30 19.08.2022 178.255.168.XXX
to, že to nechceš uvádět podrobně znamená zároveň, že to není vyjádřeno přesně. Pokud totiž budeš mít pilota těžšího než těch 80 kg (touto cifrou jsem si nebyl jistý) tak se do celkové váhy započítá pouze těch 80 kg a zbytek je zkrátka přes těch 798 kg...
Fanda.LH
18:17 19.08.2022 83.240.62.XXX
Takhle jednoduché to přeci není a nemůže být... Jednak min. hmotnost garantuje řekněme min. bezpečnost... Tím, že motivuje týmy nešetřit materiálem... Zrovna tak snižuje náklady. Když bude limit nízký, tak budou týmy tlačeny do investic v podobě co nejlehčích materiálů popř. technologií, které jim umožní vyrobit totéž, ale lépe s menším množstvím materiálu... A v neposlední řadě srovnává "hendikap" vyšších pilotů... Když budeš mít limit příliš nízko a každý se do něj "vejde", pak bude mít výhodu menší / lehčí pilot...Tzn. vyšší budou znevýhodněni a tlačeni do extrémních diet... Dalo by se pokračovat...
Zkrátka nižší nedosažitelný limit by lepší závody nepřinesl, naopak by zvětšil výkonnostní rozdíly a přinesl x dalších problémů...
Zkrátka nižší nedosažitelný limit by lepší závody nepřinesl, naopak by zvětšil výkonnostní rozdíly a přinesl x dalších problémů...
tom11
16:42 19.08.2022 194.212.104.XXX
hmotnost je jedna věc, co se mi na současné F1 nelíbí a rozměry monopostů druhá. oboje hrozně roste. u rozměrů bych to ještě pochopil, tam se to ( alespoň částečně ) dá zdůvodnit bezpečností. i když i to má podle mého své hranice a auta by mohla být o dost menší i při zachování bezpečnostních standardů. ohledně hmotnosti moc nechápu, proč je minimum vůbec navyšováno. klidně mohou nechat minimum třeba na 600kg ( nebo jej neurčovat vůbec ). to, že reálně lze dosáhnout 800kg je přece úplně jedno. není to nic proti pravidlům a týmům zůstane prostor pro manévrování.
Petr
14:51 19.08.2022 109.81.245.XXX
Co není přesného na tom, že je 798 kg včetně jezdce, provozních kapalin, ale bez paliva? Nechtěl jsem to činit složitějším odbočením k tomu, jak se určuje / dorovnává váha jezdce. Šlo o to, jestli do té min. hmotnosti vozu patří či nikoliv.
Z pohledu pravidel všichni jezdci váží stejně, řeší se to v článku 4.6. Váha pilota je tam stanovena na 80 kg včetně sedačky a jezdeckého vybavení (kdo má míň, přidává si do tohoto limitu závaží).
Z pohledu pravidel všichni jezdci váží stejně, řeší se to v článku 4.6. Váha pilota je tam stanovena na 80 kg včetně sedačky a jezdeckého vybavení (kdo má míň, přidává si do tohoto limitu závaží).
Ferda
13:50 19.08.2022 193.165.97.XXX
900 kilo bez jezdce na kterého je jimit něco kolem 80 kil a když má jezdec méně, tak se vůz dovažuje.
Ještě si nejsem jistý, zda ve váze 798 kg jsou započítané oleje a chladicí kapalina. Jestli né, tak už teď mají vozy na startu přes tunu.
Co na to říkáš Miku?
Ještě si nejsem jistý, zda ve váze 798 kg jsou započítané oleje a chladicí kapalina. Jestli né, tak už teď mají vozy na startu přes tunu.
Co na to říkáš Miku?
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
Lewis HAMILTON - Kvalifikace (22:00)
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek