DISKUZE K ČLÁNKU Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Současné monoposty bez paliva váží 798 kg. Jak tuto hmotnost po úvodní části sezóny 2022 vnímají samotní piloti? Jak se jim s novými vozy jezdí? Max Verstappen brzké řešení nevidí, George Russell nad tím díky vyšší bezpečnosti přivírá oči.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 24.08.2022 20:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 19.08.2022 14:10
798 kg je včetně jezdce a provozních kapalin -… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 19.08.2022 14:18
Moc děkuji za upřesnění. Ještě dotaz jak se… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 19.08.2022 14:32
Včetně jezdce, tak jako dnes (v originále tech.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

juras

juras

88.103.92.XXX
Podle mě jsou monoposty příliš těžké...na druhou stranu pokud by se váha měla výrazněji pohnout směrem dolů...asi ruku v ruce by se musel omezit výkon (jak výkon motorů tak aerodynamický přítlak).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
V pohodě 01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
to je v zásadě pravda. na druhou stranu se dvě velká auta na jakoukoliv trať vejdou hůře, než dvě menší. tudíž pro předjíždění ( a závodění obecně ) by byla lepší menší auta.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
určitě jsem to nemyslel tak, že bychom vážili díly samostatně, to ne. ale materiály jednotlivých dílů jsou i dnes dány. a třeba nová motorová pravidla jsou toho příkladem. tam je také určeno, z čeho některé součásti smí a nesmí být. tím je vyloučeno užívání ultradrahých materiálů. stejně by tomu mohlo být i na dalších dílech a tím by bylo zajištěno nezvětšování rozdílů ve výkonnosti mezi "chudými" a "bohatými" týmy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
OK, o možné změně slyším poprvé, pochopil jsem to tedy špatně. Sorry

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Chápu jak to myslíš, ale dle mého je to velice praktické a snadno kontrolovatelné... Podrobné prohlídky se dějí namátkově, nemůžeš rozebrat všech 20 aut a dopodrobna je analyzovat... Zvážit je můžeš, to zase není takový problém...

Vem si, kdyby ti policajti nedávali dejchnout při kontrole na alkohol, ale místo toho ti dělali xx testů na všechny možné druhy... Zkrátka je nějaká hranice u nás 0, v Rakousku 0,5 a tu nesmíš překročit... Stejně jako u té váhy...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Opět nemáš pravdu. Ten hmotnostní limit jezdce určuje FIA vždy při prvním závodu sezóny tak, aby pokryl i toho nejtěžšího pilota, a kdykoliv během sezóny může být změněn. Nemůže se tedy stát, že nějaký zbytek těžkého pilota přesáhne 798 kg, jak se snažíš naznačit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
o bezpečnost bych se nebál. tam jsou hranicí nárazové testy a odolnosti struktur, ne rozměry a hmotnost. stejně tak materiálově se to dá "ošetřit" v pravidlech, kde je už teď stejně spousta určených a naopak zakázaných materiálů. a u pilotů určit "minimální" hmotnost a dovažovat - taky nic nového.
prostě se mi v dnešní situaci jeví určování minimální hmotnosti jako zcela zbytečný parametr.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
to, že to nechceš uvádět podrobně znamená zároveň, že to není vyjádřeno přesně. Pokud totiž budeš mít pilota těžšího než těch 80 kg (touto cifrou jsem si nebyl jistý) tak se do celkové váhy započítá pouze těch 80 kg a zbytek je zkrátka přes těch 798 kg...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
velké auto má výhodu ve velké podlaze = větší plocha pro tvorbu přítlaku a s velkým autem roste i hmotnost...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Takhle jednoduché to přeci není a nemůže být... Jednak min. hmotnost garantuje řekněme min. bezpečnost... Tím, že motivuje týmy nešetřit materiálem... Zrovna tak snižuje náklady. Když bude limit nízký, tak budou týmy tlačeny do investic v podobě co nejlehčích materiálů popř. technologií, které jim umožní vyrobit totéž, ale lépe s menším množstvím materiálu... A v neposlední řadě srovnává "hendikap" vyšších pilotů... Když budeš mít limit příliš nízko a každý se do něj "vejde", pak bude mít výhodu menší / lehčí pilot...Tzn. vyšší budou znevýhodněni a tlačeni do extrémních diet... Dalo by se pokračovat...

Zkrátka nižší nedosažitelný limit by lepší závody nepřinesl, naopak by zvětšil výkonnostní rozdíly a přinesl x dalších problémů...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
hmotnost je jedna věc, co se mi na současné F1 nelíbí a rozměry monopostů druhá. oboje hrozně roste. u rozměrů bych to ještě pochopil, tam se to ( alespoň částečně ) dá zdůvodnit bezpečností. i když i to má podle mého své hranice a auta by mohla být o dost menší i při zachování bezpečnostních standardů. ohledně hmotnosti moc nechápu, proč je minimum vůbec navyšováno. klidně mohou nechat minimum třeba na 600kg ( nebo jej neurčovat vůbec ). to, že reálně lze dosáhnout 800kg je přece úplně jedno. není to nic proti pravidlům a týmům zůstane prostor pro manévrování.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Co není přesného na tom, že je 798 kg včetně jezdce, provozních kapalin, ale bez paliva? Nechtěl jsem to činit složitějším odbočením k tomu, jak se určuje / dorovnává váha jezdce. Šlo o to, jestli do té min. hmotnosti vozu patří či nikoliv.

Z pohledu pravidel všichni jezdci váží stejně, řeší se to v článku 4.6. Váha pilota je tam stanovena na 80 kg včetně sedačky a jezdeckého vybavení (kdo má míň, přidává si do tohoto limitu závaží).

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Včetně jezdce, tak jako dnes (v originále tech. pravidel z roku 2008 stojí: "weight of the car with the driver, wearing his complete racing apparel, at all times during the event").

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tohle není úplně přesné, na toho jezdce se počítá jen určitá hmotnost, mám pocit že 82kg, kdo má jezdce lehčího musí dovažovat v přesně stanoveném místě, kdo je těžší, má smůlu...

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
Moc děkuji za upřesnění. Ještě dotaz jak se počítala váha třeba z toho zmíněného roku 2008, kdy se ještě počítala čistá váha jezdců?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
798 kg je včetně jezdce a provozních kapalin - ovšem bez paliva benzínu. S benzínem 900 kg (včetně pilota a všech kapalin).

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

193.165.97.XXX
900 kilo bez jezdce na kterého je jimit něco kolem 80 kil a když má jezdec méně, tak se vůz dovažuje.
Ještě si nejsem jistý, zda ve váze 798 kg jsou započítané oleje a chladicí kapalina. Jestli né, tak už teď mají vozy na startu přes tunu.

Co na to říkáš Miku?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama