Konec jedné éry je za dveřmi

Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

O víkendu při Grand Prix Číny se bude startovní pole loučit s desetiválcovými motory a šéf motorárny Renalut Denis Chevrier se neubránil nostalgii.

Cílem přestupu na osmiválce s pouhým objemem 2400 ccm je snížení rychlosti vozů F1 a snížení finančních nákladů. Zda dojde naplnění cíle stanoveného FIA si musíme počkat, ale dle názorů zasvěcených už to nebude zkrátka ono.

"Bude to myslím pro všechny při průjezdu cílem okamžik plný emocí, bude to konec jedné éry F1, poslouchali jsme desetiválce sedmnáct sezon," říká Chevrier.

Jezdci, kteří už nové osmiválce zkoušeli, si naříkali na malý výkon, silné vibrace a málo zajímavý zvuk. Šéf motorárny francouzského týmu vzpomíná na to, že Renault byl průkopníkem motorů V10 v souboji proti osmi a dvanáctiválcům. "Nakonec byly motory V10 normou."

Denis Chevrier si velmi přeje zvítězit v Poháru konstruktérů. "Bylo by pěkné tuto éru uzavřít vítězstvím."


Foto: Renault F1 Team

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu