DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 18.06.2022 12:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 17.06.2022 12:25
Poskakování zmizí samo postupným vývojem vozů,… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 17.06.2022 15:22
Všem je jasné, odkud "vítr foukal"… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 17.06.2022 18:12
twl,podívej se laskavě na nějaké závody z 80tých… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Nějakou dobu už to neřeším... Spíš si jako takovej mladej boomer užívám klasického fóra... 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
tak už tu podle všeho máme zase "čachry" ve stylu dementuji, co jsem řekl, slibuji, co jsem slíbil a měním pravidla ze dne na den.... už svoji oblíbenou FIA opět poznávám. 05
pokud tedy platí to, co bylo řečeno během tréninku - že pro závod v Kanadě směrnice neplatí, respektive budou vše jen zkoumat a případná nesplnění nebudou nijak penalizována. původně byla jasně dána jednoznačná diskvalifikace nebezpečných monopostů, nyní nic. odezdikeudizmus a skvělá příprava v plné parádě 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
na to nesmíš moc koukat. ještě nedávno tu byli týpci, co se v tom vyžívajli a nasbírat třeba deset mínusů bez jediného argumentu nebyl problém... už se to docela dlouho nestalo, ale bývalo to tu vcelku běžné. nicméně tímhle se přece nenecháme rozhodit. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.183.80.XXX
TVL, aneb jak někdo dokáže omínusovat bez argumentu holá dohledatelná fakta. Obraz dnešní "společnosti".

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Ještě mi to nedá, ale když se tu zmiňuje, že dříve ty vozy byly skoro stejně rychlé... Chápu, že to není myšleno doslova... Ale koukám schválně na wiki, na výsledky... 86 pomalejší o cca 10-15 sec na kolo... 82 o dalších 5 sec... Ročník 86 časy mezi současnou F2 - F3...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
taky v tom máš slušnej balík 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Já sbírám 18ky... Mám taky převážně Ferrari, ale k tomu i další zejména velké stáje aktuálně 31 modelů.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
K té změně se vyjadřuji výše... Za mě to udělali nejlépe jak mohli tzn. omezili houpání, ale řešení nechali na týmech... A to je za mě dobře, protože piloti by neměli být motivováni směňovat zdraví za rychlost... Což je právě ten problém, který se tady celou dobu snažím pojmenovat... Je to soutěž, všichni se vzájemně tlačí do extrému a ten extrém může být nebezpečný...

Já třeba sleduju MotoGp, kde pár let zpátky zavedli aeroprvky, elektroniku apod. extrémně zrychlili... A ti mladí borci to zvládají, jenže pak spadnou jednou, podruhé... A za pár let mají ruce na sr... A je otázka jestli těch pár vteřin na kolo za to stojí... Za mě ne a škodí to jak jezdcům, tak závodům...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Dovedu... I právě proto, že to tehdy zvládal Lauda. Stejně tak si dovedu představit, že v 70tých letech řádí jako James Hunt s letuškama v hotelu... Ale dnes nejsou 70 léta, všude jsou kamery foťáky apod... Takže to není možné... Max na nějakých soukromých party s dobře placenými společnicemi, které drží jazyk za zuby...

A to je přesně ono... Dnes máš mnohem menší prostor poznat jezdce jako lidi, protože se izolují od světa, ale cokoli chtějí sdělit se dostane do celého světa během několika vteřin, což zase dříve nebylo možné... Je zkrátka jiná doba...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.176.29.XXX
Buď jak buď zrovna Lewis jehož jsi velký fanda, je extrémně přeplacený sportovec a za ty miliony holt snáší nějaký nepohodlí. Mercedes neudělal top auto a tak to dohání extrémním nastavením a co si budem, Lewis není "nucen" k jízdě s nebezpečným autem, ale je to kompromis v nastavení. Minule to přepálili a tak to víc bolelo. Ale je jednodušší brečet nad pravidly než si zpomalit auto. Jakože to chápu, ale zas co si budem ... měnit pravidla uprostřed sezony je vždy blbý, zvlášť když je to kvůli někomu kdo prostě neodvedl dobrou práci a tak si změnou pravidel vynucuje výhodu.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
kolik toho máš? Já sbírám teda jen ferrari v měřítku 1:43 a mám 59 kousků...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
neodporuju, tenkrát to zkrátka bylo běžné, takže to v podstatě konstatovali, ale je to zmiňované... Dovedeš si představit slečinku hamiltona, tak jezdí na mcl MP 4/2 celou velkou cenu v tempu, jaké zvládal lauda, toho času formulový kmet?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Sbírám modely F1 a řekněme, že můj zájem končí někde rokem 2000... Současné vozy jsou pro mě nezajímavé... Moji nejoblíbenější piloti jsou z 80, 90 let... To ale neznamená, že nevnímám jak velkou výzvu současní jezdci postupují... A současně největší respekt mám k borcům asi ze 60tých let co jezdili hranu na Nurburgringu... A nejen tam...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Nepovyšuj se prosím... Navíc si odporuješ... Prvně píšeš jak si nikdo nestěžoval, protože to byli chlapi... A teď si mám přečíst jejich vyjádření o tom, že to bylo hrozný...

Já vím, že to bylo hrozný a taky vím, že si jezdci stěžovali, ale nesoudím dle toho jestli byli nebyli chlapi... Vím, že Mansell, který byl mezi tehdejšími jezdci "tlouštík", těžil ze své tělesné konstituce zejména na začátku závodu, kdy byl vůz plný paliva... Což dnes s posilovačem řízení není možné... Taky vím, že Mansell hrál komedie, že je po závodě na prahu vyčerpání sil apod...

Ty onboard pro představu právě nedávají smysl... Ano vypadají skvěle, ale to je dáno tehdejší technikou... Dnešní kamery ti to krásně vyhladí a kvalita obrazu je taková, že to vypadá až sterilně... Když se podíváš na historické vozy natočené dnešní technikou, tak taky nepůsobí tak dramaticky jako svého času...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
aspoň že ten respekt 11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
Ty vážně nehodláš číst co píšu, že 12 ty onboard jsou pro představu, ale zážitky pilotů si musíš přečít, nejlépe v dobové literatuře. Několikrát o tom mluvil jak senna, tak například mansell. Vibrace byli tenkrát hrozné, navíc když se ještě někde povedlo probrzdit pneumatiku... Zkus si něco dohledat a budeš moudřejší...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
upravil bych tvé informace, na letošním TT zahynulo pět jezdců... a závod se jel a dokončil...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Tráva byla zelenější, kyselo bylo kyselejší 04

Tohle já nežeru... To ale nic nemění na tom, že mám obrovský respekt k jezdcům z minulosti...

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Jenže ty záběry jsou irelevantní v porovnání s dneškem... Protože dnes máme mnohem lepší přenosovou techniku / kamery / stabilizaci obrazu / kvalitu obrazu apod.

Ostatně je to vidět i dnes, kdy se k nám dostane záběr z kamery umístěné v helmě pilota... Tam už to taky nevypadá tak easy jako podle kamer umístěných na vozech...

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jojo, nepohodlný tým může dostat naprosto jednoduše disq a schová se to v podstatě za cokoliv z tohoto paskvilu. Stejně tak, když budou chtít někoho zpomalit, protože to poskakování měří v těžišti vozu a tím se to dá okecat, i když to na kameru bude skákat jako koza o mercedesu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama