DISKUZE K ČLÁNKU Norris navrhuje vyškrtnout "nejhorší pravidlo, které kdy bylo vynalezeno"

Lando Norris po Velké ceně Saúdské Arábie zkritizoval část pravidel, které se věnují úpravám na vozech během červených vlajek. Britský pilot kvůli tomu přišel o spoustu cenných pozic.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Norris navrhuje vyškrtnout "nejhorší pravidlo, které kdy bylo vynalezeno"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 11.12.2021 12:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasoval 1 člověk) 07.12.2021 10:57
Největší problém vidím v tom že červená vlajka se… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 07.12.2021 11:35
Jo tento názor se dá pochopit, nicméně kdyby jel… »
» Situs (Hlasoval 1 člověk) 07.12.2021 12:40
Kdo chce měnit pneu, spadne za Alonsa, tečka 13 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jj284b

jj284b

78.98.172.XXX
povolit vymenu, ale len za rovnaku sadu aku mal predtym... aby si takto nik nemohol odbyt povinnu vymenu pneu na inu sadu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

194.212.104.XXX
Ona je vlastně ta červená vlajka něco jako stacionární SC 03. Z toho plyne, že vše by mělo být stejné, jako při SC fázi. Čili pokud měním při SC gumy, přicházím o pozice, pokud opravuji křídlo, přijdu o pozice.... Proto bych při přerušení závodu zakázal jakékoliv úpravy na autech. Sice to není 100% spravedlivé, ale rozhodně to navazuje na SC a nerozhodí to pořadí na trati, jak tomu bylo při sčítání časů v minulosti.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Podle mě byla první červená vlajka účelovou záležitostí. Dokonce si dovoluji zaspekulovat, že pokud by oba Mercedesy nepřezuly a nevrátily se za Maxe, který zastávku neměl, žádná červená vlajka by se nekonala. Takto si všichni spočítali, že ani jeden Mergl už stavět nebude a Max si bude muset odbýt zastávku v závodním režimu a nejspíše se ještě propadne, ale rozhodně se s tímto handycapem neposune před Lewise ani Bottase. FIA mu neskutečně letos tlačí káru vpřed. Jinak zastávám stejný názor jako Duncan66, že by se závod měl zastavovat jen v nejnutnějších případech zvláště, když mají možnosti SC a VSC. Odstranit auto, které je u bariéry daleko od tratě, by pod VSC, nebo SC neměl být problém. A na trati bylo čisto, Schumi se s nikým nesrazil, ten top poslal do bariéry svojí jezdeckou chybou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
F1 má tendenci mít na prvním místě sport, ale mnohokrát už se ukázalo, že je to chyba a mělo by se myslet hlavně na show... A co si budeme povídat, restarty, SC se v současné éře starají o největší drama...

Pamatujeme nástup hybridních motorů, kdy za překročení nasazení počtu motorů následovala penalizace, která se navyšovala... Takže pokud se nepletu tak Mclareny s Hondou pak startoval z pitline a ještě k tomu měly penalizaci xx vteřin... Nakonec to zrušili, protože nedávalo smysl pro Mclaren do závodu vůbec startovat a pro jejich fanoušky to bylo utrpení...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
To já chápu. Jde mi spíše o to, že o ty auta se stejně neustále někdo stará, takže si neumím představit, že by se na ně nesmělo sáhnout...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Na prvním místě je to ale sport, a pokud si někdo vyjede náskok v řádu desítek sekund, neměl by o ten náskok a pozici přijít z důvodu administrativního zásahu ze strany vedení závodu - a přesně to se minulou neděli dělo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Bavíme se o přerušení závodu, a tam se technika vypne a zapne tak jako tak. A můj přístup je o tom že by se po přerušení závodu mělo pokračovat v pořadí a rozestupech jako před přerušením, a nikoli jako dnes v náhodně "nalosovaném" pořadí bez rozestupů.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Já se obávám, že ne dnešní dobu je to příliš nudné... Navíc technika F1 je příliš sofistikovaná a nejde ji jen tak vypnout, zapnout... Kolem vozu F1 pořad musí běhat x lidí, aby se vůbec rozjel...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Současný stav není kvůli měřící technice, ale aby byly závody atraktívnější a pole nebylo tak moc roztahané.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Podobně to fungovalo i v silničních motozávodech. A to v době kdy nebyly motorky a formule napěchované elektronikou. Nechápu, že v dnešní době je tohle problém, a každý SC či přerušení závodu, je zároveň resetem plus náhodným lisováním pořadí po tomto resetu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Viz. příspěvek výše, po přerušení závodu bych startoval v pořadí a odstupech před přerušením závodu, zvládají to technologicky méně sofistikovane sporty, proč ne Formule 1?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Nic na tom složitýho není, dá se to spočítat okamžitě v reálném čase...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Protože zlikviduješ časové rozestupy a x dalších věcí, které ovlivnil dosavadní průběh závodu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
Dnes se to řeší tak, že se radši šetří technika, než aby se ujíždělo...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.60.XXX
SC není fér, ale pořád je to daleko od červené vlajky... Když se podíváme na tu první červenou vlajku, tak jejím vyvěšením defakto od zeleného stolu zasáhli do boje o titul MS... To bylo ukázkově na hlavu postavené... Asi by bylo fér ji buď vyvěsit hned nebo vyhlásit za 2 kola zastavujeme závod, vyměňte pneu teď, pak to nebude povolené apod...

Jak říkám, svým způsobem při zastavení závodu a restartu, to dává největší smysl opravit auto, vyměnit gumy atp. Ale v kombinaci se SC, VSC apod. je to prostě past na některé jezdce...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Férová výměna gum během červené vlajky částečně je, ale to by se nejdříve musela F1 vrátit o pár desítek roků zpátky.
Proč?
Bývaly časy kdy se při vyvěšení červené počítal jezdci čas při průjezdu posledního měřeného kola a ten byl při restartu výchozím bodem každého jednotlivého pilota. To se dnes už neděje. I ten poslední se ztrátou třeba minuty dnes regulérně postaví do vláčku a čas před červenou už není důležitý.
Kdyby tenhle čistý a poctivý čas platil i dnes, tak se dá výměna kol během rudé fáze řešit nějakým časem - dle okruhu - řešit. ale jsem si jist, že by zase jední řvali že po červené museli restartovat s ojetějšími gumami a třeba i na aktuálně nevhodné směsi.
Takže navrhuji dát při červené vlajce každému jezdci klacek ať si to vyřeší mezi sebou.

Hyn by se prauda hukázala. 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Jasně, ale i ty by měly začít až po restartu závodu. A restartovat bych v časových odstupech z posledního kola před přerušením závodu. Když to zvládnou v klasickém lyžování či biatlonu, nenapadá mě důvod proč by to nezvládli vozy F1.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.238.XXX
Tak když je bouračka a je jich v tom více, tak opravy nutne jsou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Mě racionálně nenapadá, proč by měli mít týmy právo cokoli dělat na voze v době, když je závod přerušen? Mnohem logickéjší a spravedlivější je jim to umožnit, až bude znovu odstartován, tedy kdo bude chtít cokoli dělat na vozu, započne s tím, až po restartu závodu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu