DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 223, poslední 15.01.2021 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 09:58
Pokud pilot vzdá sezonu, není to dobrý pilot a to… »
» spinelesssheep (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2021 10:45
Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
V 2010 byl před posledním závodem Webber bodově před Vettelem. A oba piloti RBR byli za vedoucím Alonsem. Podle mne, pokud chtěl RedBull Alonsovi sebrat titul, musel nutně jednoho svého pilota obětovat ve prospěch druhého. Což také učinili. Jenom že obětovali toho lépe postaveného.Co myslíš, mohl to Webber chápat jako podraz? A to již několikátý? V té sezóně se totiž Vettelovi všemožně pomáhalo a vrcholilo to oním křídlem, které sebrali Webberovi z vozu, když si Vettel to své rozbil a namontovali ho Sebovi. Přesto se Mark držel v boji o titul až do posledního závodu. Mně to nepříjde, že by byl jasně horším pilotem, který si nezasloužil podporu týmu. Spíše naopak. Přes veškerou podporu týmu Vettela, Webber prokazoval stejné a lepší výsledky.
Jak jsem psal dříve, těch křivd bylo víc a argumentovat jakousi vettelovou mstou za Brazílii 2012 není úplně férové. (i když to tak Seb mohl cítit) a bylo na Hornerovi, jako šéfovi týmu, aby si tam udělal pořádek.
Mně na tom obecně vadí pokrytectví se kterým je v tom týmu jednáno. A právě proto, neberu (i když vím, že Helmut má velké slovo) jako jediného viníka Helmuta Marka.Horner je oficiálním šéfem týmu a on nese zodpovědnost. A proto ho zmiňuji též u těch křiváren, které páchají.
Kdyby v Malajsii na rovinu řekli, jeli jsme na Vettela, tak to sice někdy použiji jako argument protěžování Seba, ale jinak bych se v tom nepitval, protože by mi to dávalo smysl.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
To znevýdhodňování beru. Ale nutno dodat, že v roce 2010 měli stejné šance a ten titul si podělal jen sám Webber. Když to vezmu pragmaticky, tak vzhledem k formě RB a Vettelově schopnosti spolehlivě kroužit na čele, tak mě ani zpětně nepřekvapuje, že se spoléhali na Vettela. Na druhou stranu, on je tento rys typický u všech stájí, které dominují. Vedení stáje má rychle jasno, kdo z pilotů je lepší a na něj vsadí. Je pravda, že v té Malajsii bylo jasné, že Mercedesy budou stejně bezzubé. Takže v podstatě ty měkké pneumatiky pro Vettela ani nebyly tolik třeba ...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Hmmm, to je těžký. Kudy má jet tak, aby neomezil klegu, ale pokud možno omezil jeho jediného konkurenta.... Hrozně těžká volba...Zůstat na té straně, kde byl Alonso?
To co udělal Mark je v pořádku, ale je pak hloupost očekávat vstřícnost od někoho, na koho kašlu.
A jasně, že To Sebovi prošlo. proč by nemělo, když to v Silverstone prošlo Markovi? Férové, jednoho potrestat, když před tím druhého ne, se to zdá jen tobě.
A pokud jde o pouštění: Kdyby byl prosím Webber v boji o titul, zatímco Vettel už neměl šanci? Webber už neměl šanci ani na 3-tí místo v MS. Dokud on měl šanci na titul, nikdy Seba nepustil. nebo máš nějaký příklad kdy ano? Nebude.
Takže ti zbývají jen hloupé hejty na to, jak jsem Helmutův ochránce, ikdyž ho častěji kritizuju, než se ho zastávám. To je taky krásný příklad tvého rovného přístupu. 03

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Plán A to rozhodně nebyl. Na druhou stranu, těžko můžou před závodem vymyslet kudy má Webber jet, když startuje třetí aby omezil Alonsa a zároveň neztratil pozice. Alonso totiž startoval až sedmý. (I za Vettelem).
Já připouštím, že mezi oběma piloty RBR to trochu (víc) vřelo. Ale nebylo to právě kvůli rozdílnému jednání týmu s každým z nich? Jak jsem psal už dříve, pokud jde o vzájemné pomsty, tak se musí začít mnohem dříve, než v posledním závodě sezóny 2012 a druhým 2013. Však Webber hned po skončení závodu v Malajsii řekl, že to Vettelovi zase projde. Když mu sebrali křídlo a vyhrál tak řekl,"nebyl to špatný výkon na dvojku týmu", atd. Nemyslím si, že se k oběma přistupovalo stejně, jak tvrdil Marko a jak se snaží obhájit Helmutův ochránce Mike. RedBull vždycky Webbera znevýhodňoval, abych použil Markovský výraz. A Malajsii vidím, jako jeden z příkladů. Chápu, že se Vettelovi mohlo zdát, že ho kolega v Brazílii nepustil hned po startu před sebe a v důsledku toho, ho předjel Alonso. Ale kolikrát pustil Vettel před sebe Webbera, za celou dobu, co spolu jezdili? A byly časy, kdy na tom byl Webber bodově lépe, tak že by tyto věci měly být "ospravedlnitelné". Já si nějak nemohu vzpomenout. 03 Fakt, že Vettel v Malajsii žádal tým, abymu Webbera ODSTRANILI z cesty, také o něčem svědčí. Minimálně o tom, jak to v RedBullu fungovalo. 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Já na to koukám i z pozice bývalého pilota a takováhle závora je sice normální, ale ne pokud tam zajedu abych uvolnil magistrálu mému největšímu soupeři.
Souhlasím s tím, že Webber nemusel mít nejmenší zájem to Vettelovi ulehčit, jenže vzhledem k zaměstnavateli si to měl asi trochu rozmyslet. Když to teď tak rozebírám zpětně, tak možná je i něco na tom, že v té Malajsii tým neměl zájem na tom, aby Webber vyhrál. Tyhle věci se neřeší v pozávodních rozhovorech, ale chování po startu se řeší několik hodin po kvaldě. Včetně závodních strategií apod. Omezit Vettela a pustit Alonsa hádám nebyl plán A. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Tak to hlavně záleží na tom, jaký výkon si vyvrečí Helmut v Sakuře a jestli Binotto vymyslel nějaký nový průtokáč. 12 12 Mercedes určitě něco posílí, ale vzhledem k pokračování stávající koncepce vozů se nedá čekat, že by nejeli jinou ligu i letos. A to asi bez ohledu na míru navýšení. Mohlo by to ale pomoci McLarenu. V případě Vettela bych to s výkonem moc nepřeháněl. Pokud to bude moc "hrabat", tak vedle něj bude Baryšnikov vypadat jak statista. 12 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Máš recht, že ty úpravy tam jsou vcelku zásadní. Mercedes jim určitě nedá aktuální novinky, maximálně křídla. Ještě mě napadá, jestli se kopírky nebudou pokoušet vylepšit ten předloňský koncept. Přeci jen se jim s tím docela dařilo držet krok až do konce sezóny, takže tam nějaký vývoj musel probíhat. Jestli k tomu mají komplet CAD a CFD data, tak by to nemusela být úplně utopie.
Pokud se do toho nedostane Alonso, tak nebudeme mít kloudnou referenci. Pochybuji, že se Ocon přes zimu dostane na úroveň Ricciho, u nějž jsem si jist, že z auta ždímal téměř vše, co v něm bylo. Ocon asi také, ale oddělat si vždy rychle gumy a po zbytečně brzkých zastávkách o něm člověk zbytek závodu nevěděl.
Spolehlivost bude doufám dobrá. Přeci jen už jsou jejich hokus pokus léta zdá se za nimi. Jdou na to postupně a už očividně vědí, jak na to. Podle mě mohou překvapit. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

90.176.154.XXX
Však já to bral v porovnání s Alonsem. Rok 2012 mohl být pro Alonsa zlom. Od sezóny 2013 už stálo Ferrari za prd a přijít o titul kvůli premotivovaném žabožroutovi jsou dva hlavní body, které dokážou pochroumat pilotovou psychikou. Viz Massa po Fuji 2008. Ještě než ho trefila ta pružina, tak stejně jel tužku.
Vettel v roce 2018 nejel špatně. Tedy až do Hockenheimu, kde v tom kačírku potopil i ten zbytek sebedůvěry a respektu ze strany týmu, které tam ještě do té doby byly.
Pokud jde o Lewise, tak ten po odchodu Nica udělal snad jen dvakrát chybu. A pokaždé to schytal Albon. 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Teda ještě jsi mi zapomněl říct, jestli fakt věříš tomu, že Kovalainen nebo Trulli byli lepší piloti, než třeba Mansell, Prost, Hill, Häkkinen, Couthard, Raikkonen, Button a další.
Prý je to vědecký fakt. 12 13

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
12
Přednost? 12 12 12
Jak se dává přednost před někým, kdo nemá zájem? To bych chtěl moc rád vysvětlit. Hned potom budu uvažovat nad tím, jestli by mi to mělo vůbec vadit. 12 12 12

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
spinelesssheep

spinelesssheep

88.103.4.XXX
01 Dali přednost Alonsovi, který je mimo F1 2 roky a podle Mika jezdil 3.ligu, protože na F1 už neměl. To musela být pro něj slušná rána... 12

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Když Vettel nechtěl, co jim zbylo. 12

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
A nejlepší na tom je jak se tehdy týden před oznámením Alonsa do Renaultu bil Mike do prsou že Renault chce raději Vettela než Alonsa 11 Pak chudák musel číst nejen že vzali Alonsa ale proč mu dali přednost před Vettelem 12

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
On Vettel chtěl jít do Reanultu? Jako vážně? Bude odkaz? Nebude? Nechápu, proč by tam chodil, když mohl jít do RP. 12

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak jestli někomu nasadí špatně kolo, tak končí a "problém" by byl vyřešen. Žádný souboj, žádné spory, žádný trapas, pouze věc, která se občas stane každému. Podle tebe to udělali schválně v době, kdy Mark ztrácel na Seba přes 100b a byl dost jasné, že ho nijak neohrožuje. Tak proč ne v Malajsii?
I kdyby pořadí prohodili a Vettel opravdu vyjel až 6s za ním (to je sice blbost, ale možná) tak by se změnilo co? Vettel by ho dojel. Ono nešlo o to, že Mark dostal o 3 kola ojetější gumy, ale on dostal ojetější a hlavně TVRDŠÍ gumy. Rozdíly v rychlostech mezi směsmi si můžeš dohledat. Běžně to bývá mezi 0,5-1s na kolo. Seb by si ho podal tak jako tak. Webberova připravenost by byla k ničemu. Vždyť ještě celé kolo po začátku souboje jel Mark na cílové rovince před Sebem. Chceš říct, že za celé kolo nepochopil, co se děje a že na něj někdo útočí? Zase z něj děláš idiota? Rb s tím mohl dělat co? Vyslat mechanika, aby skočil Sebovi před auto? Udělali co mohli, snažili se Seba přesvědčit. Mnohokrát. Že to podělal Seb je zřejmé ze všech úhlů pohledu. Jen ty jediný vidíš opak.

Jo, 2019 byl jedničkou Seb. A přesto prohrál. Tvoje teorie, jak na to mám obrovský vliv status jedničky se rozplynula. Tak, jak porazil Vettela Charles, mohl to 4 sezony udělat Kimi. Byl tam jeden rozdíl. Kimi na to neměl. 03
A s Mclarenem máš pravdu. Jen s tím drobným rozdílem, že Alonso prohrál s nováčkem a sám byl a vrcholu kariéry. A prohrál by větším rozdílem, kdyby to Hamík nerozbil v boxové uličce. No nováčkovská chyba. Takže ani tento hejt se ti moc nepovedl. 13

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.248.XXX
Trapný, když do Renaultu měl jít Vettel a radši vzali Alonsa 13

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Podívej se do tabulky. Alonso ztratil 4b a dojel sedmý. Chybu jsem udělal. Nemohl klesnout na páté místo, protože by měli stejně bodů a titul by byl Vettela. Ale mohl klidně zůstat na čtvrtém místě, na kterém do výměny jezdil. Měl by o 6 bodů víc (12-6=6) a o 2b titul.
Takže ne, opravdu nemusel reagovat na cokoliv, co dělá Vettel. A nemusel by, ani kdyby potřeboval třetí flek, reagoval by na to, co dělá Button, ne na to, co dělá Vettel. Vettel je nezajímal. Ten mohl klidně vyhrát, oni potřebovali být pouze tam kde byli.
Takže si tu vymýšlíš nesmyslné strategie, který by nikdo ani s půlku mozku nepraktikoval. Jen proto, abys mohl hejtit RB. Nebyla žádná možnost Marka k titulu dotlačit. Díky jeho kvaldě. Tvoji noví kamarádi tvrdí, že RB měl v té sezoně naprosto dominantní auto (to tuším tvrdíš i ty). Tuším padlo o 0,8s rychlejší než Ferrari, podloženo vědecky z výpočtu serveru racefans.ru. 12 A on ztratil na Alonsa 0,133s!!! Alonso se dal porazit, ukázal to Vettel. Na toho ztratil Webber 0,531s!!! Nemusel porazit kolegu. Stačilo mít ztrátu poloviční a měl by titul!!! A podle tebe mu to podělal RB? Jako tohle máš fakt za potřebí? Ještě tak, že popíráš to, že to měl Mark ve svých rukou v Korei? Tam ho neśundal Vettel, ani mu nikdo špatně neupevnil kolo. Napral to do zdi zcela sám. Z prvního místa! A ty tu řešíš naprosto idiotské strategie, které by nikdo soudný neudělal? Tohle očekávám od Alonsofans skupiny, která nedělá nic jiného, než hejtuje Vettela. Asi tam fakt patříš. Za mne je to škoda, dokážeš plodit rozumné věci a dokážeš se povznést nad nenávist. Nebo ne?
Nikde jsem nepsal, že na gumách nešel jet celý závod. Však on to Petrov předvedl. Ale výměna byla povinná. A protože jsem napsal, že se tam blbě předjíždí, bylo Markovou jedinou nadějí podseknout při té jediné zastávce Alonsa. Slabou až mizivou nadějí, ale jedinou. Pak by musel předjet 3 auta. Těžké, ale možné. Stategie RB byla zcela logická. Na rozdíl od tvé teorie, že Ferrari by se splašilo kvůli Vettelovi, který je nezajímal. 13

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama