Pirelli statistika sezóny 2012: Pneumatiky, okruhy, zastávky v boxech, předjíždění

Petr Hlawiczka, 26. listopadu 2012, 15:45 Google+

Pirelli nám poskytlo zajímavá čísla nejen o využití pneumatik, předjížděcích manévrech, zastávkách v boxech či teplotách v letošní sezóně Formule 1.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 28.11. 14:44) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pneumatiky
Celkový počet poskytnutých pneumatik v sezóně:
- závodní pneumatiky: 31 800, z toho 22 500 suchých a 9 300 mokrých
     super-měkké tvořily 6 %, měkké 25 %, středně-tvrdé 21 %, tvrdé 17 %, přechodné 18 %,
     mokré 11 %, vývojové 2 %
- testovací pneumatiky: 6 600 (v počtu nejsou zahrnuty vývojové pneumatiky)
- celkový počet použitých pneumatik: 24 400 suchých, 2 100 mokrých
- počet zrecyklovaných pneumatik: 31 800 závodních + 6 600 testovacích (100 %)
- průměrná životnost suché směsi: 180 km
- průměrná životnost mokré směsi: 140 km

Okruhy, závody a testy
- nejdelší zatížení pneumatik: Indie (zatáčka 10 - 11)
- nejdelší závod roku: Malajsie - 2 hod, 44 min, 51,812 s
- nejkratší závod roku: Velká Británie - 1 hod, 25 min, 11,288 s

- nejvíce kol na pneumatikách Pirelli:
   - tvrdá - Kobajaši (798)
   - střední - Senna (869)
   - měkká - Ricciardo (1 012)
   - super-měkká - Räikkönen (237)
   - přechodná - Alonso (145)
   - mokrá - Kobajaši (104)

- maximální dosažená rychlost: 346 km/hod (Räikkönen, Velká cena Itálie)
- nejvyšší průměrná rychlost kola: 248,241 km/hod (Hamilton, kvalifikace v Itálii)
- nejnižší průměrná rychlost nejrychlejšího kola: 161,828 km/hod (Schumacher, kvalifikace v Monaku)

- nejvíce nejrychlejších kol: Sebastian Vettel (5 v závodě, 6 v kvalifikaci)
- vzdálenost, kterou Pirelli urazilo při testování s Renaultem R30: 7 012 km
- počet různých tratí navštívených v rámci testování: 9 (včetně soukromých testů)

Zastávky v boxech
- celkový počet zastávek: 957 (z toho 14 penalizací drive-through a 2 stop&go)
- průměr zastávek: 47,9 na závod, 1,9 na pilota
- největší počet zastávek: Malajsie (76)
- nejmenší počet zastávek: USA (24)
- nejrychlejší zastávka: 2,31 s (Jenson Button/McLaren v Německu)

Předjíždění
- celkový počet předjížděcích manévrů: 1139 (994 bez posledního závodu)
- nejvíce předjížděcích manévrů v suchém závodě: 90 (Čína)
- nejvíce předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 147 (Brazílie)
- nejméně předjížděcích manévrů v suchém závodě: 12 (Monako)

Další zajímavá čísla
- celkový počet odjetých km včetně testů:
   - 101 692 na tvrdé směsi
   - 121 840 na středně-tvrdé
   - 123 270 na měkké
   -  21 993 na super-měkké
   -  13 770 na přechodné
   -    7 930 na mokré

- nejnižší teplota dráhy: Velká cena Spojených států (11 °C)
- nejvyšší teplota dráhy: Velká cena Brazílie (55 °C)
- celkově nejnižší teplota dráhy byla v Jerezu: 0 °C

- nejnižší teplota vzduchu: Velká cena Spojených států (4 °C)
- celkově nejnižší teplota vzduchu byla při testech v Jerezu: - 2 °C
- nejvyšší teplota vzduchu: Velká cena Evropy (37 ­°C)

- čas potřebný pro stažení všech dat z RTS systému (včetně testů): 92 hod
- počet měření teplot vzduchu/dráhy provedených 1 člověkem Pirelli za víkend: 124
- celková vzdálenost, kterou urazily všechny pneumatiky mimo dráhu: 216 967 km

- celkový počet tweetů Pirelli: 5 400
- počet slov v tiskových prohlášeních Pirelli: 79 744
- celkový počet nákladu Pirelli kuchařky (včetně překladů): 10 000

Pirelli a jeho lidé v F1
- celkový počet zaměstnanců Pirelli cestujících na každý závod: 52
- celkový počet národností: 10
- průměrné množství hodin strávených každým zaměstnancem v letadle: 192 (8 dní)
- počet rozdaných náramků Pirelli v paddocku: 4 450
- celkový počet zarezervovaných nocí v hotelích: 1 498

Pirelli kamiony + stravování
- celkový počet kamionů při evropských závodech: 13
- celkový počet kilometrů ujetých kamiony Pirelli: 31 125
- počet servírovaných jídel: 24 132
- počet uvařených káv: 28 350
- počet různých těstovin, které letos uvařil kuchař Pirelli: 314
- množství mascarpone použitého na tiramisu a další dolci: 205 kg

Pirelli v F1 celkově od roku 1950
- počet závodů: 242
- vítězství: 83
- pole-positions: 86
- počet umístění na pódiu: 256
- počet nejrychlejších kol: 90

Podobně strukturované údaje za sezónu 2011 pro srovnání najdete zde.
Data byla 4. 12. 2012 aktualizována o nové údaje týkající se předjíždění a max. rychlostí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pirelli statistika sezóny 2012: Pneumatiky, okruhy, zastávky v boxech, předjíždění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 28.11.2012 14:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Rozladěná Force India: První výjed zpomalovacího vozu, to byl vtip!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  3. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  4. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  5. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  6. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud