Pirelli statistika sezóny 2012: Pneumatiky, okruhy, zastávky v boxech, předjíždění

Petr Hlawiczka, 26. listopadu 2012, 15:45 Google+

Pirelli nám poskytlo zajímavá čísla nejen o využití pneumatik, předjížděcích manévrech, zastávkách v boxech či teplotách v letošní sezóně Formule 1.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 28.11. 14:44) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pneumatiky
Celkový počet poskytnutých pneumatik v sezóně:
- závodní pneumatiky: 31 800, z toho 22 500 suchých a 9 300 mokrých
     super-měkké tvořily 6 %, měkké 25 %, středně-tvrdé 21 %, tvrdé 17 %, přechodné 18 %,
     mokré 11 %, vývojové 2 %
- testovací pneumatiky: 6 600 (v počtu nejsou zahrnuty vývojové pneumatiky)
- celkový počet použitých pneumatik: 24 400 suchých, 2 100 mokrých
- počet zrecyklovaných pneumatik: 31 800 závodních + 6 600 testovacích (100 %)
- průměrná životnost suché směsi: 180 km
- průměrná životnost mokré směsi: 140 km

Okruhy, závody a testy
- nejdelší zatížení pneumatik: Indie (zatáčka 10 - 11)
- nejdelší závod roku: Malajsie - 2 hod, 44 min, 51,812 s
- nejkratší závod roku: Velká Británie - 1 hod, 25 min, 11,288 s

- nejvíce kol na pneumatikách Pirelli:
   - tvrdá - Kobajaši (798)
   - střední - Senna (869)
   - měkká - Ricciardo (1 012)
   - super-měkká - Räikkönen (237)
   - přechodná - Alonso (145)
   - mokrá - Kobajaši (104)

- maximální dosažená rychlost: 346 km/hod (Räikkönen, Velká cena Itálie)
- nejvyšší průměrná rychlost kola: 248,241 km/hod (Hamilton, kvalifikace v Itálii)
- nejnižší průměrná rychlost nejrychlejšího kola: 161,828 km/hod (Schumacher, kvalifikace v Monaku)

- nejvíce nejrychlejších kol: Sebastian Vettel (5 v závodě, 6 v kvalifikaci)
- vzdálenost, kterou Pirelli urazilo při testování s Renaultem R30: 7 012 km
- počet různých tratí navštívených v rámci testování: 9 (včetně soukromých testů)

Zastávky v boxech
- celkový počet zastávek: 957 (z toho 14 penalizací drive-through a 2 stop&go)
- průměr zastávek: 47,9 na závod, 1,9 na pilota
- největší počet zastávek: Malajsie (76)
- nejmenší počet zastávek: USA (24)
- nejrychlejší zastávka: 2,31 s (Jenson Button/McLaren v Německu)

Předjíždění
- celkový počet předjížděcích manévrů: 1139 (994 bez posledního závodu)
- nejvíce předjížděcích manévrů v suchém závodě: 90 (Čína)
- nejvíce předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 147 (Brazílie)
- nejméně předjížděcích manévrů v suchém závodě: 12 (Monako)

Další zajímavá čísla
- celkový počet odjetých km včetně testů:
   - 101 692 na tvrdé směsi
   - 121 840 na středně-tvrdé
   - 123 270 na měkké
   -  21 993 na super-měkké
   -  13 770 na přechodné
   -    7 930 na mokré

- nejnižší teplota dráhy: Velká cena Spojených států (11 °C)
- nejvyšší teplota dráhy: Velká cena Brazílie (55 °C)
- celkově nejnižší teplota dráhy byla v Jerezu: 0 °C

- nejnižší teplota vzduchu: Velká cena Spojených států (4 °C)
- celkově nejnižší teplota vzduchu byla při testech v Jerezu: - 2 °C
- nejvyšší teplota vzduchu: Velká cena Evropy (37 ­°C)

- čas potřebný pro stažení všech dat z RTS systému (včetně testů): 92 hod
- počet měření teplot vzduchu/dráhy provedených 1 člověkem Pirelli za víkend: 124
- celková vzdálenost, kterou urazily všechny pneumatiky mimo dráhu: 216 967 km

- celkový počet tweetů Pirelli: 5 400
- počet slov v tiskových prohlášeních Pirelli: 79 744
- celkový počet nákladu Pirelli kuchařky (včetně překladů): 10 000

Pirelli a jeho lidé v F1
- celkový počet zaměstnanců Pirelli cestujících na každý závod: 52
- celkový počet národností: 10
- průměrné množství hodin strávených každým zaměstnancem v letadle: 192 (8 dní)
- počet rozdaných náramků Pirelli v paddocku: 4 450
- celkový počet zarezervovaných nocí v hotelích: 1 498

Pirelli kamiony + stravování
- celkový počet kamionů při evropských závodech: 13
- celkový počet kilometrů ujetých kamiony Pirelli: 31 125
- počet servírovaných jídel: 24 132
- počet uvařených káv: 28 350
- počet různých těstovin, které letos uvařil kuchař Pirelli: 314
- množství mascarpone použitého na tiramisu a další dolci: 205 kg

Pirelli v F1 celkově od roku 1950
- počet závodů: 242
- vítězství: 83
- pole-positions: 86
- počet umístění na pódiu: 256
- počet nejrychlejších kol: 90

Podobně strukturované údaje za sezónu 2011 pro srovnání najdete zde.
Data byla 4. 12. 2012 aktualizována o nové údaje týkající se předjíždění a max. rychlostí.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pirelli statistika sezóny 2012: Pneumatiky, okruhy, zastávky v boxech, předjíždění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 28.11.2012 14:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Marcus Ericsson

"Wehrleinovi se vyrovnám." Ericsson chce co nejdříve sedět v rychlejším autě

Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci v Monaku až 14. nejrychlejší čas

Monako představovalo obrat, Mercedes po něm dle Allisona své potíže vyřešil

Pohonná jednotka Mercedesu

Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce 2021?

Na horách se svou čtyřkolkou

FOTO: Jak tráví dovolenou Lewis Hamilton? Hory, čtyřkolky, Honda, kamarádi i Neymar

Damon Hill v Argentině - Williams zde vyhrál v letech 1995 - 1997 třikrát po sobě

Argentina se chce vrátit do F1, Whiting dokončil kontrolu okruhu v Buenos Aires

CHristian Horner je potěšen vzrůstající formou Ferrari

Horner: Red Bull stahuje náskok Mercedesu a Ferrari

Gene Haas má důvody k zadumání

Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Rozladěná Force India: První výjed zpomalovacího vozu, to byl vtip!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo je podle Räikkönena budoucí hvězdou F1? Odpověď přišla po testech

  2. Honda odhaluje plány: letos by mohla připravit ještě další 3 specifikace motoru

  3. Palmer si svou sedačku ještě může zachránit. Renault ale stanovil podmínku

  4. Zvládne Kubica závod? Bývalý Rosbergův fyzioterapeut má zcela jasno

  5. Problémy vznikaly v aerodynamickém tunelu. Red Bull o svém špatném vstupu do sezóny

  6. "Letos jsme to trochu přehnali," říká Pirelli i přes spokojenost jezdců. Pneumatiky změkčí

reklama