1952: Úvod do sezóny

iM3, 15. srpna 2006, 08:00 Google+

Je před námi třetí ročník mistroství formule 1. Pojďme si krátce představit sezónu 1952.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Rokem 1951 skončila na závodních tratích automobilka Alfa Romeo. Její modely 159 již nemohly konkurovat novým vozům Ferrari a s předválečnou Alfettou nebyla schopná udržet kontakt s rudými vozy z Maranella. Ve hře tak zůstaly pouze stáje Ferrari a Maserati, přičemž druhá automobilka měla o poznání pomalejší modely. Ani s BRM se nedalo příliš počítat. Dětské nemoci šestnáctiválcového motoru nebyly stále vyléčeny a jeho účast v závodech byla spíše sporadická.

Pro rok 1954 měla vejít v platnost nová pravidla dovolující objem motorů na 2500 ccm bez kompresoru a 750 ccm s kompresorem. Z toho důvodu nechtěla žádná továrna vyvíjet vůz, jenž by měl před sebou dva roky života. FIA proto rozhodla změnit stávající pravidla formule 1. Neuvěřitelně rychle zareagovala na vzniklou situaci a pro léta 1952 – 1953 vypsala mistrovství světa pro vozy formule 2.

FIA tím chtěla přilákat další výrobce automobilů, kteří nebyli schopni financovat stavbu vozu F1. Automobily F2 vycházely z dostupných sportovních nebo cestovních vozů, proto byla jejich stavba méně finančně nákladná. Pravidla omezovala jen maximální objem motorů bez kompresoru na 2.0 l a s kompresorem na 0.5 l. Díky tomu se v těchto letech začaly na závodních dráhách objevovat neznámá jména výrobců závodních vozů a startovní pole značně rostlo.

Jenže jediná připravená stáj byla Ferrari s odzkoušenými a úspěšnými vozy Ferrari 500 formule 2. Absolutně dominujícím jezdcem se stal Alberto Ascari, který vytvořil na dlouhou dobu nepřekonaný rekord v počtu vítězství za sebou. Bylo to také jediné období v historii mistrovství světa, kdy byl šampionát určen pro vozy jiné formule, než formule 1.

V průběhu roku se v automobilce Mercedes-Benz tahalo za nitky ve vedení továrny a to pomalu začalo střádat plány na opětovný vstup do motoristického sportu…

Foto: www.f1-facts.com

Vytisknout

Diskuze: 1952: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rampf - Theissen

Šílená nabídka BMW. Komu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud