juras
13:27 08.10.2017 90.177.218.XXXPřirozeně že jako první je třeba zmínit mizérii Ferrari. Chápu že předepsaná životnost komponent motoru a převodovek je trochu k vzteku, ale pokud by omezení nebyla byl by propad mezi pár bohatými týmy a zbytkem pole podle mě mnohem větší...týmy středu pole by si nemohly dovolit nasazovat do každého závodu v podstatě celé nové auto. Ferrari ten strategický boj s Mercedesem na technickém poli v závěru sezóny zřetelně prohrává. Kimi alespoň dojel do cíle, ale výměna převodovky ho stála možnost ukázat jestli by byl zamíchal pořadí vepředu. Podle časů na kolo by nejspíš bojoval s Ricciardem a Bottasem.
Takže zbývá konstatovat že Hamilton míří za čtvrtým titulem. Za sebe napíšu že si ho podle mě letos opravdu zaslouží a že mě alespoň hodně překvapil tím jak si ho vybojoval a jak zvládl ten tlak když Vettel a Ferrari dlouho tahalo za delší konec a on byl tím kdo musel dotahovat, jezdit na doraz a přitom se vyvarovat chyb.
Určitě týmem závěru šampionátu je Redbull, Verstappen minule i dnes velmi dobrý výkon, Ricciardo sice trochu v jeho stínu, ale i on velmi dobře.
Dalším týmem který je potřeba pochválit je FI, celou letošní sezónu jezdí oba piloti výborně a pravidelně bodují a jezdí maximum na co tým s ohledem na svůj rozpočet má. Například v kontextu s Williamsem (stejný motor a podobný rozpočet) je dobře vidět jejich efektivita.
Zbytek středu pole si to rozdává a přelévá se to ze strany na stranu. Dnes to nejvíc ovlivnili technické problémy (Hülkenberg, Stroll).
PS : Situace v závěru byla nečekanou zápletkou. Nicméně bych nezapomínal na to že Hamilton bojuje o titul a nepotřebuje nutně riskovat, zatímco Verstappen jezdí každý závos naplno...nemá co ztratit. Z toho podle mě vyplynulo i to opatrnější předjíždění Alonsa a Massy Hamiltonem. S názorem že Alonso i Massa to nechali Verstappenovi trochu sežrat souhlasím. Ono arogantní chování a nerespektování ostatních se vždycky projeví...