DISKUZE K ČLÁNKU PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Ricciardo lituje, ale zklamán není, Alonso snil o pódiu
Jak se vyjadřovali piloti a týmoví zástupci ke Grand Prix Singapuru, která co do dojezdu v cíli byla závodem s nejmenším rozdílem. Dosud tento primát držela Grand Prix Španělska.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Ricciardo lituje, ale zklamán není, Alonso snil o pódiu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Martin Z.
20:24 18.09.2016 185.14.233.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Mike17
17:58 18.09.2016 93.99.87.XXXNějak jsem nepochopil, proč nemohli Nica do boxů povolat, proč by ztratil vedení. Měl 4s náskok, to je něco vyjímečného?
A pak nechápu, v čem byla strategie RB tak úžasná. Vždyť tu samou použili i oni u Hamíka a Ferrari u Kimiho. Jen tu samou strategii zapomněli aplikovat u Nica.-
uzivatel002106
18:22 18.09.2016 31.30.47.XXXProtože kdyby povolali Rosberga do boxů, bylo by to kolo po té co tam byl Daniel a to by Red Bullu stačilo, aby se dostal před Mercedes, neboť ty 4s vedení by mu nestačili, protože měl Riciardo čerstvé pneu ;-)-
huhukoktejl
18:35 18.09.2016 37.48.0.XXXMne prislo, ze to bylo nejake nedorozumneni u Mercedesu a o kolo pozdeji uz to nemelo cenu ... -
-
Alfred
19:07 18.09.2016 78.41.168.XXXNo ale to kolo předtím mu zase kázali zatlačit a zajet do boxů - a v tom kole byl Daniel v posledních dvou sektorech taky o 1,5s na sektor rychlejší...a Rosberg před Ricciardovým pitem zase nějak valný náskok taky zrovna neměl, dokonce se každým kolem tenčil. Prostě Mergl s octl v situaci kdy musel reagovat na tah soupeře a obě varianty nesly podobné riziko - upřednostnili náskok uhájit tím, že v ohrožení budou v samotném závěru závodu a posledního stintu místo toho aby byli v přímém ohrožení na začátku posledního stintu.-
Mike17
19:44 18.09.2016 93.99.87.XXXNevím, jestli jsi to četl, tak to zopakuju znovu, trochu jinak. Ricci jel naprosto naplno (čekal přece, že zajede do boxů i Nico), Rosberg věděl, že ho čeká ještě 14 kol na stejných gumách, takže asi těžko to kolo jel co to dá. Rozdíl v čase byl 3,6s. Náskok Ricciho před výměnou byl 4,0s, navíc by zajel Nico i předchozí kola o něco rychleji a náskok by byl větší.
I kdyby se nic nezměnilo, měl Nico 0,4s k dobru. V případě, že by Nico věděl, že na nich jede poslední kolo, bylo by rozhodně výrazně rychlejší. Měl by nejspíš výrazně přes 1s k dobru. Slušná rezerva i pro podělanou zastávku.
Takto měl Nico hodně velké štěstí, že Riccimu ty papučky po 8-mi kolech odešly. Vydržet o kolo dýl ve stejném tempu, daroval by Mercedes RB další vítězství.-
Alfred
20:24 18.09.2016 78.41.168.XXXNevím jestli jsi to četl, tak to zopakuji, trochu jinak.
Ricciardo zajel do boxů na konci 47 kola, přičemž v tom kole na livetimingu dokázal skrouhat ztrátu na Rosberga pod 3 vteřiny a ne 4 jak tvrdíš ty (shlédnuto teď ze záznamu), přičemž na začátku toho stintu to bylo vteřin hned devět. V reakci na Ricciardův pit Mergll Rosbergovi přikázal zatlačit na pilu "push hard now" (a zaznělo to i v přenosu 3x, tudíž nevím o čem meleš, že Rosberg o ničem nevěděl) - jakmile viděli že Ricciardo byl ve druhém sektoru rychlejší než Rosberg víc než o vteřinu a správně předpokládali že ve třetím tomu nebude jinak, tak usoudili že ty necelé 3 vteřiny náskoku jim nemusí stačit a ještě v 48 kole, tedy v tom samým co měl tlačit na pilu, Rosberga nechali raději na dráze.-
Mike17
21:07 18.09.2016 93.99.87.XXXOK, budu ti věřit, že to byly 3s místo 4s. Omlouvám se za nepřesnost.
Že má tlačit jsem slyšel, někde jsem psal že ne??? Nebo co melu???
Těžko se mohli rozhodovat podle 2. sektoru, když ho Ricci dokončil, Nico nejspíš projel kolem odbočky k pitstopu (poslední trval 35s) a Ricci byl v té chvíli 30s za Nicem, odbočka je několik sekund před cílem. Srovnání prvního neměli, protože Ricci vyjel z boxů. Takže je to všechno spekulace. Uznávám, obavy mít mohli, ale kdyby Nico tlačil dřív, nemuseli mít stres.-
Alfred
21:32 18.09.2016 78.41.168.XXXMlel si o tom, že Roberg nevěděl že jede své poslední kolo na té sadě gum - nebo proč myslíš, že mu v okamžiku kdy zajel Ricciardo do pitlane důrazně a 3x oznamovali "push hard now"? Týmy mají víc dat než jen sektorové časy, i tv grafika mění rozestupy častěji než jen 3x za každým sektorem. Poslední rozestup před Ricciardovým pitem dle grafiky byl 3,078s na Rosberga, komentátor Eisele stihnul slovně zaznamenat z livetimngu ještě pozdějc, v tesně před Danielovým vjezdem do pitlane 2,8 s - po výjezdu byl Ricciardo ve druhém sektoru rychlejší Rosberga o 1,4 a ve třetím Rosberg narazil k tomu ještě na pomalejší Sauber.
Nico dřív tlačit nemohl, neboť jel a i dojel plánovanou strategii (u Hamiltona to byla dle team radia "B plane") - to "push hard now" a nástup mechaniků byla jen pojistka a reakce na tah Red Bullu, který asi improvizoval, protože na postup vpřed něco museli udělat jinak než Mercedes.
I Raikkonen jel na pit jen díky tomu, a v reakci že tam zajel Hamilton, který musel taky zkusit něco jiného, protože by se vezl za Finem až do cíle (po závodě sám Raikkonen potvrdil, že původní plán byly tři stinty, nikoliv čtyři). Zkrátka ty strategické šachy začal Hamilton, pak zajel Raikkonen a Ricciardo tím pádem dostal volné ruce, že se čtvrtou zastávkou nemá co ztratit a na základě sektorových časů Ham a Rai v RBR usoudili, že při ztrátě kolem 3s bez rizika mohou dostat dalším pitem Rosberga pod tlak - a bylo šumafuk, jestli jej dostanou pod tlak v závěru bez Nicova pitu, nebo na začátku stintu po eventuelní 4 zastávce. Důležité a klíčové bylo, aby na ten pit zajel Ricciardo dřív než Rosberg a s co nejmenší ztrátou.
Jestli je něco spekulací tak jen ty tvé, k tomu ještě podložené zmatenými čísly.
Btw trvání posledních pitů
Hamilton 28,315
Raikkonen 28,954
Ricciardo 28,666 - a teď pozor Miku, na Rosberga hned za výjezdem z pitlane tv grafika ukazovala jeho ztrátu na Rosberga jako 28,984 s. Tedy kdyby Rosberg zvládl zastávku za stejnou dobu co Ricciardo (a to samotná výměna kol u něj trvala pouhých 2,3s), tak by Rosberg vyjel před Ricciardem o 0,322s. Jenže jak by to dokázal, když jen v druhém sektoru byl pomalejší o 1,4s fakt netuším.
Já vím u tebe vteřina nahorů, dolů po schodišti band, ale Rosberg měl vatu pouhých pár desetin, které bys spočítal na jedné ruce-
Mike17
10:24 19.09.2016 93.99.87.XXXOK, uznávám. S těmito přesnějšími čísly by to bylo těsné a rozhodnutí pak chápu. Na rozdíl od tebe nemám k dispozici livetiming a při závodě jsem sledoval i jiné věci, takže mi stažení ze 4s na 3s uniklo. Velice se omlouvám, že jsem takový hlupák a naprosto chápu, že tobě by se něco takového stát nemohlo. Klobouk dolů. -
rock
20:13 20.09.2016 82.117.159.XXXŘešíte tady desetiny sekundy, ale vycházíte z nesmyslného základu. Už jsem to rozepsal po článkem o závodě, ale napíšu to znovu, protože ta chyba se omílá furt dokola a opakují ji i moderátoři v TV: tahle čísla (naměřený čas v pit lane) NEJSOU a nedají se zaměňovat s časovým údajem, který by vyjádřil, o kolik jsou kola se zastávkou v boxech pomalejší než kola bez té zastávky. Je to prostě jen změřený čas v pitlane, od jedné čáry k druhé a dá se použít jen k relativnímu porovnání zastávek mezi sebou. Nebere v úvahu nájezd do pitlane před začátkem měřeného úseku, výjezd z pitlane za měřeným úsekem a už vůbec to neporovnává čas, za jaký pilot v plné rychlosti objede boxovou uličku po trati.
Možná je lepší porovnat poslední čisté kolo, inlap, outlap a první čisté kolo (ještě přesnější by bylo porovnávat poslední sektor posledního čistého kola, poslední sektor inlapu, první sektor inlapu a první sektor prvního čistého kola. Minimalizoval by se zkreslující vliv jiné sady pneu. Ale ty údaje nemám k dispozici, tak pracuji s celým kolem). Když jsem to udělal, tak v Ricciardově případě poslední zastávka odpovídala asi 26.3 s, Hamilton s Raikkonenem byli těsně nad 27 s.-
Alfred
20:38 20.09.2016 78.41.168.XXXMilý rocku, jestliže ten čas měřili Hamiltonovi, nebo Ricciardovi od jedné čáry po druhou, tak u Rosberga by to snad měřili nějak jinak? O výhře v závodě rozhodly právě ony desetiny a ten dle tebe nesmyslný základ, protože v součtu bez zjevné chyby těžko někdo ztratí v nájezdu do první čáry a ve výjezdu za druhou víc než jen zase pár desetin...no a Rosberg těch desetin neměl na rozdávání, o kolo pozdějc kdy měl do boxů zajet, mu nejspíš naopak nějaké chyběly.
Tak jako tak Rosberg neměl v okamžiku těsně před Danielovým nájezdem náskok víc jak 3 vteřiny. Ricciardo měl po výjezdu z pitlane druhý sektor rychlejší o 1,4 sekundy, což byla hned cca polovina Rosbergova náskoku a ve třetím sektoru, kde se Rosberg dostal do provozu za pomalejší vůz to bylo podobné - i když jel Rosberg ono 47. kolo o něco rychleji, resp. se o to alespoň snažil (protože byl v tom, že pojede na výměnu) než 48., ve kterém byl pomalejší o 3,6s než Ricciardo, tak je nasnadě že absence zastávky u Rosberga nemá být proč terčem konspirativních úvah...-
rock
22:47 20.09.2016 82.117.159.XXXAle já vím, že by to Rosberg nestihl, kdybych si měl tipnout, chyběla by mu odhadem tak jedna, možná 1.5 s.
Akorát konstatuju, že jsi použil pro výpočet čísla (konkrétně mám na mysli tahle -Hamilton 28,315; Raikkonen 28,954; Ricciardo 28,666), která s ním nesouvisí a která v daném kontextu nemají smysl. Do zbytku tvého postu se nikterak navážet nehodlám.
btw pár desetin? Vážně??? Od místa, kde pilot uhne z trati k místu, kde se zapínají stopky a kde už musí být zpomalený na 60 km/h je to dobrých 5 s. A od místa, kde se stopky zastaví k místu, kde se vrátí na trať, je to podobně.-
Alfred
04:50 21.09.2016 78.41.168.XXX"btw pár desetin? Vážně??? "
ano vážně, nejde o celkový čas, ale o případnou ztrátu na tom úseku, kterou lze nabrat špatným, nebo rozdílným průjezdem ve srovnání třeba Ric/Ros...a nerad se opakuji, ale jestliže ty tři časy pitů jsou dle tebe blbě měřené, tak Rosbergovi by se měřil némlich stejně, tudíž jako vzájemná reference to nijak neselhává - a vo to šlo v diskuzi do které ses zapojil.-
rock
08:16 21.09.2016 37.188.229.XXXAha, těch pár desetin jsi měl na mysli rozdíl mezi jednotlivými naměřenými pitstopy. No jo, ale ty v tomhle případě nehrají až tak roli. Rosberg šanci na výměnu ztratil na trati, ne v pitlane (a pokud v pitlane, tak během první zastávky, kterou mu zkazili, ale to sem nepatří).
Takže ti to napíšu už potřetí. Ty časy jsou měřené dobře (nepodsouvej mi něco, co jsem nenapsal), akorát nevyjadřují -úplně jak pro prvňáčka- jaký náskok potřebuje první pilot před druhým, aby ten první zůstal na první pozici, když pojede do boxů a ten druhý ne. Což je přesně ta souvislost, do které ty časy dáváš v postu, na který jsem poprvé zareagoval. A ten kontext je tak absurdně nesprávný, že mi vůbec nedochází, jak to můžeš vypustit z klávesnice.
Pokud ti tenhle renonc ještě pořád nedochází, tak už nemám, jak polopatičtěji bych ti ho vysvětlil.-
Alfred
18:12 21.09.2016 78.41.168.XXXJá furt nechápu o co se snažíš - délky pitů měří všem stejně a v tv grafika hned zo výjezdem z pitlane ukazovala ztrátu (tedy čti nikoliv délku pitu) Ricciarda na Rosberga o 0,3s víc než mu trval dle stejné grafiky pit. Co je na tom absurdně nesprávné? Jestli si myslíš že rozestupy se měří pouze na konci třech sektorů, tak si to myslíš špatně - a pochybuji že režie přenosu by záhy po odměření celkové délky pitu měřilo rozestup dle tebe nějak absurdně nesprávné metodiky, nebo referenčních bodů pro měření. Renonc je vydávat vlastní dojmologii za nezvratný fakt....a tohle by mohlo dojít tobě. A mělo by ti také dojít že tvůj výpočet délky pitu je ještě absurdnější - prosté srovnání celých kol dá ještě zkreslenější výsledek, rozhodně, dokoce z principu nemůže vycházet kratší než ono prosté měření mezi čárami nájezdu a výjezdu (to by opravdu měl pochopit i onen prvňáček, na kterého se tak tuze rád odvoláváš).
-
rock
19:32 21.09.2016 82.117.159.XXXJestli tu poslední část souvětí, od slova "dokonce" myslíš vážne, tak nejenže fakt vůbec netušíš, o čem mluvím já; to bych ještě překousl, holt to nedokážu podat tak, abys to pochopil, to je do jisté míry moje chyba. Smutnější je, že ani moc nechápeš souvislosti toho, co vlastně porovnáváš ty sám a i v předchozí části svého postu mícháš dohromady věci, které spolu nesouvisí.
Sorry, vím, že máš v uvažování chybu, ale nemám, jak ti ji na dálku popsat jinak, než už jsem udělal a to očividně nestačí - takže platí poslední odstavec mého předchozího postu. Víc nemám, co bych dodal.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek