DISKUZE K ČLÁNKU Paddock Line: Znepokojivé otazníky
Kdykoliv dojde ve formuli 1 k nějaké vážné nehodě, začne obrovský kolotoč dohadů, zda má smysl, co všechno změnit a jak ji udělat ještě bezpečnější. Přitom mnoha lidem uniká, že ono nebezpečí čeká vlastně všude, téměř ve všech sportech, a pokud bychom se rozhodli ho vymýtit do důsledků, nejspíš by se právě tato oblast stala až příliš sterilní.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Paddock Line: Znepokojivé otazníky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 26 lidí)
07.10.2014 23:56
Karma Psal jsem to již v jiném fóru a je to jen… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
rock
09:55 08.10.2014 37.188.130.XXX
"V minulosti ... bylo vetsine novacku bylo kolem 28 a dost casto i vice. Dneska je novackum minimalne o 5-6 let mene a ty zkusenosti napr. z jizdy v hustem desti jim chybi."
Tahle minulost se odehrávala tak v 70. letech. Naprostá většina šampiónů, kteří do F1 přišli v 80. letech a později, odjela svůj první závod před svým 25. rokem a někteří mnohem dřív. Damon Hill a Nigel Mansell jsou čestné výjimky. Dneska jsme o 40 let dál.
Ani mně se nelíbí 17letý kluk v F1, ale třeba Laudovi bylo v r. 1971 nějakých 22 let. Alonso, Raikkonen nebo Button (tři šampióni z pěti aktivních) měli ve formulích (jakýchkoliv) odjeto velký houby - a i Hamilton s Vettelem (kteří si tu cestičku prošli poctivěji) měli při vstupu do F1 míň zkušeností než Bianchi - a všech pět bylo při vstupu do F1 mladší.
Bianchi je v F1 druhým rokem, před vstupem do F1 měl odjeto víc než stovku formulových závodů a v srpnu mu bylo 25 let. Ve formulích závodí osmým rokem. Tady se už o nezkušenosti nedá mluvit. Důvody chyby mohly být všelijaké ale na nezkušenost se u něj vymlouvat nedá.
Tahle minulost se odehrávala tak v 70. letech. Naprostá většina šampiónů, kteří do F1 přišli v 80. letech a později, odjela svůj první závod před svým 25. rokem a někteří mnohem dřív. Damon Hill a Nigel Mansell jsou čestné výjimky. Dneska jsme o 40 let dál.
Ani mně se nelíbí 17letý kluk v F1, ale třeba Laudovi bylo v r. 1971 nějakých 22 let. Alonso, Raikkonen nebo Button (tři šampióni z pěti aktivních) měli ve formulích (jakýchkoliv) odjeto velký houby - a i Hamilton s Vettelem (kteří si tu cestičku prošli poctivěji) měli při vstupu do F1 míň zkušeností než Bianchi - a všech pět bylo při vstupu do F1 mladší.
Bianchi je v F1 druhým rokem, před vstupem do F1 měl odjeto víc než stovku formulových závodů a v srpnu mu bylo 25 let. Ve formulích závodí osmým rokem. Tady se už o nezkušenosti nedá mluvit. Důvody chyby mohly být všelijaké ale na nezkušenost se u něj vymlouvat nedá.
Pepan
09:31 08.10.2014 89.24.157.XXX
Mě ten Verstappen taky trochu děsí. Kluk, který se nemůže po vlastní ose dovézt na závodní dráhu, protože nemá řidičák, bude řídit nejšpičkovější techniku motorsportu.. Jenže jednotný metr je asi na nic. Někdo může jezdit třeba 10 let v nižší sérii a bude to pořád kopyto, jiný má dar od pánaboha a stačí mu pár závodů, aby se s technikou sžil. Je otázka, zda bude mít Verstappen dost síly na ty dvě hodiny za volantem.
anonym
09:14 08.10.2014 178.255.168.XXX
Osobně mi nejde jen bianchiho, ale zkrátka věk pilotů čím dál rychleji klesá a přijde mi, že se vytrácí ten respekt k tomu co dělaj a co se může stát. Příští rok chce red bull nasadit 17letýho kluka. Ať má talent jakej chce, určitě by mu neublížila sezona v GP2. Pokud je to takovej talent, tak ho jen potvrdí, ale hlavně získá další zkušenosti.
Pepan
08:30 08.10.2014 89.24.157.XXX
Každý systém má svoje mouchy. Při těchto kritériích by Vettel přišel minimálně o tři tituly mistra světa, protože svůj první získal v třiadvaceti letech. A možná by nezískal žádný, protože ono to chvíli trvá, než se jezdec naučí s vozem pracovat. Mimochodem, Bianchi zase tak nezkušený nebyl, ale prostě to byla blbá chvilka, kdy se proti němu všechno spiklo, Vůz na mokré trati ulítl a pak už to byly jenom neovladatelné sáňky, které se zabořily do toho jeřábu.
Pepan
05:58 08.10.2014 89.24.157.XXX
Ono s tím mládím je to trochu problém. Stanovit věkovou hranici, od které člověk může vstoupit do F1, nejde a pokud by záměrně manažer držel závodníka v nižších sériích, mohlo by se stát, že ten by jej vyměnil za jiného, který by jej do vyšší série bez skrupulí pustil. A protože i v F1 jde o peníze až na prvním místě, budeme se muset smířit s tím, že do těch vozů budou občas usedat i lidé mnohem mladší a možná vůbec na závody F1 nepřipravení.
MeVo
04:20 08.10.2014 94.112.98.XXX
Pekněj článek a jsem i mile překvapen komentáři pod ním. Vubec se mě nelíbila hysterie a podrážděnost některých fans po závodě. Příjde mě že lidé potřebují vždy nějakého viníka a hned soudit, pak jsou uspokojeni.Riziko k životu patří a k závodění ještě více.Mě osobně se závod v Suzuce moc líbil a myslím že patřil ktěm nejlepším v letošní sezoně, bohužel s hodně smutným koncem :-( vidím za tím jen neštastou náhodu než že by někdo selhal.
RoBertino
02:13 08.10.2014 83.208.82.XXX
Také nechápu, proč se okolí tratí upravuje tímto způsobem, kdybych byl cynik, napsal bych, že to je z důvodu hezké úpravy :-). Stálo by za to spočítat postupně klesající věkový průměr pilotů F1, ale i když se pořád hlásá "Mládí vpřed", stačí si vzpomenout, jak dopadl Riccardo Paletti, který prosvištěl během dvou let tři kategorie a to určitě přispělo k jeho tragickému konci.
Ano, buď se smíříme s nebezpečím, které do jisté míry lze eliminovat, ale nikdy ne vyloučit. Protože kdybychom byli tak úzkostliví jako po každé nehodě, tak prakticky žádná trať po superbezpečnostní stránce neprojde. A první na řadě by nejspíš bylo Monaco...
Ano, buď se smíříme s nebezpečím, které do jisté míry lze eliminovat, ale nikdy ne vyloučit. Protože kdybychom byli tak úzkostliví jako po každé nehodě, tak prakticky žádná trať po superbezpečnostní stránce neprojde. A první na řadě by nejspíš bylo Monaco...
uzivatel000397
23:56 07.10.2014 90.178.29.XXX
Karma Psal jsem to již v jiném fóru a je to jen můj skromý názor a netuším, zda někdo přemýšlel tímto směrem. Rozebírá se co by, kdyby vlajky jinak, dříve SC nebo červená vlajka, či souhra fatálních náhod, že zrovna jeřáb stál tam kde stál a ne kousek jinde. Dle mne jde o jezdeckou chybu, ovšem proč se stala zrovna Bianchimu když byl svým způsobem jeden z nejspolehlivějších "dojížďáků". Můj názor je, že byl prostě přemotivovaný, z možné šance dostat se díky případným mimořádným výkonům do sedla Ferrari dříve než bylo jaksi dlouhodobě plánováno.. A v tomto stavu se závodník lehce dostane za jistou hranu a je zle. Je to jakýsí vnitřní ďábel a kdo nikdy nezávodil s vášni, to není schopen chápat. Říkáme tomu "jel přes vint" Děje se to často, karma někoho ovšem je, že je to na nešťastném místě. Pár mých známých se takto zabilo nebo zmrzačilo, protože v dané situaci jelo přes vint. Jeden se takto zabil i na Manu, protože tam jel s plečkou která neměla šanci a zběsilost a vášeń jej zahubila. Teď tam jezdí přátele pokládat ke křížku kytku. Jules také chtěl s tou plečkou dokázat více než bylo možné.
kik
21:39 07.10.2014 89.176.12.XXX
Pri Bianchiho nehode se seslo nekolik vzajemne neovlivnitelnych faktoru - zlute vlajky ktere pilot mozna lehce ignoroval a proto jel rychleji nez bylo v tom okamziku zdravo, traktor odklizejici Sutiluv monopost, asi v tom hraly roli i lehce sjete pneumatiky a k tomu voda na trati...
Suzuka opravdu hrala v historii F1 zajimavou roli - v roce 1976 tu vlastne v jeste mnohem horsich podminkach Hunt ziskal titul mistra sveta, 2x tu kolidoval Senna s Prostem, Mansell mel tezkou havarii atd.
Ja se jen vratim ke 2 vecem ktere jsem zminoval v reakci na jeden komentar. Jednim z nich je stale vice se rozmahajici vyasfaltovani unikovych zon misto drive obvykleho kacirku cehoz piloti casto vyuzivaji... Drive by se obvykle zahrabali nebo v lepsim pripade by se sice vratili na trat ale s podstatne vyssi casovou ztratou.
Druhou veci je stale se sniziujici vek pilotu F1. V minulosti ten, kdo se chtel dostat do F1, musel projit hodne narocnym sitem formuli nizsich kategorii - obvykle minimalne F3 a pak F2, kde ziskal vetsinou dost zkusenosti (vcetne jizdy v desti). Vysledkem bylo ze vetsine novacku bylo kolem 28 a dost casto i vice. Dneska je novackum minimalne o 5-6 let mene a ty zkusenosti napr. z jizdy v hustem desti jim chybi. Tohle proste nejde nahradit! Navic rizeni vozu formule 1 je opravdu jednodussi nez v minulosti - staci si napr. vzpomenout na Monaco a puchyre na rukou pri rucnim razeni.
Proste motoristicky sport bude vzdy svym zpusobem nebezpecny a bud musi vsichni zucastneni (piloti i divaci) toto akceptovat nebo se musi zakazat (napr. Svycarsko po Le Mans 1955).
Suzuka opravdu hrala v historii F1 zajimavou roli - v roce 1976 tu vlastne v jeste mnohem horsich podminkach Hunt ziskal titul mistra sveta, 2x tu kolidoval Senna s Prostem, Mansell mel tezkou havarii atd.
Ja se jen vratim ke 2 vecem ktere jsem zminoval v reakci na jeden komentar. Jednim z nich je stale vice se rozmahajici vyasfaltovani unikovych zon misto drive obvykleho kacirku cehoz piloti casto vyuzivaji... Drive by se obvykle zahrabali nebo v lepsim pripade by se sice vratili na trat ale s podstatne vyssi casovou ztratou.
Druhou veci je stale se sniziujici vek pilotu F1. V minulosti ten, kdo se chtel dostat do F1, musel projit hodne narocnym sitem formuli nizsich kategorii - obvykle minimalne F3 a pak F2, kde ziskal vetsinou dost zkusenosti (vcetne jizdy v desti). Vysledkem bylo ze vetsine novacku bylo kolem 28 a dost casto i vice. Dneska je novackum minimalne o 5-6 let mene a ty zkusenosti napr. z jizdy v hustem desti jim chybi. Tohle proste nejde nahradit! Navic rizeni vozu formule 1 je opravdu jednodussi nez v minulosti - staci si napr. vzpomenout na Monaco a puchyre na rukou pri rucnim razeni.
Proste motoristicky sport bude vzdy svym zpusobem nebezpecny a bud musi vsichni zucastneni (piloti i divaci) toto akceptovat nebo se musi zakazat (napr. Svycarsko po Le Mans 1955).