DISKUZE K ČLÁNKU Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Maďarsku?
Vývoj interních bitev mezi týmovými kolegy jsme sledovali i během 11. závodního víkendu sezóny 2014 na Hungaroringu. Jak si vedli piloti ve vzájemném srovnání v kvalifikaci i v závodě a jak jsou na tom v šampionátu před letní přestávkou?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Maďarsku?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Arnoux
07:46 30.07.2014 217.66.164.XXXKimi No musím říct,že je Kimi ve srovnání s Alonsem naprostý tragéd.Tomu, že by ho porážel jsem nikdy nevěřil,ale tohle je strašidelný.Po sezoně ho vymetou,to snad nemůže dopadnout jinak a bude litovat těch posledních dvou závodů v Lotusu.Takový auto se nesmí odmítat.Pilot ho mockrát v životě nemá.
Jen nechápu jak už má své kritiky přesvědčit,že je tak dobrý,než tímhle? Zadupal Kimiho totálně do země!
Petře můj názor na tvé hodnocení v článku TR Mercedesu.
Já si nemyslím,že by to udělali jak píšeš z důvodu kontaktu s Ferrari.V danou chvíli totiž nikdo od nich nemohl tušit dvě věci.Za prvý výkon Alonsa na starých gumách - byl už vlastně odepsaný a zběsilé tempo Redbullu ke konci závodu na nových.
V danou chvíli Mercedesy de facto závodily spolu a lahůdku která vznikla na závěr,namohl nikdo tušit.
Já si prostě myslim,že i když žvaní že nechávají jezdce závodit ,ve skutečnosti je už Rosberg jedničkou a TR mu měla pomoci.Zdá se mi i,že na pitech to také není stejné.
TR byla namířena proti Lewisovi - nemůžu si pomoci.
Jinak pěkné a objektivní shrnutí.-
Petr
08:00 30.07.2014 109.81.245.XXXDíky za názor, Arnouxi. Všímám si, že více lidí podezírá Mercedes z toho, že jako německý tým jednou na Němce.
Podle mě to pravda není, což mi potvrzují jejich lidé, když se mám s nimi možnost bavit. Jde to vidět i z jejich řeči těla. Ostatně v tom závodě pak na Lewise netlačili, neopakovali mu tu hlášku - sami z toho byli nesví a chtějí to řešit.
Navíc jsme těsně za polovinou a byli by sami proti sobě, kdyby už chtěli jet pouze na jednoho jezdce. Mají dostatečný náskok. Kdyby chtěli dostat Rosberga před Hamiltona, jsou mnohem jednodušší a méně nápadné cesty, jak to udělat.
A k těm "pitům:" na Hockenheimu měl například Hamilton všechny tři zastávky rychlejší než Rosberg.
A jak moc je to německý tým? Motorárna v Brixworthu, továrna F1 v Brackley, ve vedení spousta Britů atd. Přijde mi, že lidé mají zkrátka spíše rádi kauzy a fantastické historky, leč pravda někdy bývá mnohem jednodušší.-
Arnoux
19:45 30.07.2014 217.66.164.XXXPetře už pro samotnou podstatu sportu,který máme rádi jsem potěšený tím co píšeš.Mercedes prošel za poslední roky vývojem a z týmu,který chtěl všechno hned,dost plakal a hledal chyby jinde jen ne u sebe se stala pokorná stáj,která ví že je potřeba moc pracovat a investovat aby se výsledek dostavil.A je to tady.
Pokud máš fakt takový pocit přímo v prostředí F1,je to všechno dobrý jde tedy opravdu o chybu v taktice,ale pořád je fair play přístup k oběma jezdcům.To je správné a dík za to.
Už něco pamatuju a ne vždy to tak ve špičkových stájích bylo a sám víš,že fanoušek tyhle věci nějak pozná.Měl jsem tedy špatný pocit a jsem rád.
-
-
Balun
15:28 30.07.2014 185.26.182.XXXPodle mě tragéd není, i když výsledky jsou tragédie, to snad vidí každej...
U Kimiho jsou problémy v soužití s autem, a rozhodně to nevidím tak, že Kimi potřebuje ideální auto, jinak jeho výsledky nestojí za nic.
Např. v r. 2012 s Lotusem zajížděl dobré výsledky už od začátku a to sám říkal že auto ještě rozhodně není ideálně nastavené (řízení) po několik velkých cen.
Ještě si pamatuju na jeho prohlášení že řízení je třeba přenastavit, protože na tom nebylo tak, aby mohl s autem jezdit to na co mělo a že dřív tenhle problém nemusel řešit protože jezdil u top týmů které měli kvalitní řízení.
No a teď má s tím samým ještě vetší problém u Ferrari . Pravděpodobně pokles "kvality" způsobený přechodem na Pull-rod, což je velká změna koncepce zavěšení, takže se s tím Ferrari muselo naučit pracovat.
S Pull-Rodem je další problém, když Kimi potřebuje upravit nastavení zavěšení, tak to trvá dlouho protože je to vlastnost Pull-rodu (málo místa, například pro úpravu zadního Pull-rodu je třeba sundat podlahu a převodovku) a odezva v nastavení je hůře předvídatelná než u Push-rodu (občas prostě nereaguje na změny nastavení podle očekávání), bohužel na nastavení není moc času, zvlášť letos, kdy je potřeba každý kilometr. Právě proto Ferrari pro Kimiho začalo vyvíjet vlastni aero díly které upraví styl řízení snadněji než nastavovaní Pull-rodu.
Alonsovi příliš nevadí změny v řízení/na předku auta, má jiné požadavky pro svůj jezdecký styl. Navíc s Pull-rodem jezdil už v Minardi. Nejspíš si ho sám vyžádal (změna řízení na předku mu tolik nevadí a kromě nevýhod má i výhody v níže položeném nosu a težišti auta.)
Chci říct, že jistě by se našlo i pro Fernanda auto s vlastnostmi ktére by byli absolutně nevyhovující pro něj, takže by ho na něm pravidelně porážel jiný z top pilotů, pro které by zase nebyly problém ty vlastnosti auta (kvůli odlišnosti jezdeckého stylu má každý slabinu jinde.)
Navíc se mi zdá že je Ferrari trochu neschopné (OK, možná moc silné slovo, ale zdá se mi že to je poslední dobou výsada všech top týmů. že jim to jde na 100% jen s jedním autem ), neříkám že Ferrari sabotuje Kimiho, ale stejně, 2× fail v kvalifikaci, navíc když si musí vyřvat pitstop, nebo v tréninku hlásit rádiem "s těmi přepínačí musíte byt opatrnější" apod...
Že by následek Montezemolova nápadu mít čistě italský tým? Naštěstí se už děje restrukturalizace, navíc se mi zdá že Kimi ten tým pomáha trohu budovat tím jak jim říká co mají dělat a co už znova ne . Podle mě Kimi zůstává pro příští rok, ale u Alonsa je to není tak jisté, ten odejde, když bude chtít (do lepšího.)-
anonym
19:20 30.07.2014 94.113.134.XXXTo je všechno hezké a je to i pravda, ale Kimi jezdí jako by měl minimálně o 200 koní v autě míň. Na to jak ho všichni chválili už od chvíle kdy nakoukl do F1, na ty ódy o supertalentu, to by měl jezdit fakt jinak. On je prakticky v každým závodě neviditelnej, tedy kromě těch momentů když ho někdo předjíždí. Každýmu pilotovi každý auto nesedne, to je jasné, ale velké šampiony dělá fakt, že i s plečkou dokážou udělat výsledek. Podobně jako FA v posledních sezonách u Ferrari či po svém návratu k Renaultu (nemluvím o tom sfixlovaným závodě - i když i to je mistrovství, využít příležitosti). Kimi svůj problém zmínil už dávno, po zisku titulu prohlásil, že ztratil motivaci, což se pak projevilo v následující sezoně. Po návratu k Renaultu byl chvíli pokropenej živou vodou, ale za to mohli kvality auta.-
anonym
14:48 31.07.2014 185.26.182.XXXKdyby jel jako bez 200 koní, jezdil by až táámhle za Caterhamem (jasně, vím že jsi to myslel obrazně .) Pár dobrých výkonů by se našlo, ale za Monako nemůže a Španělsko je zas jediný případ kde se dá říct, že ho Ferrari sabotovalo.
Vzhledem k tomu že Fernando je zvyklý na zavedenou filozofii vývoje aut Ferrari tak bylo jasné, že minimálně na začátku sezóny bude mít navrch, ze stejného důvodu pro něj znamená mít dobrý závod = 4., 5. pozice, mít super závod = 2., 3. pozice. U Kimiho to je 6. a 7. pro dobrý a 5. a 4. pro super závod. Dá se říct že se zvedá, ladění pokračuje v úspešném duchu (bylo vidět poslední 2 závody že se dokáže i aktvně bránit a útočit a nemusel se jen smířit s rolí mrchožrouta...)
Ale asi bych řekl že se shodnem na tom, že se neshodnem , nezbývá než počkat do konce sezóny a vidět co přinese.
-
-
-
-
-
-
skejpa
11:04 29.07.2014 88.146.158.XXXFerda a pneu ad: "V trénincích do té doby na měkkých pneumatikách nikdo 32 kol na měkké směsi nezvládl, což čekalo Alonsa, pokud by už neměl jet do boxů. Maximum bylo do té doby 21 kol, za chladnějších podmínek by to odpovídalo 25 kolům a při šetření gum 29 kol. Fernando předvedl neuvěřitelný výkon, když na nich dojel v dobrém tempu do cíle, čímž si zajistil stříbro."
---------------------
Technická. Ferrari, v době, když dávali na Fernandovo auto měkké pneumatiky, dávno vědělo, že těch 32 kol můžou dát. Kimi totiž na měkké sadě v tu chvíli odjel již 30 kol v slušném tempu (tudíž maximum 21 kol z tréninku už dávno neplatilo) a tak když vzali v úvahu úbytek hmotnosti díky palivu, bylo jasné, že těch 32 se dá zvládnout.
Tím nechci zpochybnit výkon Fernanda. Jen, že to nebyl takový risk... -
Aktuálně
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek