DISKUZE K ČLÁNKU Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Maďarsku?

Vývoj interních bitev mezi týmovými kolegy jsme sledovali i během 11. závodního víkendu sezóny 2014 na Hungaroringu. Jak si vedli piloti ve vzájemném srovnání v kvalifikaci i v závodě a jak jsou na tom v šampionátu před letní přestávkou?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Maďarsku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 31.07.2014 14:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 25 lidí) 29.07.2014 11:10
Nemáš tak úplně pravdu - z těch 30 kol jich 9… »
» Petr (Hlasovalo 25 lidí) 29.07.2014 11:36
Odkud myslíš, že by je vzali - pořád toho… »
» Pepan (Hlasovalo 22 lidí) 29.07.2014 11:14
"Tour de Hospital" To je pěkné. Moc… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    158.193.80.XXX
    Felípek má v tomto roku zase smolu,... ...a nakladá mu aj Valtteri. 02 Snáď v druhej polovoci sa to zlepší. 01

    + 13 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    Kimi No musím říct,že je Kimi ve srovnání s Alonsem naprostý tragéd.Tomu, že by ho porážel jsem nikdy nevěřil,ale tohle je strašidelný.Po sezoně ho vymetou,to snad nemůže dopadnout jinak a bude litovat těch posledních dvou závodů v Lotusu.Takový auto se nesmí odmítat.Pilot ho mockrát v životě nemá.
    Jen nechápu jak už má své kritiky přesvědčit,že je tak dobrý,než tímhle? Zadupal Kimiho totálně do země!

    Petře můj názor na tvé hodnocení v článku TR Mercedesu.
    Já si nemyslím,že by to udělali jak píšeš z důvodu kontaktu s Ferrari.V danou chvíli totiž nikdo od nich nemohl tušit dvě věci.Za prvý výkon Alonsa na starých gumách - byl už vlastně odepsaný a zběsilé tempo Redbullu ke konci závodu na nových.

    V danou chvíli Mercedesy de facto závodily spolu a lahůdku která vznikla na závěr,namohl nikdo tušit.
    Já si prostě myslim,že i když žvaní že nechávají jezdce závodit ,ve skutečnosti je už Rosberg jedničkou a TR mu měla pomoci.Zdá se mi i,že na pitech to také není stejné.
    TR byla namířena proti Lewisovi - nemůžu si pomoci.

    Jinak pěkné a objektivní shrnutí.01

    + 14 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Díky za názor, Arnouxi. Všímám si, že více lidí podezírá Mercedes z toho, že jako německý tým jednou na Němce.

      Podle mě to pravda není, což mi potvrzují jejich lidé, když se mám s nimi možnost bavit. Jde to vidět i z jejich řeči těla. Ostatně v tom závodě pak na Lewise netlačili, neopakovali mu tu hlášku - sami z toho byli nesví a chtějí to řešit.
      Navíc jsme těsně za polovinou a byli by sami proti sobě, kdyby už chtěli jet pouze na jednoho jezdce. Mají dostatečný náskok. Kdyby chtěli dostat Rosberga před Hamiltona, jsou mnohem jednodušší a méně nápadné cesty, jak to udělat.
      A k těm "pitům:" na Hockenheimu měl například Hamilton všechny tři zastávky rychlejší než Rosberg.
      A jak moc je to německý tým? Motorárna v Brixworthu, továrna F1 v Brackley, ve vedení spousta Britů atd. Přijde mi, že lidé mají zkrátka spíše rádi kauzy a fantastické historky, leč pravda někdy bývá mnohem jednodušší. 03

      + 14 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        Petře už pro samotnou podstatu sportu,který máme rádi jsem potěšený tím co píšeš.Mercedes prošel za poslední roky vývojem a z týmu,který chtěl všechno hned,dost plakal a hledal chyby jinde jen ne u sebe se stala pokorná stáj,která ví že je potřeba moc pracovat a investovat aby se výsledek dostavil.A je to tady.

        Pokud máš fakt takový pocit přímo v prostředí F1,je to všechno dobrý jde tedy opravdu o chybu v taktice,ale pořád je fair play přístup k oběma jezdcům.To je správné a dík za to.

        Už něco pamatuju a ne vždy to tak ve špičkových stájích bylo a sám víš,že fanoušek tyhle věci nějak pozná.Měl jsem tedy špatný pocit a jsem rád.







        + 14 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Balun

      185.26.182.XXX
      Podle mě tragéd není, i když výsledky jsou tragédie, to snad vidí každej...
      U Kimiho jsou problémy v soužití s autem, a rozhodně to nevidím tak, že Kimi potřebuje ideální auto, jinak jeho výsledky nestojí za nic.
      Např. v r. 2012 s Lotusem zajížděl dobré výsledky už od začátku a to sám říkal že auto ještě rozhodně není ideálně nastavené (řízení) po několik velkých cen.
      Ještě si pamatuju na jeho prohlášení že řízení je třeba přenastavit, protože na tom nebylo tak, aby mohl s autem jezdit to na co mělo a že dřív tenhle problém nemusel řešit protože jezdil u top týmů které měli kvalitní řízení.
      No a teď má s tím samým ještě vetší problém u Ferrari 06. Pravděpodobně pokles "kvality" způsobený přechodem na Pull-rod, což je velká změna koncepce zavěšení, takže se s tím Ferrari muselo naučit pracovat.
      S Pull-Rodem je další problém, když Kimi potřebuje upravit nastavení zavěšení, tak to trvá dlouho protože je to vlastnost Pull-rodu (málo místa, například pro úpravu zadního Pull-rodu je třeba sundat podlahu a převodovku) a odezva v nastavení je hůře předvídatelná než u Push-rodu (občas prostě nereaguje na změny nastavení podle očekávání), bohužel na nastavení není moc času, zvlášť letos, kdy je potřeba každý kilometr. Právě proto Ferrari pro Kimiho začalo vyvíjet vlastni aero díly které upraví styl řízení snadněji než nastavovaní Pull-rodu.
      Alonsovi příliš nevadí změny v řízení/na předku auta, má jiné požadavky pro svůj jezdecký styl. Navíc s Pull-rodem jezdil už v Minardi. Nejspíš si ho sám vyžádal (změna řízení na předku mu tolik nevadí a kromě nevýhod má i výhody v níže položeném nosu a težišti auta.)
      Chci říct, že jistě by se našlo i pro Fernanda auto s vlastnostmi ktére by byli absolutně nevyhovující pro něj, takže by ho na něm pravidelně porážel jiný z top pilotů, pro které by zase nebyly problém ty vlastnosti auta (kvůli odlišnosti jezdeckého stylu má každý slabinu jinde.)
      Navíc se mi zdá že je Ferrari trochu neschopné (OK, možná moc silné slovo, ale zdá se mi že to je poslední dobou výsada všech top týmů. že jim to jde na 100% jen s jedním autem 17), neříkám že Ferrari sabotuje Kimiho, ale stejně, 2× fail v kvalifikaci, navíc když si musí vyřvat pitstop, nebo v tréninku hlásit rádiem "s těmi přepínačí musíte byt opatrnější" apod...
      Že by následek Montezemolova nápadu mít čistě italský tým? 12 Naštěstí se už děje restrukturalizace, navíc se mi zdá že Kimi ten tým pomáha trohu budovat tím jak jim říká co mají dělat a co už znova ne 12. Podle mě Kimi zůstává pro příští rok, ale u Alonsa je to není tak jisté, ten odejde, když bude chtít (do lepšího.)

      + 15 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        94.113.134.XXX
        To je všechno hezké a je to i pravda, ale Kimi jezdí jako by měl minimálně o 200 koní v autě míň. Na to jak ho všichni chválili už od chvíle kdy nakoukl do F1, na ty ódy o supertalentu, to by měl jezdit fakt jinak. On je prakticky v každým závodě neviditelnej, tedy kromě těch momentů když ho někdo předjíždí. Každýmu pilotovi každý auto nesedne, to je jasné, ale velké šampiony dělá fakt, že i s plečkou dokážou udělat výsledek. Podobně jako FA v posledních sezonách u Ferrari či po svém návratu k Renaultu (nemluvím o tom sfixlovaným závodě - i když i to je mistrovství, využít příležitosti). Kimi svůj problém zmínil už dávno, po zisku titulu prohlásil, že ztratil motivaci, což se pak projevilo v následující sezoně. Po návratu k Renaultu byl chvíli pokropenej živou vodou, ale za to mohli kvality auta.

        + 16 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          185.26.182.XXX
          Kdyby jel jako bez 200 koní, jezdil by až táámhle za Caterhamem 12 (jasně, vím že jsi to myslel obrazně 03.) Pár dobrých výkonů by se našlo, ale za Monako nemůže a Španělsko je zas jediný případ kde se dá říct, že ho Ferrari sabotovalo.
          Vzhledem k tomu že Fernando je zvyklý na zavedenou filozofii vývoje aut Ferrari tak bylo jasné, že minimálně na začátku sezóny bude mít navrch, ze stejného důvodu pro něj znamená mít dobrý závod = 4., 5. pozice, mít super závod = 2., 3. pozice. U Kimiho to je 6. a 7. pro dobrý a 5. a 4. pro super závod. Dá se říct že se zvedá, ladění pokračuje v úspešném duchu (bylo vidět poslední 2 závody že se dokáže i aktvně bránit a útočit a nemusel se jen smířit s rolí mrchožrouta...)

          Ale asi bych řekl že se shodnem na tom, že se neshodnem 04, nezbývá než počkat do konce sezóny a vidět co přinese.

          + 13 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • ABC

    109.81.210.XXX
    Motory Jak je to s tim Hamiltonem? Nerikali, ze mu museli menit po pozaru motor i prevodovku? Pritom ma porad stejny pocet jako pred zavodem. Nebo pouzili jeste nejaky stary motor?

    + 16 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    "Tour de Hospital" To je pěkné. Moc děkuji redakci.01

    + 22 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Ferda a pneu ad: "V trénincích do té doby na měkkých pneumatikách nikdo 32 kol na měkké směsi nezvládl, což čekalo Alonsa, pokud by už neměl jet do boxů. Maximum bylo do té doby 21 kol, za chladnějších podmínek by to odpovídalo 25 kolům a při šetření gum 29 kol. Fernando předvedl neuvěřitelný výkon, když na nich dojel v dobrém tempu do cíle, čímž si zajistil stříbro."
    ---------------------

    Technická. Ferrari, v době, když dávali na Fernandovo auto měkké pneumatiky, dávno vědělo, že těch 32 kol můžou dát. Kimi totiž na měkké sadě v tu chvíli odjel již 30 kol v slušném tempu (tudíž maximum 21 kol z tréninku už dávno neplatilo) a tak když vzali v úvahu úbytek hmotnosti díky palivu, bylo jasné, že těch 32 se dá zvládnout.
    Tím nechci zpochybnit výkon Fernanda. Jen, že to nebyl takový risk... 14

    + 21 / − 21

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Nemáš tak úplně pravdu - z těch 30 kol jich 9 strávil za safety carem při velmi pomalém tempu. Ze zbylé části - 21 kol - jich pak bylo hodně na osychající, mnohem chaldnější trati, kdy na ně nemohl tlačit. Jasné tedy nebylo vůbec nic. 03

      + 25 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        88.146.158.XXX
        OK, asi jsi mě ukamenoval argumenty 11 Na ten SC jsem zapomněl :) No nicméně měli určitě signály, že to půjde :-)

        + 14 / − 17

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Odkud myslíš, že by je vzali - pořád toho Kimiho? Mimochodem sám Fernando přiznal, že se rozhodli to risknout až v průběhu toho posledního stintu.

          + 25 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Mi se líbí že Ferrari tentokrát zariskovalo a ten risk jim vyšel. V minulosti jsme mnohokrát viděli, že ve volbě strategie byli příliš opatrní a doplatili na to ztrátou bodů.

            + 19 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • skejpa

            skejpa

            88.146.158.XXX
            Zariskovali protože tušili, že by to mohlo vyjít. Nejel dokonce i Fernando chvíli za SC ? A Kimi očividně taky nehlásil problémy s pneu před prvním přezutím, tak to prostě riskli. Nepřipadalo mi to tak extrémní.

            + 13 / − 18

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Karel

              109.81.245.XXX
              Alfons v tom posledním stintu o 31 kolech za SC nejel ani chvíli. A jak mohl Kimi hlásit problémy s pneu, když jezdili pomalu za polomokra - viz ten graf s časy.

              + 22 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama