DISKUZE K ČLÁNKU Alonso vítězí, nabouraný Räikkönen druhý

ČÍNA - ZÁVOD; Ferrari s Alonsem byli nejrychlejší. Räikkönenn s lehce poškozeným předním křídlem dokázal porazit Hamiltona. Vettelovi se nepodařilo probojovat na stupně vítězů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso vítězí, nabouraný Räikkönen druhý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 121, poslední 17.04.2013 12:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jako (Hlasovalo 33 lidí) 14.04.2013 12:26
No nechci predbihat,ale dnes se mozna ukazalo ze… »
» odin (Hlasovalo 31 lidí) 14.04.2013 11:13
GP Číny Alonso dokázal, jaký je to pilot a jak… »
» Frciiik (Hlasovalo 22 lidí) 14.04.2013 11:06
Perez Perezovi je očividně jedno, za koho jede,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

XR

109.81.245.XXX
Já tvoji schopnost přemýšlet nenapadal. Co to o tobě vypovídá?

+ 11 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Věděl jsem, že Raikkonen nepojede na dvě zastávky (jak zmínil Duncan), když jim to loni nevyšlo ani na tři. Letos jsou směsi pneu ještě o trochu měkčí, tak to bylo dost nereálné. Navíc nepotřeboval nijak riskovat, když startoval z první řady. Zkrátka těch indicií bylo dost, když bys byl schopen trošku přemýšlet.13

+ 10 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

109.81.245.XXX
Vždyť Raikkonen udělal v Číně to stejné, co loni - podívej se, kdy zajel naposledy do boxů a jak dlouhý stint odjel. Stavěl už tři kola po Pérezovi, který jel na dvě zastávky, a to mu zbývala už jen použitá středně-tvrdá směs! Bylo to na hraně a přiznává to i Lotus. Tohle jsi věděl, že udělají?

+ 9 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Žádnej borec nejsem, ale o tebou zmíněném Raikkonenovi jsem "věděl", že riskovat s pneumatikami nebude. Jednoduše proto, že loni to zkusili a místo 18-ti bodů za druhý flek nezískal nic. Předpokládám, že se každý snaží poučit. A platí to v případě Lotusu i např. RBR. Proto jsem i trošku předpokládal podobnou taktiku Webbera (z boxů) jako měl Vettel. Ano dva SC Vettelovi rozhodně pomohly, ale i tak by si pro nějaké body dojel. Podle mne je 6-7 místo reálné v případě startu TOP týmu z konce roštu (nebo z boxů). Ale v tom se asi neshodneme.
2) Uvádíš příklady, které jsou mimo realitu o které se bavíme. Zásek Kimiho za Massou, díky nastavení. Právě že v přenastavení vidí onu výhodu startu z boxů. Ta záseky hodně eliminuje.
3) Ano jde o dohady. Na konci sezóny si to povíme, nakolik byly reálné. Já tvrdím už dnes, že Webber v RBR končí. I když vím, že vás, obhájce RBR a Vettela, s těmito názory neskutečně ser..u.12
4) U Ferrari se jezdí na jedničku a dvojku snad už od začátku. Nepopírám žádné pouštění, ale vždy bylo ve prospěch bodově lépe postaveného pilota. Dokud jsou na tom oba stejně (v začátku sezóny) mají možnost závodit i mezi sebou. Mně je na tom sympatické, že tuto skutečnost nikde nevykřikují a jednoduše se děje. Sezóny (Raikkonen,Massa) jsou toho důkazem. Naproti tomu RBR jen kecá do médií o rovnosti obou pilotů a TR používají už v začátku sezóny a dokonce upřednostňují Vettela i když je na tom Webber bodově stejně.

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.102.3.XXX
1) Jestli dokazes pred zavodem napsat prubeh 8 pilotu na zaklade casu z treninku a kvalifikace, potom jsi borec, ja to vcera netusil jak si hosi stoji a treba jsem si rikal, ze Kimi to zkusi mozna na 2 zastavky apod.
2) Z hlediska stihaciho zavodu je podle me dnes kvuli pneumatikam, ktere je treba setrit a nejde cely zavod jet na plny knedlik stihaci jizdu, tezke predvitat, jak se bude prokousavat top pilot. Vypravej Kimimu ze neni problem nejaky zasek v USA2012, kdy byl sice na kolo vyrazne rychlejsi, nez Massa, ale kvuli nastaveni vozu nemel ani s DRS sanci Massu na rovince predjet. Nesmis brat v potaz pouze pozitivni pripady.
3) Spatne jsem pochopil tvuj vyraz "hodit pres palubu". Tys asi myslel, ze uz ted s nim nepocitaji pro pristi sezonu. Ja myslel, ze na nej budou kaslat uz tuhle sezonu a proto jsem s tebou nesouhlasil. Jestli za RB bude zavodit pristi sezonu nevis o nic lepe nez ja teda pokud nemas informace z nejuzsiho vedeni RB, ktere zna par lidi na svete. Takze se muzeme pouze dohadovat, nejake relevantni informace nema ani jeden z nas a proto to nema cenu resit. Z meho pohledu je Mark pro RB platnym pilotem, ktery tam ma svoje misto i pro dalsi sezony a prijde mi to zatim jako nejpravdepodobnejsi varianta. Ale mame za sebou 15% sezony a jak vime, rozhodnuti takhle brzo se v F1 nedela prakticky nikdy, takze jsou to pouze spekulace.
4) S posledni casti si dovolim nesouhlasit. A to z jednoho zcela evidentniho duvodu. Pousteni poizice v zavode. Nepamatuju si, ze by Mark poustel Seba, jako by dostaval kolo a mavali mu modryma vlajkama, jako jsme to nescetnekrat videli v podani Felipeho. Ferrarri bylo v poslednich sezonach v tomhle opravdu extrem.

+ 4 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Pardon,.. ...pneumatiky Pirelli, stará bolesť F1. 02

+ 11 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Počkáme, uvidíme. 03

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Věštecké schopnosti nemám, ale zkušenosti nějaké ano.
Rosberg: Možná máš pravdu, že dělám unáhlené soudy. Ale neposuzoval jsem počet získaných bodů. To by opravdu nebylo fér. Posuzuji, jak na tom oba piloti byli do chvíle, než Rosberg z obou závodů odstoupil a než dostal pokyn nepředjíždět. Konkrétně v Číně už nebylo pochyb, že na tom byl Ham lépe. A i když se nepatrně propadal (z čela na 3.místo), v souboji s nejlepšími, Rosberg se také propadl v souboji s "horšími". Jednoduše si nemyslím, že by se před Lewise dostal, kdyby neskončil předčasně. Ale máš pravdu, počkejme alespoň do půlky sezóny. 14

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Mezi jednotlivými týmy jsou určité rozdíly ve výkonnosti. A dovolím si tvrdit, že kdokoliv z nás dokáže bez jakýchkoliv příprav předvídat jak dopadnou souboje mezi silnou čtyřkou a ostatními. Ty a Mike vycházíte z předpokladů, že piloti Ferrari, Lotusu, RBR, Mercedesu a časem i McLarenu, mají obrovské problémy prokousat se přes ostatní z konce startovního pole. Tak to ale není. Prokoušou se všichni, rozdíl je jen v tom, jak dlouho jim to bude trvat. Jediná proměnná je kolize se slabším, ale o to ambiciózním pilotem. Jednoduš nepovedená kvalifikace, ještě není pro tyto týmy katastrofou a důvodem k odepsání závodu. Nebylo tomu tak ani dříve, kdy ještě neexistovaly DRS a KERS a není tomu ani dnes. Právě, že změnou strategie a možností výběru pneu mohou tito piloti silných stájí eliminovat hendykep v postavení na startu. Namátkou, Alonso v Monaku 2010, Kimi v Japonsku 2005 a kdybych zapátral v paměti dám ještě další příklady Schumi, Hamík...
Nesouhlasím s tím, že pokaženou kvaldou nemohl Webber dojet pro body. Škoda, že měl kolizi, jinak jsem přesvědčen, že by body bral docela slušné.
Ty myslíš, že Webbera hodili přes palubu a v ten moment mu to také oznámili? Tak to jsi naivní a nebo se naivním děláš. Chlapče tomu budou do konce sezóny tvrdit, jak s ním počítají a jak má stejné podmínky jako Vettel.12 A před podpisem smlouvy mu oznámí, že mají podepsaného pilota XY (už od jara)18 18 18
Četl jsi jak to bylo s Hamem u McLarenu? Přestup byl upečen a tajili to tajili 3 měsíce. Proč by se už dnes nemohli poohlédnout po vhodném nástupci za Webbera i u RBR?
S posledním odstavcem se dá celkem souhlasit. Jen situaci u Ferrari vidím podobnou jako u RBR. S jediným rozdílem. Ferrari se nesnaží (po povolení TR) upřednostňování Alonsa kamuflovat a zapírat. V RBR je Webber za stejnou onuci jako Massa u Ferrari akorát, že mu lžou o jeho rovnosti s Vettelem a podvádí ho. Proto tam jsou napjaté vztahy a proto se tu s vámi hádám. Já na rozdíl od vás dvou nemám problém vidět věci tak jak jsou. A nemám problém přiznat, že můj oblíbenec je "protěžován", když je to pravda. Fandím Kimimu a klidně přiznám, že má k dispozici lepší techniku Každý objektivní člověk vidí, že je Alonso upřednostňován, Vettel to samé, Kimi jakbysme a Hamík taktéž. Nebo si zase podle tebe vymýšlím a kecám nesmysly?

+ 7 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001081

uzivatel001081

85.237.230.XXX
A hlavne by lahsi monopost nezral tolko gumy. Potom by aj ta makka zniesla o nieco viac.

+ 6 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Pěkně napsané. 01

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ono jde o to, že těmi příspěvky naznačuješ, že nejde o náhodu. Buď je to náhoda (neúmyslná chyba), nebo úmysl. Nic mezitím neexistuje. Takže pokud něco takového "předvídáš" pak za tím asi vidíš úmysl. Předpokládám, že nemáš věštecké schopnosti o poruchách vozů. Proto se nediv, že pak na to reaguji.
Co se týká Rosberga, počkal bych na nějaké závody kdy dojede. Dělat je po pár kolech mi nepřijde fér. Ten jeden co dokončili mne o Lewisově nadvládě určitě nepřesvědčil. 03 Kdybych to bral jako ty, ihned bych obvinil Mercedes z podrazáctví pro Nicovi. Ze 3 závodů měl 2x poruchu a 1x dostal příkaz Hama nepředjíždět. Není to moc velká náhoda?
Aby bylo jasno, pro mě je to náhoda (až na tu hlášku)! Nemyslím si, že chtějí Nicovi škodit a čekám, že se k němu budou dál chovat férově. 03

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Víš nepochopil (nebo nechtěl) jsi, že ty teorie (pro mě logičtější) vymýšlím jen proto, abych vyvrátil tu tvoji (pro mě nelogickou). Pořád si myslím, že má Seb asi lepší podmínky a větší sympatie RB (to křídlo), ale NA DRÁZE se to projevuje jen v míře obvyklé u ostatních stájí. Jako v Brazílii, kde Markovy už o nic nešlo, nebo hlášky aby na sebe neútočili na konci závodu. RB podle mě Markovi žádný naschvály nedělá. Chyby se sávají všude. 03

+ 7 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
Ano simulace zavodu se delaji, ale jednoduse neverim tomu, ze v tak nabitem vikendu jakym zavodni vikend je maji Sefove tymu cas svolavat svoje tymove inzenyry a ladit s nema strategii zavodu tak aby se tymovi kolegove nepotkali na trati. To je pro me naprosto silena myslenka. Pro ne je kazda sekunda draha a jsou radi, ze dokazou pripravit 2-3 strategie aby mohli reagovat na ruzne situace v zavode. A ty se nam snazis rict, ze oni do toho jeste daji dalsi promennou, takze tech strategii by potrebovali daleko vic apod. To je neco podobneho, jako by minulou sezonu tymy pri kvalifikaci kalkulovaly postaveni svych pilotu na trati tak, aby po startu neprisli do blizkosti Grosjeana, ktery mel ze 14 zavodu 11 kolizi v prvnich kolech. To je proste nesmysl 13
Kdyz nekoho hodim pres palubu, jak bys po nem mohl chtit, aby mel motivaci ziskat body pro tym a pomoci vyhrat dalsi PK?
Mark taky dostal prikaz aby okamzite zastavil. On prece nezastavil proto, ze mu dosel benzin, ale na prikaz tymu. Jednoduse nevidim absolutne zadny rozdil mezi kvalifikacemi Barcelonou, Abudabi 2012 vs Cina 2013.
Abych to uzavrel. Urcite panuje nejake pnuti a atmosfera v RB mezi obema piloty nebude idealni. Ano, vedeni tymu by v idelanim pripade chtelo zavody kde RB ziska doubly a hosi budou od sebe nejblize 10 sekund. Ale nemyslim si, ze v tymu pred zavodem premysleji o tom, jak to udelat, aby se Mark se Sebem na trati nepotkali a jejich jedinou prioritou je do cile privest co nejvetsi kvantum bodu. Staci si vybavit jenom v poslednich sezonach souboje Lewise s Jensonem, Rosberga se Schumim a dalsi a dojde ti, ze jako v bavlnce se k sobe chovaji pouze u Ferrarri, kde byl v minulych 3 sezonach Massa za onuci(at uz pravem nebo nepravem, to ted nebudeme resit), zatimco v jinych stajich to pri soubojich tymovych kolegu na trati hodne jiskrilo a i dalsi tymy si v takovych situacich preji jedine. Aby oba vozy dojely do cile a nic jineho. Pro tym jako takovy vcetne jeho nejvyssiho vedeni je PK daleko cennejsi, nez pohar jezdcu a proto je krajne nepravdepodobne, ze by zamerne sabotovali svoji vlastni praci aby mel jeden pilot snazsi cestu na ukor druheho. Protoze takovym zpusobem se PK nevyhrava 03

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Som čakal,.. ...že Ferrari zaútočí vo vhodnej chvíli a stalo sa. Fernando vyhral, lebo mal najlepšiu závodnú rýchlosť, potom Kimi a nakoniec Lewis, čo ukázalo, že Mercedesu ešte niečo málo chýba, aby okrem dobrej kvalifikačnej rýchlosti, malo aj dobrú závodnú konzistenciu. Od Felipeho som však čakal lepšie umiestnenie, lebo začal veľmi dobre, len potom akosi poľavil vo svojom snažení, alebo mu auto nefungovalo tak, ako potreboval. 11

+ 9 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

*04*

141.170.128.XXX
... narazil jsem náhodně na YT na videoblog české komentátorské dvojky po GP China a myslím, že tady nějaká sebereflexe nehrozí ... samozřejmě zhodnoťte sami ...04

+ 8 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Ano závod je dynamický a nějak se vyvíjí. To máš pravdu. Na druhou stranu existují simulace, pomocí kterých týmy poměrně přesně dokáží předpřipravit strategii. Je mi jasné, že s kolizemi, nebo záseky asi těžko mohou počítat. Ale v rámci předzávodní strategie to mohl mít RBR naplánováno tak, jak se domnívám.
Netvrdím, že to je pravda, jen, že to tak mohlo být. Bohužel okamžitě tím zvednu Mika a Duncana, kteří se snaží pomocí podsunutých nesmyslů vyvrátit vše, co jsem napsal.18
V případě Mika a našich loňských diskuzí na téma TR u RBR jsem si žádné legrace ani ironie nevšiml.
Vysvětlení k porovnání mých dvou vět. Netvrdím, že Red Bull schválně poškodil (někdo šel a přenastavil tankovací zařizení) MW. Ale když už se to stalo, určitě v tom nechali Marka vykoupat. Stejně jako v Malajsii. Tým musel vědět a také věděl, že má Mark málo paliva. Tým musel vědět a také věděl, že Vettel Marka jedoucího v úsporném režimu, stahuje. Přesto ani v jednom případě nastalou situaci neřešili. V tom vidím podraz.
U McLarenu loni alespoň Hamovi ohlásili, aby zastavil, že má poruchu a snažili se to uhrát. A i když se mi to nelíbilo a byl jsem rád, že jim to neprošlo, bylo z toho jasné, že chtějí Lewisovi pomoci (i zoufale).
Webbera podle mne už hodili přes palubu. Nebo ty si myslíš, že ne? Potřebují z něho jen vyždímat nějaké body do PK .03

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

89.29.32.XXX
narocne premysleni to neni, ale vyvoj na trati byl dost nepredvidatelny viz. napr. zaseknuti Seba za Hulkem a proto nebylo predem jasne, ve kterych kolech bude Seb stavet. Stejna tak u Marka to bylo urcite pruzne podle vyvoje. Z toho vyplyva, ze tvoje teorie o tom, ze to RB mel vyborne vymyslene pred zavodem jednoduse silne pokulhava. V zavode ktery je dynamicky a neda se rict, co vsechno se stane, jak se zachova zbylych 20 jezdcu a na trati nastavit zastavky presne jak potrebujes pred samotnym startem je prakticky nemozne.
Tobe Mike mozna pripada komicky, ale u tebe je spise smutne, ze nechapes, ze Mike mysli vsechny narazky na RB a TR pouze ironicky a je silene, kolik lidi jako ty se na tohle chytne a vznikne flame.
"Já jsem nikde nenapsal, že by RBR schválně poškozoval Webbera." - "Ale RBR nechal Marka, aby mu došlo na trati. Náhoda?" A dalsi tvoje spekulace a jine veci svedci pouze o opaku. Na rozdil od Mika ty nikde ani naznakem nerikas, ze to myslis pouze ironicky. Proto se nediv 20

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Nech těch keců. Schumi "vyvíjel" Mercedes tři roky a skončilo to fiaskem. Přišel do týmu, který byl nástupcem držitele Poháru konstruktérů. A jen začal svoji "vývojářskou" činnost, padali v PK dolů. A k tomu ještě nutno dodat, že jim body zajišťoval především Rosberg. A přitom Schumi "vyvíjel " auto pro sebe, nikoliv pro Rosberga. Právě dnes je vidět, jaký pokrok tým udělal, když nemá svázané ruce "vývojem" pro Schumiho.02

+ 16 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Ne, Šéfové slabších stájí nejsou hloupější než Odin. Oni jsou chytří jako Duncan66 a proto jezdí kvalifikaci se závodním nastavením12 A tak se jim nevyplatí startovat z boxů, když nemají co přenastavovat.18 18 18
Logické vysvětlení hloupých otázek, ne?14

+ 8 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu