Williams FW32 - Vývoj vozu od představení po Barcelonu (1. část)

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 23. května 2010, 16:30 Google+

Williams během zimních testů předváděl velmi slibnou formu, proto jeho výkony v úvodních závodech byly spíše zklamáním. V první části se podíváme stručně na soupis změn na voze FW32, k nimž došlo od slavnostního představení po Velkou cenu Španělska a kterými chtěl zvýšit jeho konkurenceschopnost. Ve druhé části, kterou zveřejníme zítra, si je podrobněji rozebereme.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 23.05. 16:31) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Po poslední Velké ceně Monaka mu s osmi body průběžně náleží až 7. příčka v šampionátu konstruktérů a rozhodně tak zaostává za svými cíly, které si před letošní sezónou vytýčil.

Jezdeckou dvojici tvoří zkušený Rubens Barrichello, který vyválčil pro tým 7 bodů (10. v Bahrajnu, 8. v Austrálii a 9. v Barceloně) a perpektivní mladík Nico Hülkenberg, jenž zatím vybojoval v Malajsii jediný bod. Po neuspokojivém začátku Williams prohlásil, že se během nadcházejících závodů zaměří na neustálý vývoj monopostu FW32.

Ve svém programu se soustředí na tři významné oblasti: aerodynamickou efektivitu, výkonnost motoru Cosworth a vlastní převodovky. Významné změny hodlají představit příští víkend v Turecku.

(Internetové stránky týmy naleznete na adrese www.attwilliams.com. Claire Williams z marketingového oddělení si smazala profil na Twitteru, zprávy zevnitř týmu proto nově sledujte zde: WilliamsF1Team).

Shrnutí změn od představení po Velkou cenu Španělska

Změny od představení
williams_bahrajn
1. Přepracované (dvakrát) otvory pro vstup vzduchu na přední straně bočnic. Došlo k jejich zmenšení
2. Přepracované brzdové kanálky. Spodní část byla uzavřena a na jejich horní straně přibylo křidélko
3. Bočnicové panely (psali jsme o nich v dřívějším článku zde)
4. Přepracovaný splitter – aerodynamický prvek pod nosem rozdělující vzduch
5. Úprava kapotáže na zádi – nové asymetrické otvory kolem výfuku (na levé straně větší)
6. Velké změny na difuzoru
7. Tým zkoušel během zimních testů v Barceloně žraločí ploutev
8. V Bahrajnu se objevilo přepracované zadní křídlo s větším otvorem ve střední části hlavního profilu
    místo ve druhém profilu
9. V Bahrajnu se objevil tenký výřez ve spodní části krytu motoru na zádi z důvodu lepšího chlazení.

Změny po Bahrajnu
williams_australie
1. Symetrické menší otvory kolem výfuků

Změny po Austrálii
williams_malajsie
1. Asymetrické otvory kolem výfuku (větší na levé straně)
2. Přidavný otvor v horní části nosu (periskop) před kokpitem kvůli chlazení elektroniky v kokpitu a
    pilota kvůli horkému malajskému podnebí

Změny po Malajsii
williams_cina
1. Tým otestoval systém pro oddělování vzdušných proudů na zadním křídle
2. Nové přední křídlo
3. Z nosu byl odstraněn periskop

Změny po Číně
Williams_barcelona
1. Zrcátka uchycená ke kokpitu
2. Asymetrické vstupní otvory pro vzduch v přední části bočnic
3. Nová převodovková skříň, která umožnila úpravy difuzoru
4. Přepracovaný difuzor
5. Nový sponzoři na zadním křídla (Thomson, Reuters místo kampaně "Make roads safe")

Zítra budeme pokračovat podrobnějším rozborem popsaných změn. Další fotografie Williamsu si  můžete prohlédnout zde.

Vytisknout

Diskuze: Williams FW32 - Vývoj vozu od představení po Barcelonu (1. část)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 23.05.2010 16:31 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Lewis Hamilton o svém soukromí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  2. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  3. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud