Švédská továrna Saabu ožije. Zejména za slunečného počasí budou majitelé Sono Sion milovat

-mdo / AutoRoad.cz, 20. dubna 2019, 11:59 Google+

Solární panely se na automobilech objevují již delší dobu, souží však jen k pohonu systémů jako klimatizace apod. Elektrický hatchback Sion však díky své karosérii pokryté solarními panely dokáže ze slunčního svitu získat tolik energie, že mu to stačí i k samotnému pohonu vozidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sono Sion

Sono Sion | foto: Sono Motors

Sdílejte článek

NEVS, neboli New Electric Vehicle Sweden se dostal ke zbytkům po Saabu v roce 2014 a dokonce na krátkou dobu restartoval ve Švédsku výrobu původní spalovací 9-3. Tehdy ještě pod jménem Saab, o to však v následujících letech přišel, když majitel názvu, švédská zbrojovka Saab neprodloužila NEVS licenční smlouvu z důvodu finanční nestability. Ani to však Číňany nezastavilo, výrobní linku na 9-3 druhé generace přesunuli do Číny, a začali pracovat na elektrifikaci tehdy už poněkud zastaralého modelu.

img-responsive

Sono Sion | foto: Sono Motors

Švédská továrna v Trollhättan však od té doby stála a NEVS se snažil ji najít využití. Nedávno jsme psali o vytvoření společného podniku mezi NEVS a Koenigsegg, kterému se tím kromě přísunu peněz otevřela také možnost výroby v bývalé továrně Saabu pro některý ze svých budoucích a víceobjemových vozů.

Ještě dříve se ale ve Švédsku začne montovat automobil nazvaný Sono Sion. Německý startup své první vozidlo představil minulý rok a ihned zaujal netradičním přístupem. Většina karosérie elektrického hatchbacku je totiž pokryta 330 solárními panely. Další zajímavostí je i palubní systém filtrace vzduchu, který využívá mech. Ten je viditelný i na palubní desce a dokáže vyfiltrovat až 20 % pevných částic ze vzduchu v kabině. 

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Sion by měl díky své vodou chlazené 35 kWh baterii ujet až 255 kilometrů v cyklu WLTP a samozřejmě jej lze dobíjet zapojením k běžné nabíječce. Parkování na slunci však poskytne dodatečnou energii, běžný den v Německu by dle Sono Motors měl dodat až 30 kilometrů dojezdu. Elektrický motor s výkonem 120 kW a 290 Nm dokáže malý hatchback rozjet na 140 km/h, se zrychlením z nuly na sto pod 9 sekund. 

zdroj: fullychargedshow

Produkce ve švédské továrně začně přístí rok, s odhadem výroby asi 43 tisíc kusů ročně. Sono plánuje během dalších osmi let postavit 260 tisíc kusů svého prvního modelu. Finální cena by se měla pohybovat kolem 25500 EUR a Sono Motors již evidují přes 9800 objednávek. 

Vytisknout

Diskuze: Švédská továrna Saabu ožije. Zejména za slunečného počasí budou majitelé Sono Sion milovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Jeep Commander PHEV

Už i Jeep začíná elektrifikovat, představil Commander Plug-in Hybrid

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud