který je jako první vybaven systémem, jež umožňuje zastavení a opětovné okamžité nastartování motoru v každé situaci, kdy vůz stojí a přitom motor běží (zastavení na semaforu, dodávka zboží do obchodů, hustý provoz s častými zastávkami automobilu, atd.). Tato novinka skupiny PSA Peugeot Citroën se bude snoubit s jinou špičkovou technologií, která již byla na modelu C3 uvedena na trh, a to s manuální elektronicky řízenou převodovkou SensoDrive. Nejprve bude tato technolgie představena na voze s benzínovým motorem.
Úspora spotřeby paliva, jíž lze dosáhnout díky systému Stop & Start, činí cca 10% v městském provozu a 6% v provozu smíšeném.
Technologie Stop & Start bude postupně zaváděna i pro další vozy modelové řady Citroën a Peugeot. Tím skupina pokračuje ve své politice « technologie užitečná pro všechny » , která umožňuje spojit výhodu pro klienta – snížení spotřeby paliva – a zároveň výhodu pro městské životní prostředí – snížení emisí CO2.
Testy vozu, které probíhaly v prostředí velké městské aglomerace, ukázaly, že vozidlo stojí cca 30% svého jízdního času. Zároveň, kromě již zmíněné úspory paliva a snížení emisí CO2, klient a městské prostředí vytěží také výhodu v podobě snížení hluku, neboť vůz je v době zastavení naprosto tichý.
PSA PEUGEOT CITROËN
Citroën C3 první se systémem Stop & Start
Citroën představí v září na pařížském autosalonu Mondial de l´Automobile 2004, nový vůz Citroën C3 « Stop & Start »,..
Další zprávy
-
Vražda ženy na náměstí vyděsila Jevíčko! Policie dopadla podezřelého
-
Jak je na tom Robert Fico? Kaliňák zveřejnil pozitivní zprávy
-
Počasí bude dělat potíže! Bouřky se silným větrem mohou vyvracet stromy
-
Česko se rozloučilo s Janem Kačerem (†87): V Národním se sešla herecká smetánka!
-
Bruce Springsteen: Nový termín koncertu v Praze! Odklad kvůli zdraví legendy
-
TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!