V současnosti nejrychlejší řidič kamionu David Vršecký prozradil, že rychlostní rekord trucku – 281,723 km/h, kterého tým Buggyra dosáhl na silnici v arabské poušti, není konečnou instancí. Zatím dalším postupným cílem je rychlost přesahující 300 km/h. V současné době je tým pravděpodobně na hranici možností vozu, především aerodynamických. Podle konstruktérů by však mohl teoreticky zrychlit až na 350 km/h. Prakticky ale předpokládají, že v současné době je schůdné dosáhnout rychlosti někde okolo 305 km/h. A David Vršecký by byl rád, pokud by se rekordní jízda uskutečnila někde na naší silnici. Na otázku, co pro Davida znamenal rychlostní rekord, říká: „Pro mne to byl absolutní vrchol adrenalinu, jaký jsem předtím ještě nikdy nezažil. Nevěděli jsme, co se může stát. Mohl explodovat motor, roztrhnout se náprava, kardanka… těch neznámých bylo hodně. A pak najednou byl konec. Devět měsíců příprav a najednou tu byl rekord a vše uběhlo během krátké doby.“
Pro rychlostní rekord byl připraven speciál, ale David Vršecký jezdí celou sezonu na okruzích s „běžným“ závodním vozem. Jak ten jezdí rychle? „Při závodech musejí být ve vozech omezovače rychlosti na maximálně 160 km/h. Pokud by se ale vypnul, dalo by se jet se závodním autem tak 210 km/h,“ říká David. Ještě jedna poznámka k rekordnímu vozu, na jedničku jej rozjedete někam ke 120 km/h a ještě ve dvoustovce mu podle slov jezdce „prohrabávají“ kola.
Závodní speciály týmu Buggyra, včetně závodního depa jste si na AUTOTECU mohli prohlédnout v pavilonu G2 v rámci expozice 100 let klubového motorismu.
Cílem je 300 km/h
Nejrychlejší trucker světa – David Vršecký, pravidelně diskutuval s návštěvníky a podepisoval se jim na stánku společnosti Schäfer a Sýkora.
Další zprávy
-
Konečně něco jiného! Dara Rolins se zmínila o smutku, únavě a emočním vyčerpání
-
Polární záře v ČR: Kdy se můžeme dočkat další podívané?
-
MS v ledním hokeji: Hvězdy v hledišti! Jágr, prezidentský pár a další
-
Nemocný král Karel III. vyklízí pole! Princ William převzal důležitou funkci
-
Předpověď počasí až do začátku léta: Kolik naměříme v příštích týdnech?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin