DISKUZE K ČLÁNKU MGU-K dobíjí baterie jen z 1/3. Co se děje při selhání součástí pohonné jednotky?

Co se děje, když selhávají jednotlivé součásti pohonné jednotky vozu Formule 1? Podíváme se na výpadky MGU-H, MGU-K či ICE.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: MGU-K dobíjí baterie jen z 1/3. Co se děje při selhání součástí pohonné jednotky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 20.06.2014 22:00 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

212.79.110.XXX
[odkaz na stránku]

[odkaz na stránku]

[odkaz na stránku]

A desítky dalších na google obrázky.

Pane Bože, za co??? 20

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eddie

83.240.25.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Ty tam radši nejezdi12

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Raider

85.70.74.XXX
Bože, ty seš ale ...

Turbína je ta otáčející se kravina s lopatkami přidělaná ke hřídeli na výfukové straně. Jestli ty tam vidíš dvě, tak mě musíš seznámit s tvým dýlerem, takovej matroš chci zkusit taky...

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Dole áno,.. ...kde sú nakreslené šípky, ale hore nie a tá čiara medzi nimi je tá prepážka, lebo je to schématické znázornenie princípu. 18 11

+ 4 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Mne nič vysvetľovať,... ...niekto ako ty nič nemusí, lebo ja to mám z pravej ruky, ako sa to robí v skutočnosti a má to oproti bežnému turbu iné zákonitosti pri štarte, ako u bežných aut, nakoľko sa jedná o závodný vysokotáčkový motor. 11 18 Ak pôjdeš na Red Bull Ring tak sa na to opýtaj ! 02

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

88.131.62.XXX
Kapříku, to žluté a červené nejsou kola turbíny, ale rozváděcí kanály. 02 18

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Inak nemýlim sa ja ale ty,... ...lebo nakoľko je to vyznačené farebne, asi dobre nevidíš, že okrem prívodov sú tam aj tubínové kolesá označené farebne a mezdi nimi vidieť aj tú prepážku, ktorá nie je dotiahnutá do konca preto, lebo majú spoločné dno, ako som to hovoril. Menšie koleso je žlté a väčšie je červené, preto tak žiadna turbo diera nie je. Pri nižšom tlaku práve točí celkom zdola tá menšia žlté turbínka a vo vyšších otáčkach, keďže kolektory sú prepojené, prebytok zo žltej ide na tú vačšiu červenú turbínu, lebo tá väčšia turbína má väčšiu hltnosť a takéto prúdenie je zákonité. 11 Som nevedel, že ti treba vysvetľovať aj vlastné obrázky, ktoré si si našiel, avšak nepochopil 08 Nauč sa čítať výkresy ! 02

+ 4 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eddie

194.228.197.XXX
to, že konstrukce twin scroll omezuje turbolag ještě neznamená, že ho úplně odstraňuje, experte! 02 A to, že MGU-H roztáčí turbo jen na začátku závodu, to už si snad děláš úplně prdel! 10
Mám dojem, že s člověkem, který je úplně mimo, nemá cenu diskutovat a něco mu vysvětlovat..

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Vyjímečně máš pravdu s tím druhým odstavcem, je to přesně tak, jinak ale MGU-H má dvě funkce, pomáhá roztáčet turbínu, uspořádání twin scroll jenom eliminuje turbodíru, navíc musí turbu pomáhat už z principu, protože turbína musí mít právě z důvodu co nejrychlejší odezvy co nejmenší hmotnost a tady je na ni přes hřídel napojenenej rotor generátoru MGU-H. Takže by se bez pomoci generátoru roztáčela půl hodiny. Tak nětrep somáriny04 Pulzní turbo je úplně něco jinýho, to je systém COMPREX. Twin scroll nemá v kompresorové části žádný dvě turbíny, ale jenom jednu a má dva přívodní kanály, každej pod jiným úhlem.
mrkni tady:
[odkaz na stránku]

A ještě pulsní turbo COMPREX
[odkaz na stránku]

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Plácate len vy dvaja,... ...lebo Turbokompresor je konštruovaný, ako Twin scroll, čo je pulzná turbína so skrutným vírom, ktorá pojem turbodiera nepozná. Sú to vlastne dve turbíny v jednej skrini so spoločným dnom, kde 3. a 3. priľahlé valce sú napojené na jednu turbínu, vy smradi. Tubokompresor sa roztáča len na začiatku závodu jednosmerným elektromotorom MGU-H, aby sa zahriali a natlakovali hydrodynamické ložiská a potom aj systém na pracovný tlak 5 barov pred naštartovaním. 01 Vždy sa zúžitkujr len tá práca, ktorá je nad rámec preplňovania motora vzduchom a to na začiatku rovinky po určitom čase, keď stúpnu otáčky a u klasiky by vzduch išiel cez poistný ventil von, tu nejde, ale turbínu zbrzdí alternátor MGU-H svojim momentom, ktorý vyrába na kolo zvyšných 2 MJ elektrickej energie, ktorá sa ukladá do ion-lítiových batérií. 01

+ 3 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eddie

83.240.25.XXX
... Tak, jak to vysvětlil Libor, je naprosto správně a logicky, navíc je to fyzika základní školy, takže se není na co vymlouvat.
Max otáčky motoru jsou oproti loňsku nižší, takže je těžší zpřevodování a tudíž pokud má motor 2x větší kroutící moment, na kolech není určitě 2x víc, než loni ( neznáme ale parametry MGU-K).
MGU-H má určitě nějaký setvačný moment, takže pokud nefunguje, turbodíra bude větší - opět logicky.
Leda že by tam byl nějaký slovenský vynález, o kterém se nám ani nezdá a který nikdo nikdy kromě Kapora neviděl 12
...
To že v TV říkají, že je na kolech 2x větší kroutící moment neznamená, že je to pravda!
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 10 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Mezichladič Renault má taky vodní mezichladič?

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Ty šašo04 Ty asi nevíš, že jednotka MGU-H pomáhá roztáčet turbo a tím eliminovat turbolag. A když ti odejde tato jednotka, tak se stane asi co? Vznikne turbudíra jako Brno, protože MGU-H nejenom nepomáhá turbíně, ale navíc jej musí turbína zbytečně roztáčet.

+ 9 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Nie nemáš pravdu,.. ...vždy je určujúca pre dynamiku auta, nielen charakteristika krútiaceho momentu, ale aj maximálneho výkonu v t.z. užitočnom rozmezí otáčok, kde sa prekrývajú ich vrcholy, v ktorých musíš udržiavať motor tým že radíš, preto je veľmi dôležitá aj dobrá voľba všetkých prevodových stupňov aj vzhľadom na to, ako sa tieto charakteristiky krútiaceho momentu a výkonu menia, zapájaním do spriahnutia turbomotora 1,6 V6 a MGU-K. Ak však jazdec vypne MGU-H, odpojí len druhý motorgenerátor a potom je príkon do batérií o 2 MJ menší, lebo ostáva len 2MJ s MGU-K. Žiadna turbodiera tu neexistuje, lebo z Turba sa získava len tá energia, ktorá je nad rámec plnenia turbootora stlačeným vzduchom. 11 Ako vidieť, niektorí ste to dodnes nepochopili. 02 A naopak ak odíde MGU-K nielenže nemám výkon navyše pri predbiehaní a na chránenie pozície, ale brzdenie na zadných kolesách je obmedzené, len na dojazd a ako sa to stalo v Kanade, ak niekto finišuje, ako Lewis, tak ich zavarí a je po paráde. 11

+ 4 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Kroutící moment je sice vyšší, ale zpřevodování bude aspoň o takových 50% těžší, takže na kolech zase takový rozdíl nebude, jenom je kroutící moment od nižších otáček.
Když odejde MGU-H, tak to musí být paráda04 když má turbo potom ještě roztáčet generátor, to musí být turbodíra 05 .Pokud teda nemá na hřideli nějakou el.mag. spojku.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama