DISKUZE K ČLÁNKU MGU-K dobíjí baterie jen z 1/3. Co se děje při selhání součástí pohonné jednotky?

Co se děje, když selhávají jednotlivé součásti pohonné jednotky vozu Formule 1? Podíváme se na výpadky MGU-H, MGU-K či ICE.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: MGU-K dobíjí baterie jen z 1/3. Co se děje při selhání součástí pohonné jednotky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 20.06.2014 22:00 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Eddie

    83.240.25.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    Mezichladič Renault má taky vodní mezichladič?

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    Kroutící moment je sice vyšší, ale zpřevodování bude aspoň o takových 50% těžší, takže na kolech zase takový rozdíl nebude, jenom je kroutící moment od nižších otáček.
    Když odejde MGU-H, tak to musí být paráda04 když má turbo potom ještě roztáčet generátor, to musí být turbodíra 05 .Pokud teda nemá na hřideli nějakou el.mag. spojku.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Nie nemáš pravdu,.. ...vždy je určujúca pre dynamiku auta, nielen charakteristika krútiaceho momentu, ale aj maximálneho výkonu v t.z. užitočnom rozmezí otáčok, kde sa prekrývajú ich vrcholy, v ktorých musíš udržiavať motor tým že radíš, preto je veľmi dôležitá aj dobrá voľba všetkých prevodových stupňov aj vzhľadom na to, ako sa tieto charakteristiky krútiaceho momentu a výkonu menia, zapájaním do spriahnutia turbomotora 1,6 V6 a MGU-K. Ak však jazdec vypne MGU-H, odpojí len druhý motorgenerátor a potom je príkon do batérií o 2 MJ menší, lebo ostáva len 2MJ s MGU-K. Žiadna turbodiera tu neexistuje, lebo z Turba sa získava len tá energia, ktorá je nad rámec plnenia turbootora stlačeným vzduchom. 11 Ako vidieť, niektorí ste to dodnes nepochopili. 02 A naopak ak odíde MGU-K nielenže nemám výkon navyše pri predbiehaní a na chránenie pozície, ale brzdenie na zadných kolesách je obmedzené, len na dojazd a ako sa to stalo v Kanade, ak niekto finišuje, ako Lewis, tak ich zavarí a je po paráde. 11

      + 4 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor

        89.190.61.XXX
        Ty šašo04 Ty asi nevíš, že jednotka MGU-H pomáhá roztáčet turbo a tím eliminovat turbolag. A když ti odejde tato jednotka, tak se stane asi co? Vznikne turbudíra jako Brno, protože MGU-H nejenom nepomáhá turbíně, ale navíc jej musí turbína zbytečně roztáčet.

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Eddie

        83.240.25.XXX
        ... Tak, jak to vysvětlil Libor, je naprosto správně a logicky, navíc je to fyzika základní školy, takže se není na co vymlouvat.
        Max otáčky motoru jsou oproti loňsku nižší, takže je těžší zpřevodování a tudíž pokud má motor 2x větší kroutící moment, na kolech není určitě 2x víc, než loni ( neznáme ale parametry MGU-K).
        MGU-H má určitě nějaký setvačný moment, takže pokud nefunguje, turbodíra bude větší - opět logicky.
        Leda že by tam byl nějaký slovenský vynález, o kterém se nám ani nezdá a který nikdo nikdy kromě Kapora neviděl 12
        ...
        To že v TV říkají, že je na kolech 2x větší kroutící moment neznamená, že je to pravda!
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Plácate len vy dvaja,... ...lebo Turbokompresor je konštruovaný, ako Twin scroll, čo je pulzná turbína so skrutným vírom, ktorá pojem turbodiera nepozná. Sú to vlastne dve turbíny v jednej skrini so spoločným dnom, kde 3. a 3. priľahlé valce sú napojené na jednu turbínu, vy smradi. Tubokompresor sa roztáča len na začiatku závodu jednosmerným elektromotorom MGU-H, aby sa zahriali a natlakovali hydrodynamické ložiská a potom aj systém na pracovný tlak 5 barov pred naštartovaním. 01 Vždy sa zúžitkujr len tá práca, ktorá je nad rámec preplňovania motora vzduchom a to na začiatku rovinky po určitom čase, keď stúpnu otáčky a u klasiky by vzduch išiel cez poistný ventil von, tu nejde, ale turbínu zbrzdí alternátor MGU-H svojim momentom, ktorý vyrába na kolo zvyšných 2 MJ elektrickej energie, ktorá sa ukladá do ion-lítiových batérií. 01

          + 3 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Libor

            89.190.61.XXX
            Vyjímečně máš pravdu s tím druhým odstavcem, je to přesně tak, jinak ale MGU-H má dvě funkce, pomáhá roztáčet turbínu, uspořádání twin scroll jenom eliminuje turbodíru, navíc musí turbu pomáhat už z principu, protože turbína musí mít právě z důvodu co nejrychlejší odezvy co nejmenší hmotnost a tady je na ni přes hřídel napojenenej rotor generátoru MGU-H. Takže by se bez pomoci generátoru roztáčela půl hodiny. Tak nětrep somáriny04 Pulzní turbo je úplně něco jinýho, to je systém COMPREX. Twin scroll nemá v kompresorové části žádný dvě turbíny, ale jenom jednu a má dva přívodní kanály, každej pod jiným úhlem.
            mrkni tady:
            [odkaz na stránku]

            A ještě pulsní turbo COMPREX
            [odkaz na stránku]

            + 5 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Inak nemýlim sa ja ale ty,... ...lebo nakoľko je to vyznačené farebne, asi dobre nevidíš, že okrem prívodov sú tam aj tubínové kolesá označené farebne a mezdi nimi vidieť aj tú prepážku, ktorá nie je dotiahnutá do konca preto, lebo majú spoločné dno, ako som to hovoril. Menšie koleso je žlté a väčšie je červené, preto tak žiadna turbo diera nie je. Pri nižšom tlaku práve točí celkom zdola tá menšia žlté turbínka a vo vyšších otáčkach, keďže kolektory sú prepojené, prebytok zo žltej ide na tú vačšiu červenú turbínu, lebo tá väčšia turbína má väčšiu hltnosť a takéto prúdenie je zákonité. 11 Som nevedel, že ti treba vysvetľovať aj vlastné obrázky, ktoré si si našiel, avšak nepochopil 08 Nauč sa čítať výkresy ! 02

              + 4 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                88.131.62.XXX
                Kapříku, to žluté a červené nejsou kola turbíny, ale rozváděcí kanály. 02 18

                + 4 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kapor

                  194.160.178.XXX
                  Dole áno,.. ...kde sú nakreslené šípky, ale hore nie a tá čiara medzi nimi je tá prepážka, lebo je to schématické znázornenie princípu. 18 11

                  + 4 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Eddie

            194.228.197.XXX
            to, že konstrukce twin scroll omezuje turbolag ještě neznamená, že ho úplně odstraňuje, experte! 02 A to, že MGU-H roztáčí turbo jen na začátku závodu, to už si snad děláš úplně prdel! 10
            Mám dojem, že s člověkem, který je úplně mimo, nemá cenu diskutovat a něco mu vysvětlovat..

            + 5 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Mne nič vysvetľovať,... ...niekto ako ty nič nemusí, lebo ja to mám z pravej ruky, ako sa to robí v skutočnosti a má to oproti bežnému turbu iné zákonitosti pri štarte, ako u bežných aut, nakoľko sa jedná o závodný vysokotáčkový motor. 11 18 Ak pôjdeš na Red Bull Ring tak sa na to opýtaj ! 02

              + 3 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama