DISKUZE K ČLÁNKU Brzdy v F1: Jak se vyrábějí, jak jsou výkonné a co se letos u nich změnilo?

Brzdy vozů Formule 1 představují špičkové kusy techniky. Jsou velmi lehké a podávají neuvěřitelné výkony. V článku se blíže podíváme na to, jaké systémy krotí rychlost monopostů v královské disciplíně motosportu, jak fungují a jako se vyrábějí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brzdy v F1: Jak se vyrábějí, jak jsou výkonné a co se letos u nich změnilo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 11.05.2012 14:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000505 (Hlasovalo 15 lidí) 05.05.2012 16:07
díky za tieto články máte u mňa veľké plus 01»
» uzivatel000549 (Hlasovalo 12 lidí) 05.05.2012 16:53
Vždycky když mluvím s někým typu "viděl … »
» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 05.05.2012 16:38
Petr Vzdy je to vynikajuce ale "toto"… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000730

    uzivatel000730

    193.33.22.XXX
    hmotnost článek se mi líbí moc, ale nerozumím, jak může mít celý systém do 5kg: "Zástupce Bremba nám prozradil, že celý jejich brzdový systém váží maximálně 5 kg "

    Když jenom třmeny mají mít 5,4kg: "včetně 1,6kg šestipístkového hliníkového třmenu, 1,35kg kotouče a 280 g pro každou karbonovou destičku."

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Myšleno na jeden roh (tj. jeden třmen, jeden kotouč, 2 destičky..), ne brzdy pro celé auto (všechna 4 kola).

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000730

        uzivatel000730

        193.33.22.XXX
        Tušil jsem to, zvlášť, když mám představu jakou to může mít hmotnost, která je i tak neskutečná.
        Popravdě nevím jestli se to tak označuje běžně, píše se doslova "Brzdový systém".
        Ale jsem teoretik, lajk a pouhý fanoušek. Možná jsem jediný, kdo to nechápe. Díky za ujištění.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • CaesarF1

    CaesarF1

    109.202.89.XXX
    Redakci též děkuji za článek, nádherná práce01

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Děkuji ! 01

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Indy

    86.61.209.XXX
    Skvělý článek Někdy se stává, že se pod nadpisem skrývá nic neříkajících 10 všeobecných vět, ale tento článek je pravý opak. Klobouk dolů. Číst takový článek je zážitek 01

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    178.40.160.XXX
    Perfektny článok ako vždy! Upravil by som poslednú vetu že "strmen sa sustruzi 10h". Podľa obrázkov z poslednej animacie sa skôr frezuje ako sustruzi. Usudzujem podľa polotovaru a pomocných plôch na upnutie. 04

    Kým začnete všetci nadávať tak je to len taká moja pracovná deformacia13

    dodo

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    178.23.219.XXX
    Pěkný článek 03

    Zajímalo by mě jak by si vedli klínové brzdy v provedení pro F1...

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    82.145.211.XXX
    good job

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    78.157.160.XXX
    Reakce Díky za reakce.

    > kocourPB: Malého bezvýznamného plus si vážíme. 04

    > erdedy: To by mě zajímalo, které jsou ty zbylé dva v top3? PIV a výroba/tolerance? Jinak nesvlékej trenky, brod je ještě daleko. První zápasy nic neznamenají. Váš výkon byl mnohem sympatičtější, naši bruslili jak primadony.

    > neregistrovaný - gulii: vím, že to vypadá blbě, žel v našem adminu jsem zatím nepřišel na to, jak to udělat :-/ Není to žádný Word 2010 (Ctrl+Shift+mezerník nefunguje).

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      95.102.216.XXX
      Predne tak! PIV a Vyroba/tolerancie su "echt gold" temy! 01 Ja som si "predtym" myslel, ze je to nejake PIVo 06 06 06

      Inak som celkom spokojny ako hrali ale to nestaci. Dufam, ze predvedu este nieco lepsie.04 Som prilis "nenarocny"12

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Gustav Anděl

    93.99.99.XXX
    Skvělý článek. Díky!

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    86.61.241.XXX
    gulii pěkný článek, jen bych redakci rád připomněl, že existují tzv. "pevné mezery".

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000549

    uzivatel000549

    93.181.64.XXX
    Vždycky když mluvím s někým typu "viděl jsem jednou F1 ve zprávách v TV", tak mi říká, jak moc je to nudné. Ale to není pravda. Právě pro tohle mě F1 tak fascinuje a jsem její velký fanoušek. Právě díky těm neuvěřitelným technologiím :-O

    + 12 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    95.102.216.XXX
    Petr Vzdy je to vynikajuce ale "toto" radim medzi uplne top 3 najlepsie clanky!!!01 01 01

    P.S.: to finale sa uz zacalo "vzdialovat" pomaly... No uvidime.04

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000505

    uzivatel000505

    95.102.162.XXX
    díky za tieto články máte u mňa veľké plus 01
    nám laikom približujú tak zložitý technologický svet F1 03

    + 15 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama