Bližší pohled na Toro Rosso STR7 + technické specifikace

Petr Hlawiczka, 15. února 2012, 00:00 Google+

Jaké zajímavé detaily ukrývá Toro Rosso STR7 a čím se liší od loňského vozu?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 15.02. 10:18) Napište svůj názor
toro rosso str7

toro rosso str7 | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

Toro Rosso si letos podrželo svou typickou designovou filozofii - i loni mělo nejzřetelnější vykrojení v nose, které je letos o něco hranatější, a extrémně podseknuté bočnice. Stejně jako Sauber je na zádi omezeno tím, co nadiktuje Ferrari v oblasti motoru, převodovky a KERSu, které z Maranella odebírá.

Tým minulý rok do Belgie přivezl nový nos, ten letošní je ještě vyšší i plošší. Deflektory umístěné hned za nosníky křídla po stranách nosu odkloňující proudění z pod auta jsou poměrně velké.

Představené tříprvkové přední křídlo s třemi vertikálními křidélky na jeho bočnicích pocházelo z loňského vozu. Přední část (T-tray) podlahy stejně jako loni nedrží žádná vzpěra.

Již před dvěma lety se dceřiná stáj Red Bullu vydala cestou mírného podseknutí bočnic, které mělo pomoci v proudění k difuzoru ve spodní části vozu. Loni toto podseknutí dosáhlo za cenu menšího prostoru uvnitř bočnic a zvýšení těžiště extrému. Tým toto řešení přesto shlédává jako výhodné - věří, že aerodynamické přínosy vynahradí mechanické ztráty, proto si je po zákazu foukání podržel i letos.

Horní ochranný oblouk s hlavním otvorem pro přívod vzduchu k motoru je podpírán pouze dvěma pilíři, má čistější linie a byl zmenšen a je zatím zřejmě nejmenším ze všech dosud představených. To bylo umožněno i díky využití kovových struktur uvnitř.

Při nižších rychlostech může velmi malý otvor sání omezit výkonnost motoru, při těch vyšších naopak nebude narušovat proudění vzduchu kolem, což naopak snižuje probémy s turbulencemi ovlivňujícími zadní křídlo.

Pod airboxem se nachází další, nezvykle velký kulatý otvor sloužící zřejmě pro chlazení převodovky a KERSu.

Výfuky se nacházejí v místech, kde končí bočnice, tedy velmi blízko zadních kol. Zdá se, že konzervativně směřují pod nízkým úhlem na spodní část zadního křídla. DRS v horní části doznalo změny - loni byla klapka ovládána pomocí dvou prvků v třetinách křídla, nyní ji ovládá mechanismus kompaktních rozměru v jeho středu.

Difuzor vychází z loňského designu, při pohledu zezadu jsou však na krytu motor patrné další diagonální otvory (podobné těm, které loni používal například Mercedes), které krom toho centrálního pomáhají udržet teploty pod kapotou v únosných provozních mezích.

 

Srovnání s loňským vozem STR6

 

Technické specifikace

- šasi: kompozitní struktura monokoku
- karosérie: kompozity z uhlíkových vláken
- přední zavěšení: horní a spodní ramena z karbonu, torzní tyče a zkrutné stabilizátory, push-rod
- zadní zavěšení, horní a spodní ramena z karbonu, torzní tyče a zkrutné stabilizátory, pull-rod
- tlumiče: Sachs

- řízení: Scuderia Toro Rosso
- převodovka: sedmirychlostní hydraulická
- spojka: třílamelová (pull type) Sachs

- brzdové třmeny, destičky, kotouče: Brembo
- chladící systémy (radiátory, výměníky tepla): Scuderia Toro Rosso
- vybavení kokpitu: Scuderia Toro Rosso
- pásy: OMP
- volant: Scuderia Toro Rosso
- sedačka: konstrukce z uhlíkových vláken, tvarováno dle pilota
- hasicí systém: Scuderia Toro Rosso / FEV

- kola: Advanti Racing
- palivová nádrž: ATL
- celková hmotnost: 640 kg (včetně pilota a kamer)

motor

Motor: Ferrrari 056, V8 + KERS

Vytisknout

Diskuze: Bližší pohled na Toro Rosso STR7 + technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 15.02.2012 10:18 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Di Resta dění v DTM stále sleduje, srovnávat F1 a DTM však nechce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud