Williams dnes začíná testovat s novým FW33 (+ foto, aktualizováno)

PH, 1. února 2011, 09:40 Google+

Williams bez slavnostní prezentace v provizorním zbarvení dnes začíná testovat s narychlo dokončeným novým vozem FW33.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 02.02. 08:30) Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Frank Williams doufá, že se s ním znovu vrátí na vrchol. Loni britský tým skončil v šampionátu na šestém místě, což je jeho nejlepším výsledkem od roku 2007. Letos by ale rád dosáhl víc a chtěl by bojovat o umístění na bedně.

"Naší ambicí je vrátit se do čela startovního roštu. Víme, že to nebude jednoduché, ale doufáme, že toto auto nás dostane blíže k vedoucím týmům, než tomu bylo v roce 2010," uvádí Williams.

fw33

Technický ředitel Sam Michael volil rovněž optimistický tón: "Pokud nezačne testování, nikdy nevíte, jak si proti konkurenci povedete, ale jsme optimisty. Myslíme si, že tohle je dobrý vůz, lepší obrázek si však budeme moci udělat až během několika týdnů.

Návrhování tohoto vozu bylo docela příjemné. Zlepšili jsme způsob naši práce větší komunikací mezi mechanickým a aerodynamickým oddělením, což vedlo k vylepšení rozhodovacích procesů. Umožnilo nám to zvýšit čas pro optimalizaci každé části vozu."

fw33_zboku
FW33 první den testů ve Valencii v akci

O KERSu, který si pro nový vůz vyrobil Williams sám, Michael prozradil: "Dotankovávání není povoleno, tak se jeho umístění nyní změnilo. Náš systém KERS je celý uvnitř ochranné buňky vozu, pod palivovou nádrží, protože jsme nechtěli narušit bočnice kvůli aerodynamiky. V důsledku toho je vůz je delší než loni, ale výhody převyšují negativa. Předkpokládáme-li, že jste na hmotnostním limitu, nemá KERS žádné stinné stránky - dává vám 0,3 sec na kolo a také lepší starty."


pull-rod
Na pull-rod po vzoru Red Bullu letos přechází Lotus, Renaultu a také Williams - ten ovšem s velice chytrým řešením, velmi nízko umístěné, horní závěsy uchycené k pilíři zadního křídla

S novým autem dnes od 10 hod ve Valencii jezdil Rubens Barrichello, zítra se v něm vystřídá s Pastorem Maldonadem.

 

Technické informace

- šasi: monokok z karbonové epoxidové pryskyřice, voštinová kompozitní struktura vyhovující požadavkům FIA s ohledem na pevnost a nárazuvzdornost
- přední zavěšení: z uhlíkových vláken, dvojité závěsy, pushrod aktivující pružiny a zkrutnou vzpěru
- zadní zavěšení: dvojité závěsy a pull-rod aktivující pružiny a zkrutnou vzpěru
- převodovka: sedmirychlostní (+ zpátečka) poloautomatická Williams F1, elektro-hydraulické řazení
- spojka: karbonová lamelová
- tlumiče: Williams F1
- kola: RAYS, kovaný hořčík
- kola: Pirelli (šířka: 325 mm vpředu, 375 mm vzadu)
- brzdový systém: šestipístkové třmeny, karbonové kotouče a destičky
- řízení: Williams s posilovačem
- palivový systém: kevlarem zesílená pryžová nádrž
- elektronické systémy: standardní elektronická řídící jednotka FIA
- chladicí systém: hliníkové radiátory pro chlazení oleje, vody a převodovky
- hmotnost 640 kg včetně pilota, kamery a závaží
- kokpit: šestibodové bezpečnostní pásy, 75mm pásy přes ramena a HANS systém, odnímatelná
   anatomicky tvarovaná sedačka z uhlíkových vláken
- rozměry: celková šířka - 1800 mm

Motor: Cosworth 2,4l V8 90
- pneumatické ovládání ventilů
- systémy řízení vstřiku paliva a zapalování: Cosworth
- blok motoru a písty: hliník
- kliková křídel: ocel
- ojnice: titan

Vytisknout

Diskuze: Williams dnes začíná testovat s novým FW33 (+ foto, aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 02.02.2011 08:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Úřadující mistr předvádí nové dílo Red Bull RB7 (+ foto)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud