Nový Sauber C30 představen ve Valencii (+ foto, aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 31. ledna 2011, 11:00 Google+

Dnes se ve Valencii s novým monpostem pochlubil také švýcarský Sauber. V boxech za účastí obou pilotů představil Sauber C30.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 31.01. 19:19) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Sauber doufá, že s ním učiní další krok vpřed v rychlosti i spolehlivosti a že bude častěji bodovat. C30 obsahuje nyní standardní vysoký nos, štíhlejší záď než jeho předchůdce, KERS od Ferrari, výfuky u podlahy a jednopatrový difuzor uprostřed rozdělený.

Technický ředitel James Key při prezentaci řekl: "Naším cílem při vývoji Sauberu C30-Ferrari bylo stavět na silných stránkách C29 a eliminovat jeho slabiny.

Pro nás je navíc důležité vstoupit do zimních testů s autem, kterému rozumíme. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se ujistili, že vlastnosti vozu se ubírají směrem, kterému věříme. Budeme se hodně učit o nových pneumatikách Pirelli a kvůli tomu se chceme ujistit, že na nás nečíhají žádná překvapení v ovladatelnosti vozu.

zepredu

Abychom učinili v roce 2011 pokrok, systematicky jsme řešili loňské slabiny C29 - a učinili jsme pokrok. Hlubší porozumění, které jsme nabyli, jsme vzali v úvahu při návrhu nového C30.

I když některé změny vynucené pravidly - obzvlášť týkající se pneumatik - budou moci být analyzovány až na trati, bylo pro nás důležité postavit za prvé: hlavně předvídatelný vůz, a za druhé: takový, který by poskytoval dostatečnou flexibilitu, pro to, co poznáme na dráze a během dalších fází vývoje."

c30

Majitel týmu Peter Sauber doufá, že s novým vozem je čekají lepší časy: "Rádi bychom pravidelně dojížděli na bodech a samozřejmě zlepšili naši pozici v šampionátu F1. Rok 2010 byl 41. v historii naší značky a jedním z nejtěžších.

Nikdy dříve jsme nečelili takovým problémům se spolehlivostí, ale podařilo se nám je ve druhé polovině sezóny překonat. Sáhli jsme k některým dobře promyšleným strukturálním změnám. Jmenování Jamese Keye na pozici technického ředitele přineslo v minulé sezóně své ovoce, nyní šéfuje vývoji Sauberu C30-Ferrari.

Ve stejnou dobu se nám podařilo vybudovat naše obchodní základy pro sezónu 2011. V těchto ekonomicky stísněných časech to je něco, na co můžeme být také hrdí."

C30_z_boku

Monopost C30 se od svého předchůdce příliš neliší - jak už Key naznačil, snažili si v rámci nových pravidel udržet své silné stránky a eliminovat ty slabé. Přes zvednutý a o něco širší nos až příliš nápadně připomíná vůz C29.

Predni_zaveseni

Horní ochranný oblouk je nově uchycen na čtyřech pilířích, což usnadňuje proudění vzduchu pod ním směrem k zádi. Bočnice jsou hranatější, čtvercové ve tvaru U, na rozdíl od loňských trojúhelníkových. Směrem dozadu se však hodně zužují. Nad nimi se v oblasti zadních kol nachází centrální otvor pro odvod horkého vzduchu zevnitř monopostu nad difuzor, což by mělo vylepšovat proudění v této části. Spodní zadní křidélko je bez výřezu.

predni_kridlo

Sauber bude i letos využívat motory a převodovky (z titanu a uhlíkových vláken) od Ferrari, stejně jako i KERS. Proto zvolil velmi podobnou geometrii zadního zavěšení typu push-rod. Veškeré hydraulické a elektronické systémy si dělá švýcarský tým sám.

Přední zavěšení je také push-rod, přičemž řídící tyč je schována v horním rameni. Brzdové kanálky jsou upraveny, obsahují dva vstupy umístěné nad sebou.

zadni zaveseni

zezadu


Na videu si můžete vychutnat zvuk motoru Ferrari pohánějící Sauber C30


Technické informace

- šasi: monokok z uhlíkových vláhen
- zavěšení: horní a dolní závěsy, vnitřní pružiny a tlumiče ovládaný systémem pushrod (Sachs Race
   Engineering)
- brzy: Brembo
- převodovka: sedmirychlostní rychlořadící uhlíková převodovka Ferrari, podélně usazená, spojka
   z uhlíkových vláken
- elektronika šasi: MES
- volant: tým Sauber F1 Team
- pneumatiky: Pirelli P Zero
- kola: OZ
- délka: 4 935 mm (o 5 mm kratší než C29)
- šířka: 1 800 mm
- výška: 1 000 mm
- rozchod předních kol: 1 495 mm
- rozchod zadních kol: 1 410 mm
- hmotnost: 640 kg (včetně pilota a provozních kapalin, bez paliva)

Motor
- Ferrari 056
- typ: atmosférický V8, 90° úhel sevření válců
- blok motoru: hliníkový odlitek
- ventily: 32, pneumatikcé
- objem: 2 398 cm3
- vrtání: 98 mm
- hmotnost: přes 95 kg
- elektronické zapalování a vstřik


Srovnání s loňským vozem C29

srovnani_bok

Tapetu s novým Sauberem C30 najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Nový Sauber C30 představen ve Valencii (+ foto, aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 31.01.2011 19:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zkusme se vrátit do školy a zahrát si na učitele - a rozdávat pochvaly a poznámky

Pochvaly a poznámky. Budou někde padat hlavy?

Max Verstappen slaví se svými mechaniky vítězství po závodě v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě: Red Bull slaví konstruktérský titul

Oscar Piastri se zařadil do úzkého kruhu pilotů, jenž v první sezóně stanuli na stupních vítězů (ilustrační foto)

GP JAPONSKA: Red Bull má titul, Verstappen opět bez náznaku konkurence

Oscar Piastri v závodě v Holandsku

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappena se pokusím předjet, říká Piastri

Max Verstappen v závodě v Singapuru

V kvalifikaci na Suzuce dominoval opět Max Verstappen

Max Verstappen a Lando Norris v závodě v Holandsku

Také třetí trénink pro Verstappena. McLareny v závěsu

Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Suzuce

Red Bull stále nejrychlejší, Ferrari se mu v 2. tréninku přiblížilo, McLaren před Mercedesem

Max Verstappen v závodě v Singapuru

V prvním tréninku dominoval Verstappen, Sainz druhý

Oscar Piastri v závodě v Holandsku

McLaren s předstihem prodlužuje smlouvu s Piastrim. "Hodně na mě tlačí," chválí jej Norris

Charles Leclerc s Ferrari SF-23 v Singapuru

Ferrari udělalo velký pokrok, Leclerc věří v další vítězství

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp brazílie

Schumacher: Alonsův výrok byl logicky, nikoliv komický

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappena se pokusím předjet, říká Piastri

  2. Red Bull stále nejrychlejší, Ferrari se mu v 2. tréninku přiblížilo, McLaren před Mercedesem

  3. Pochvaly a poznámky. Budou někde padat hlavy?

  4. GP JAPONSKA: Red Bull má titul, Verstappen opět bez náznaku konkurence

  5. V kvalifikaci na Suzuce dominoval opět Max Verstappen

  6. V prvním tréninku dominoval Verstappen, Sainz druhý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud