Nový Sauber C30 představen ve Valencii (+ foto, aktualizováno)

Petr Hlawiczka, 31. ledna 2011, 11:00 Google+

Dnes se ve Valencii s novým monpostem pochlubil také švýcarský Sauber. V boxech za účastí obou pilotů představil Sauber C30.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 31.01. 19:19) Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Sauber doufá, že s ním učiní další krok vpřed v rychlosti i spolehlivosti a že bude častěji bodovat. C30 obsahuje nyní standardní vysoký nos, štíhlejší záď než jeho předchůdce, KERS od Ferrari, výfuky u podlahy a jednopatrový difuzor uprostřed rozdělený.

Technický ředitel James Key při prezentaci řekl: "Naším cílem při vývoji Sauberu C30-Ferrari bylo stavět na silných stránkách C29 a eliminovat jeho slabiny.

Pro nás je navíc důležité vstoupit do zimních testů s autem, kterému rozumíme. Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom se ujistili, že vlastnosti vozu se ubírají směrem, kterému věříme. Budeme se hodně učit o nových pneumatikách Pirelli a kvůli tomu se chceme ujistit, že na nás nečíhají žádná překvapení v ovladatelnosti vozu.

zepredu

Abychom učinili v roce 2011 pokrok, systematicky jsme řešili loňské slabiny C29 - a učinili jsme pokrok. Hlubší porozumění, které jsme nabyli, jsme vzali v úvahu při návrhu nového C30.

I když některé změny vynucené pravidly - obzvlášť týkající se pneumatik - budou moci být analyzovány až na trati, bylo pro nás důležité postavit za prvé: hlavně předvídatelný vůz, a za druhé: takový, který by poskytoval dostatečnou flexibilitu, pro to, co poznáme na dráze a během dalších fází vývoje."

c30

Majitel týmu Peter Sauber doufá, že s novým vozem je čekají lepší časy: "Rádi bychom pravidelně dojížděli na bodech a samozřejmě zlepšili naši pozici v šampionátu F1. Rok 2010 byl 41. v historii naší značky a jedním z nejtěžších.

Nikdy dříve jsme nečelili takovým problémům se spolehlivostí, ale podařilo se nám je ve druhé polovině sezóny překonat. Sáhli jsme k některým dobře promyšleným strukturálním změnám. Jmenování Jamese Keye na pozici technického ředitele přineslo v minulé sezóně své ovoce, nyní šéfuje vývoji Sauberu C30-Ferrari.

Ve stejnou dobu se nám podařilo vybudovat naše obchodní základy pro sezónu 2011. V těchto ekonomicky stísněných časech to je něco, na co můžeme být také hrdí."

C30_z_boku

Monopost C30 se od svého předchůdce příliš neliší - jak už Key naznačil, snažili si v rámci nových pravidel udržet své silné stránky a eliminovat ty slabé. Přes zvednutý a o něco širší nos až příliš nápadně připomíná vůz C29.

Predni_zaveseni

Horní ochranný oblouk je nově uchycen na čtyřech pilířích, což usnadňuje proudění vzduchu pod ním směrem k zádi. Bočnice jsou hranatější, čtvercové ve tvaru U, na rozdíl od loňských trojúhelníkových. Směrem dozadu se však hodně zužují. Nad nimi se v oblasti zadních kol nachází centrální otvor pro odvod horkého vzduchu zevnitř monopostu nad difuzor, což by mělo vylepšovat proudění v této části. Spodní zadní křidélko je bez výřezu.

predni_kridlo

Sauber bude i letos využívat motory a převodovky (z titanu a uhlíkových vláken) od Ferrari, stejně jako i KERS. Proto zvolil velmi podobnou geometrii zadního zavěšení typu push-rod. Veškeré hydraulické a elektronické systémy si dělá švýcarský tým sám.

Přední zavěšení je také push-rod, přičemž řídící tyč je schována v horním rameni. Brzdové kanálky jsou upraveny, obsahují dva vstupy umístěné nad sebou.

zadni zaveseni

zezadu


Na videu si můžete vychutnat zvuk motoru Ferrari pohánějící Sauber C30


Technické informace

- šasi: monokok z uhlíkových vláhen
- zavěšení: horní a dolní závěsy, vnitřní pružiny a tlumiče ovládaný systémem pushrod (Sachs Race
   Engineering)
- brzy: Brembo
- převodovka: sedmirychlostní rychlořadící uhlíková převodovka Ferrari, podélně usazená, spojka
   z uhlíkových vláken
- elektronika šasi: MES
- volant: tým Sauber F1 Team
- pneumatiky: Pirelli P Zero
- kola: OZ
- délka: 4 935 mm (o 5 mm kratší než C29)
- šířka: 1 800 mm
- výška: 1 000 mm
- rozchod předních kol: 1 495 mm
- rozchod zadních kol: 1 410 mm
- hmotnost: 640 kg (včetně pilota a provozních kapalin, bez paliva)

Motor
- Ferrari 056
- typ: atmosférický V8, 90° úhel sevření válců
- blok motoru: hliníkový odlitek
- ventily: 32, pneumatikcé
- objem: 2 398 cm3
- vrtání: 98 mm
- hmotnost: přes 95 kg
- elektronické zapalování a vstřik


Srovnání s loňským vozem C29

srovnani_bok

Tapetu s novým Sauberem C30 najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Nový Sauber C30 představen ve Valencii (+ foto, aktualizováno)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 31.01.2011 19:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp brazílie

Schumacher: Alonsův výrok byl logicky, nikoliv komický

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud