DISKUZE K ČLÁNKU Systém pro změnu světlé výšky - jak by mohl fungovat?
Vlivem zákazu tankování musí vozy do závodu nastupovat s plnými nádržemi, při kvalifikaci ovšem jezdí s prázdnými vozy. Tato disproporce přesahující 150 kg má výrazný vliv na světlou výšku a fungování aerodynamiky, značně totiž redukuje přísavný efekt pod vozem. Změny v nastavení zavěšení ovšem mezi kvalifikací a závodem nejsou povoleny. Jak z toho ven? Red Bull to ví zřejmě lépe, než ostatní.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Systém pro změnu světlé výšky - jak by mohl fungovat?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000156
(Hlasoval 1 člověk)
09.04.2010 07:43
S ubývajúcim palivom sa RB dvíha, alebo je stále… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000249
07:54 14.04.2010 XXX... no, uvidíme ...
načo máme fotografov na tých VC ? treba, nech fotia to, čo nás zaujíma .... -
Petr
08:04 13.04.2010 XXXFerrari svuj system pro zmenu svetle vysky ma od pocatku - jedna se o mechanicky system, diky kteremu ji mohou jednoduchym zasahem v boxech mechanici zmenit. Jsem zvedav, s cim prijde McLaren v Cine.
Jinak v F1 je celkem bezne, ze se jde na samou hranici pravidel a obcas i kousek za ni. Jestli Red Bull v prvnich trech zavodech vyuzil nejakeu sedou oblast pravidel ci je dokonce porusoval (coz se nepotvrdilo), tak mu to holt proslo - moc bodu na tom vsak diky nespolehlivosti nevydelal (ale pravda, mohl). -
Petr
14:43 12.04.2010 XXXNebo nic nemusi eliminovat ani nebudou mit nic zakazane - treba to zkratka souvisi s charakteristikou jejich vozu (generuje vetsi aerodynamicky pritlak nez auta konkurence) a doladuji to tlakem pneumatik.
Po upresneni FIA jiz zrejme neprichazeji v uvahu ani ty hratky s teplotou plynu. -
Hakki Sr.
07:39 12.04.2010 XXXnemyslím si, žeby to bolo to pravé. evidentne hmotnostný tlmič ...
nemyslím si však, žeby to mohla byť aj v nastavení podlahy. to je tiež zakázane, ak viem ...
myslím si, že to buď už v RB eliminovali, alebo to budú mať zakázane ...
(podobne ako spätné zrkadielka u Ferrari a neskôr u ďalších týmov ...) -
uzivatel000156
13:10 09.04.2010 XXXmugabe
to by nešlo, bola by to pohyblivá aerodynamická záležitosť, ktorú McLaren nemá. -
mugabe
12:38 09.04.2010 XXXNapadlo někoho, že RB vůbec nemusí měmit nastavení tlumičů a vlastně ani výšku posazení šasi nad vozovkou? Co když j možné v monopostu hýbat samotnou podlahou vozu? a když se to nesmí dít automaticky, může to být rukou/ nohou pilota, jako v případě Fkanálu...-
Petr
14:10 09.04.2010 XXXPohyblivá podlaha podle mě ne, to už by rovnou mohl pilot nějak nastavovat zavěšení (pominu-li, že taková podlaha není povolená).
Red Bull možná používá jen chytré nastavení (pomalejší odskok tlumiče při lehkém voze) či uchycení tlumičů.
Zaujala mě běžně dostupná věc používaná u osobních automobilů, která s touto problematikou souvisí - Nivomat:
[odkaz na stránku]
-
-
uzivatel000156
10:10 09.04.2010 XXXPráve o to mi ide - či to šolichá výšku behom závodu, alebo len pred ním.. -
-
Petr
10:04 09.04.2010 XXXZa normálních okolností se zvedá, protože se s ubývajícím palivem odlehčuje o více než 150 kg, což je přibližně čtvrtina minimální povolené hmotnosti monopostu (tedy dost).
Pokud nějaký systém, který má vliv na světlou výšku monopostu i během závodu, Red Bull opravdu má (zatím se to nepotvrdilo), pak by jeho účelem bylo tento úbytek hmotnosti a s tím související zdvih eliminovat, takže by výška po celou dobu měla zůstávat zhruba stejná (popř. jen minimálně stoupnout).
-
-
uzivatel000156
07:43 09.04.2010 XXXS ubývajúcim palivom sa RB dvíha, alebo je stále rovnako pričapený? -
Petr
18:54 08.04.2010 XXXKdysi jsem o tom neco sepsal, zde je alespoň obrázek:
[odkaz na stránku]
pull-rod = tažná tyč vs. push-rod
Všimněte si geometrie zavěšení. Zjednodušeně řečeno: při nárazu je pružina u push-rodu stlačována, u pull-rodu tažena (pull-rod tedy funguje na opačném principu jako push-rod).
Pull-rod používá pouze Red-Bull (a Toro Rosso) na zadní napravě (všichni ostatní zůstali u zavěšení typu push-rod). -
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek