Romain Grosjean, muž který může zvládnout zázrak, v palbě otázek

Robert RoBertino Pavelka, 8. srpna 2017, 10:45 Google+

Americký tým Haas je prozatím ve své druhé sezoně o chloupek úspěšnější, neboť doposud nasbíral o jeden bod více než v celém premiérovém ročníku. Bude však druhá polovina letošního roku ve znamení dalšího pokroku? Nejen na tyto věci odpovídal Romain Grosjean, který v barvách Haas F1 Team tráví už druhý ročník...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku

Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Haas letos zaznamenal zatím 29 bodů - tedy o jeden více než loni. V druhé polovině sezóny 2016 jste přidal na týmové konto už jen jeden bod - zatímco letos tým očekává minimálně dalších 29 bodů...

Romain Grosjean: ... to je skvělá myšlenka. Ale je to možné. Jsme silnější než v předchozí sezóně. Náš vývoj se již zaměřuje na rok 2016, ale vzhledem k tomu, že se nejedná o jinak zásadní změny, můžeme se ještě věnovat současnému monopostu. Můžeme auto trochu lépe nastavit, volíme správnou strategii, takže šance jsou dost vysoké, proto bychom mohli získat víc než oněch 29 bodů.

Loni jste byl v týmu jasná jednička a postaral jste se o veškerý bodový zisk. Nyní jste "dodal" osmnáct a kolega Magnussen 11 bodů. Je to jednodušší, když se o bodované pozice dělíte?

RG: Je v F1 něco snadného? Ne! (smích) Ale ano, Kevin je dobrý týmový kolega a odvádí skvělou práci. Spolupracuje se nám dobře. Navzájem na sebe vyvíjíme tlak a tvrdím, že pro každý tým je klíčové, aby měl dva piloty, kteří se takto chovají, protože pokud jeden pilot výsledkově dobrý, má to vliv i na toho druhého.

Snad v každé sezóně dochází k týmovým soubojům, ozdobených řádnými titulky - loni to byl Hamilton s Rosbergem, letos jsme viděli duely mezi Pérezem a Oconem plus Kvjata se Sainzem. U vás se zdá, že se prozatím nic takového nestalo. Jak se vám daří takové pozornosti unikat?

RG: To opravdu netuším. Možná jsem trochu chytřejší? Navíc to pro tým nemá význam. Ano, závodíte za sebe - ale je tu také tým a mnoho lidí, kteří tvrdě pracují na přípravě vozu pro závod.

V loňském roce, jak už bylo řečeno, jste byl u Haasu jasnou jedničkou. Jak je tomu nyní?

RG: U nás není číslo jedna a dvě - jsme naprosto rovnocenní piloti, v týmu neexistuje žádná podobná politika. Ale tak tomu bylo i v roce 2016. Stejný materiál, stejné šance. 

img-responsive

S Kevinem si rozumíme dobře... | foto: Haas F1 Team

Když se ohlédnete na první polovinu sezóny, prozatím nejúspěšnějším závodem pro vás bylo Rakousko, kde jste vyjeli osm bodů. Proč jste zatím nedosáhli více podobných výsledků?

RG: Důvod je jeden - pneumatiky. Pořád jim nejsme schopní porozumět. Někdy se dostanemé do provozního okna, jindy ne. Někdy všechno funguje - a nevíme proč - a to samé platí i naopak. Onen výkonnostní rozsah, ve kterém fungují, je velice úzký (smích).

Gene Haas potvrdil, že s Kevinem budete působit v týmu i příští rok. Připadal někdy v úvahu i někdo jiný?

RG: Pro mě to bylo velké překvapení, ha ha. Já to vím už od září 2015! (smích). Takže bych to nazval normálním průběhem. Velmi dobrým.

img-responsive

Renault by mohl jednou být novou výzvou... | foto: Haas F1 Team

Ale určitě byla i možnost se přesunout jinam...

RG: To ano. Ale týmu se daří dobře a já mu chci pomoci se zlepšovat. Samozřejmě, pokud se jednoho dne naskytne šance na titul mistra světa, pak to bude skvělé - když se hvězdy srovnají a objeví se šance pilotovat vůz, o kterém sním...

Jaké auto by to bylo?

RG: Takové, se kterým bych bojoval o titul

Jakou má barvu?

RG: Odlišnou. Život může být plný překvapení. Vezměte si případ Valtteri Bottase a jak se jeho osud změnil mezi prvním a sedmým prosincem loňského roku. Takové věci se stávají. Právě teď jsem součástí skvělého projektu. Jsem pyšný na to, co jsme společně dokázali - a samozřejmě se chceme dále zlepšovat.

Pro vás jako Francouze vždy bude existovat otázka jménem Renault. Zvláště s ohledem na vaše vazby na tým. Jste s nimi v kontaktu?

RG: Ne, s Renaultem jsem nemluvil. Vrátit se jednoho dne k tomuto týmu by bylo krásné, ale musí nastat čas, kdy bychom společně mohli bojovat o mistrovský titul. To by byla skvělá situace, ale právě teď je ještě trochu brzy. 

img-responsive

Dokáže jednou Grosjean zázrak, o kterém mluví jeho inženýři? | foto: Haas F1 Team

To zní, že pokud budete chtít bojovat o titul, musíte se nutně přesunout jinam...

RG: ... nejspíš ano. Jistě, chci být šampionem, proto závodím. To je důvod, proč jsem tak zklamaný. Pokud nemohu ve startovním poli bojovat dostatečně vysoko, trápí mě to, protože rád vyhrávám. Myslím, že naposledy jsem vyhrál před šesti lety, někdy v roce 2011. To opravdu zabolí. Ale od té doby jsem nikdy neměl vítězné auto.

Zpovídali jsme inženýry, kteří s vámi pracovali. Označili vás za pilota, který za určitých okolností dokáže "zázrak". Co tím myslí?

RG: Haha, myslím, že mají pravdu, zvládl jsem to už několikrát! Když bojuji s ostatními, vždy v sobě najdu sílu. Mohu všechno dovést k dokonalosti: brzdění, zatáčky, akceleraci a tak podobně. Mám rád vítězství a opravdu nerad prohrávám. Takže když jsem v situaci, kdy se jeví šance na vítězství, umím ještě víc přiložit pod kotel.

Vytisknout

Diskuze: Romain Grosjean, muž který může zvládnout zázrak, v palbě otázek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas

Tajný život Bottase: Která chyba klidného Fina nejvíce rozčílila?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud