DISKUZE K ČLÁNKU Horner vtipkuje: Za dominancí Red Bullu stojí srpnový test s Pirelli
Šéf Red Bullu v rozhovoru pro Sky popisuje úspěšnou sezóně z pohledu týmu, co za ní stojí, zmiňuje se o výborných výkonech Sebastiana Vettela a náročném období z pohledu Marka Webbera, který svou kariéru v F1 v Brazílii zakončil.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner vtipkuje: Za dominancí Red Bullu stojí srpnový test s Pirelli
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001385
(Hlasovalo 11 lidí)
26.11.2013 10:51
Horner Nedivím se, že si z toho už dělá srandu.… »
» uzivatel001385
(Hlasovalo 8 lidí)
26.11.2013 13:56
Přesně tak. Pouze využívají nepřesně psaných… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001385
10:51 26.11.2013 89.103.251.XXXHorner Nedivím se, že si z toho už dělá srandu. Některé konspirační teorie jsou vyloženě k smíchu. Lidé jsou bez jakéhokoliv náznaku studu klidně schopni tvrdit, že si Red Bull vyloženě vyžádal pneumatiky z minulého roku, že jim Pirelli ochotně vyhovělo, a nakonec snad podplatili i celou FIA, aby změnu odsouhlasila.
Hodně lidí také Red Bullu vyčítá ona vylepšení, která na své vozy nasazovali (nasazují). Ale proč? Bylo to snad nelegální? Nebylo! Pokud jsou pravidla psána takto nejasně, tak vyhledávání sebemenších skulin v těchto pravidlech, a využívání je ve vlastní profit je pouze chytrost, nikoliv podvod.-
PC
12:06 26.11.2013 212.47.2.XXXjaképak legální nebo díry v pravidlech! Už dlouhou dobu jsme svědky toho, že RedBullu prochází různé technické finesy, které najednou, když si ostatní týmy postěžují, že jde o porušení pravidel, jsou prohlášeny za nelegální a RedBullu dodatečně zakázány. NELEGÁLNÍ a přesto bez jakéhokoliv trestu! Jde o jasnou podporu RedBullu proti ostatním týmům. Myslím, že si tak prostě FIA a další šéfové F1 hýčkají "tahák" pro F1, což je Vettel. Všimněte si, že přesto, že se Vettel chováním vůbec nezměnil, že je jeho kritika naprosto minimalizována a to v závislosti, jak postupuje na žebříčku úspěšnosti.-
XR
12:39 26.11.2013 109.81.245.XXXRed Bull nejel s nelegálním vozem žádný závod. Maximálně využil šedé zóny, která si následně vyžádala další upřesnění s případnou úpravou na vozech: to je příklad všech těch nábojů vedoucích vzduch přes kolo, děr v podlaze atd - mj. - ty díry v podlaze tam pak okopírovali skoro všichni (pochopitelně s nepatrným řezem k vnějšímu okraji, aby se jakože nejednalo o díru). Nikdy ale Red Bull v designu neporušil nic, co by pravidla vyloženě zakazovala.-
uzivatel001385
13:56 26.11.2013 89.103.251.XXXPřesně tak. Pouze využívají nepřesně psaných pravidel ve svůj profit. Lituji lidí, kteří to nechtějí, nebo nejsou schopni pochopit. Je to více než logická úvaha.
Co není zakázáno, je automaticky považováno za dovolené. Na tomto principu funguje například celý náš soudní systém. -
Nasir
15:32 26.11.2013 188.175.176.XXXTo není tak docela pravda. Například to chlazení brzd přes náboj kol bylo podle všeho skutečně nelegální a neříkám to proto, že bych si to mermomocí přál, ale přinejmenším proto, protože to takto formulovala samotná FIA ve svém prohlášení. Článek na toto téma byl přímo tady na serveru a reagoval jsem na něj. FIA tam poměrně jasně popsala, jakému článku pravidel toto řešení odporuje. Proč nepřišel trest je až druhá věc - můžeme se dohadovat, že to RB nějak uhádal, nebo prostě má silné politické krytí (což podle všeho má - pokud by mělo větší vliv např. Ferrari, tak je jisté, že by to s těmi letošními pneu dopadlo jinak). To už bych spekuloval.
Jinak s tebou v zásadě souhlasím, ale mluvit v tomto případě o šedé zóně pravidel je zavádějící, nebo alespoň hodně diskutabilní. Ono je to vždy případ od případu.-
Nasir
15:37 26.11.2013 188.175.176.XXXJeště dodatek - dá se samozřejmě argumentovat i tak, že vozy RB prošly předzávodní kontrolou a prostě nebyly shledány jako nelegální. To je fakt. Totéž se dá ale říct i o mnoha jiných kauzách v minulosti, kde FIA neodhalila nějakou nelegální součástku, a teprve dodatečně zpřísnila pravidla a/nebo kontroly. FIA to nemá lehké, holt je většinou o krok pozadu. (Nebudu teď řešit, jestli byla někdy o krok pozadu záměrně) -
-
-
-
-
odin
15:53 26.11.2013 77.240.96.XXXTo PC: přesně tohle jsem měl na mysli, když jsem tu psal svoji "stať". RedBullu v posledních letech prochází veškeré jejich technické finesy. A ačkoliv bývají po protestech soupeřů zakazovány, žádný postih od FIA nenásleduje. Mé řádky byly určeny jako kritika FIA, nikoliv RedBullu, což samozřejmě zaslepení fanboys nerozeznávají.
Chtěl jsem tím jen říci, že jestliže Lotusu FIA zakázala po protestech soupeřů jejich stabilizaci světlé výšky, stejného zákazu by se dočkal i RedBull v případě svých "vylepšení". Jenže RedBull se, na rozdíl od Lotusu, FIA na nic neptal a tak se zákazu od začátku vyhnul. Zákazy následovaly až po odhalení "vylepšení" soupeři a jejich protestech. Ale to už měl RedBull pěkných pár bodíků v kapse.
Jednoduše řečeno, pokud FIA dělá takouvouto politiku, bude se třeba podle toho chovat. Jinak není šance konkurovat.-
PC
14:25 27.11.2013 212.47.2.XXXono to funguje v mnoha oblastech - často vyplatí se vědomě porušit zákon, protože následný trest(třeba pokuta) pokud vůbec příjde, tak je směšný ve srovnání s tím, co dotyčnému porušení zákona přineslo. Ale je to smutné, když dosažení úspěchu je podmíněno válčením s FIA (které by mělo regulovat a dohlížet a ne jen trestat) a hledáním všemožných mezer v předpisech. To je přece v rozporu s morálkou, se sportovním duchem a vůbec se slušným chováním, protože je tím narušen "původní záměr". Ale tyhle pohádky o slušnosti jsou dnes bohužel dobré jen pro školky dětem před spaním........-
odin
15:09 27.11.2013 77.240.96.XXXO morálce, férovosti a slušnosti, nejen ve sportu, jsme tu spolu už minulosti vedli diskuzi. Oba jsme si "vylili" srdce, postěžovali a to je vše. Žijeme v bezcharakterní době a to lze pozorovat na každém kroku. I zde z názorů, chování mnohých. Bohužel. Těžko to kdokoliv z nás změní, ale měli bychom se o to vždy snažit.
-
-
-
-
Arnoux
20:00 26.11.2013 217.66.164.XXXSurprise mohl bys mi prosím říct jak to tedy ve skutečnosti bylo? Ono totiž přesně tak to s pneumatikami proběhlo, nebo ti připadá normální,že se v puli sezony změní zadání pro pneumatiky a místo netrvanlivých se najednou jezdí na trvanlivých,které sedí přítlaku,který RB produkuje a ostatní týmy jako Lotus ,Ferrari a FI to značně poškodí a jak píše Odin stojí velké peníze.
Být to v USA,tak FIA nemá v kase ani korunu jak by cálovala po soudních rozhodnutích ve prospěch poškozených.
RB je vynikající tým,má nejlepší aerodynamiku a umí kouzla s výfuky.To,že byly ale letos v hajzlu a rozhodnutí Pirelli je vrátilo do sedla je nad slunce jasné.
Nechápu,že to nevidíš.
Fair play dostala letos velkou facku, ale ne poprvé a ne naposledy.
S druhým odstavcem souhlas.Veškerá technická řešení neodporující pravidlům jsou chytrostí týmu.RB má dlouhé prsty a projde jim to co jiným zakážou.S tím se nedá nic dělat-to e F1.
-
uzivatel001385
21:26 26.11.2013 89.103.251.XXXZměna pneumatik proběhla čistě na základě obav o bezpečnost, neboť původní pneumatiky doznávaly velice častých defektů.
Cokoliv jiného jsou pouze spekulace.-
Nasir
18:16 27.11.2013 188.175.189.XXXNebuď naivní. Kdyby šlo jen o bezpečnost, postupovalo by se jinak - v prvé řadě by FIA přikázala povinně dodržovat pokyby Pirelli ohledně nakládání s pneu. To je automatika, když zjistíš, že týmy toto nařízení obcházejí a zvyšují riziko problémů. Takový postup by se ale nehodil těm, kterým šlo v prvé řadě o změnu pneu...
-
-
-
odin
10:17 26.11.2013 77.240.96.XXXHornerovy kecy pokračují Žádný test s Pirelli, nebo vlastní tvrdá práce, ale politikaření a změna pneumatik pomohla RedBullům k dominanci. Také od té doby vyhrával jediný pilot.
Pokud budou chtít ostatní týmy konkurovat RedBullu, musí nutně zapomenout na fair-play a začít bojovat jejich zbraněmi. Rozebíral jsem to tu už před časem, ale ještě to zopakuji.
Na počátku sezóny 2012 vyvinul Lotus systém pro stabilizaci světlé výšky. V zájmu fair-play jej kozultoval s FIA, která to posvětila, ale také nejspíš vyzradila soupeřům a pak na základě jejich protestů zakázala.
Naproti tomu RedBull v témže roce bez jakýchkoliv konzultací nasadil mapování motoru, díry v podlaze a pohyblivé chlazení předních brzd. Vše bylo zakázáno, ale FIA nenašla odvahu k odečtu bodů získaných těmito výhodami.
Lotus svým přístupem přišel o spousty peněz a času věnovaných vývoji a efekt byl nula. RedBullu se jejich přístup vyplatil, protože i přes zákazy znamenal nemalé bodové zisky.
Letos, když u RedBullu zjistili, že vývoj a předpokládaný pokrok vozu s původními pneumatikami, nemusí stačit k zajištění titulu, rozpoutali spolu s Mercedesem válku proti Pirelli. A také dosáhli svého, tedy návrat pneumatik na loňskou konstrukci a tím pádem i návrat ke svému loňskému náskoku před konkurencí. Když se podívám na výsledky PK, tak přesně korespondují s politickým vlivem v F1. Největší kritici a zastánci změn pneumatik v průběhu rozběhlé sezóny jsou na prvních dvou místech. Jistě dosáhli svého, ale nikoliv tvrdou prací. Nýbrž tvrdou agitací a intrikami.
A pak má Horner tu drzost ještě takto hloupě žvanit...-
anonym
13:38 26.11.2013 88.103.97.XXXTak takovou snůšku blábolů to musí dát zabrat sepsat :-D Když pominu, že v zájmu zúčastněných by bylo aby Vettel nebyl tak dominantní, tak stačí každému, kdo má o formuli alespoň rámcový zájem a slušnou paměť, zavzpomínat a je mu jasné, jaká je asi vypovídací hodnota Tvého příspěvku - limitně se blíží nule :-D
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek